Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Onlangs is mijn radeon I 64ddr overleden, ik had arctic silver adhesive gemorst op de pootjes van de geheugenblokjes, na half uurtje gamen kreeg ik dan ook artefacts in mijn beeld, besloot de geheugenblokjes er maar weer af te doen en kaartje zo te laten, eerst 2 uurtjes in diepvries gestoken in antistatisch zakje, daarna begon ik ze eraf te halen, gewoon met schroevendraaien de heatsinkjes opliften, ze springer er makkelijk af, echter bij het laatste heatsinkje kon ik mn schroevendraaier er niet onder stoppen aangezien het blokje maar net groot genoeg was om het oppervlak van de ic te bedekken, begin ik dan maar met mn hand te wringen aan de heatsink en ja hoor knak, heasink eraf met aan de onderkant 8mbytes ram :D :'( .
;( jammer, ik had em wel al een jaar en hij was idd al verouderd maar destijds was het toch €300 voor zo'n kaart, enfin nu heb ik geen 3dkaart meer voor mn comp en moet er een nieuwe in dus, alleen weet ik niet welke, hangt af van wanneer ze beschikbaar zijn de kaartjes, hieronder lijstje;
- radeon 8500 275/275 met 128ddr (een merk met goede 2d, dus ati zelf of een ander goed merk)
- w88 op de r250 en dan zo'n kaart kopen, de prijs doet er nu niet toe want ik wil minstens een jaar voort kunnen met mijn aankoopt
- w88 op de parhelia *D of gewoon hopen dat er iets komt van matrox binnenkort ;)
- da wast, geen nvidia, ik ben anti-geforce laatste tijd >:)
Hoogstwaarschijnlijk een 128mb radeon8500, heb al benchmarks gezien en kaart staat me wel aan, alleen wil ik dus een goed merk qua 2d, of mocht er een r250 of matrox komen binnen de 2maanden dan w8 ik daarop, ik d8 dat de r250 voor maart was?? of heeft ati deze inmiddels geschrapt? een ati roadmap vond ik niet. W88 op matrox zal het ook wel niet worden, hun gpu is misschien al beschikbaar in samples maar tegen dat ze ooit uitkomen zijn we denk ik zeker een half jaar verder. Dus al die een r8500 met 128mb op 275/275 te koop weet post fkes waar je hem kocht en hoeveel ie kostte, en welk merk is goed voor de 2d (hercules niet :( )

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
[topic=235012/1/25]

if broken it is, fix it you should

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

[topic=235012/1/25]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk

Kijk daar ff zou ik zeggen :)

Enne, iets meer interpunctie mag geen kwaad in je verhaal.
Dat leest een stuk prettiger namelijk.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Zonde van je lap tekst, van dit soort topics gaan echt dicht. Zie de FAQ, bovenstaande links.
Verder zou ik je vriendelijk willen verzoeken om in het vervolg wat meer leestekens te gebruiken, dat leest wat makkelijker. :P

Dit topic is gesloten.