Toon posts:

[Prijzen] Administratiekant aan website, hoe duur?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eenmanszaak, een vriend van mij ook. En voor ons is nu doodsimpel en weinig werk om een administratiekant bij een pagina te bouwen..(dus dat klanten simpel hun website kunnen voorzien van nieuwe teksten/foto's)

2 vragen.
- Kent hier iemand andere bedrijfjes die dit ook doen? of zijn wij de enige?
- als er kleine bedrijfjes zijn die dit doen, hoeveel vragen die dan p/jaar?

wij zouden het voor f1000,- p/jaar al doen
(5 subpagina's met een paar fotootjes)

edit:
html werkt hier niet dus ff omgezet naar ubb

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja ik help eigenlijk geen mensen die internet haten, maar okay.

Bij mij op m'n werk (redelijk internet bedrijf) kunnen klanten naar een bepaald adres (url) toe en hier teksten en plaatjes opgeven met welke pagina er geupdate moet worden.

Nou dit is imho redelijk duur want ik geloof dat ze per item dat wordt geupdate tussen de 35 en 80 piek betalen, maar dit is ook weer afhankelijk van de hoeveelheid en welke klant het is enzo ...

Ik weet niet precies wat het moet kosten, want ik houd me er nooit erg actief mee bezig...

|{ brrr }] |

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Voor veel klanten is het trouwens toch niet altijd even interessant, maar daar komt je t.z.t. nog wel achter. Ze beginnen vaak toch te vragen of ze op een bepaalde pagina niet 2 kolommen kunnen krijgen, of dat je ergens een tabelletje kan maken enz.

Inderdaad; het klinkt goed, ik doe het ook wel maar vaak snappen ze het nog niet helemaal en denken ze dat ze alles ermee kunnen aanpassen, ook specifieke dingen.

Verwijderd

ik maak ook weleens van die dingen en ze willen idd meer.

Ook vraag ik geen prijs per jaar voorzoiets >> gewoon 1 prijs.

voor onderhoud (handmatig) zou je dat wel kunnen doen.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

tja het _klinkt_ ontzettend leuk om zoiets te bieden :) alleen in de praktijk bellen ze toch nog regelmatig op omdat ze specifieke wensen hebben...

Verwijderd

En als ze er echt niks van snappen dan snappen ze dat ook niet :D

voor andere dingen is het wel handig (ecommerce, nieuws, links toevoegen >> dynamische sites dus)

Verwijderd

Wij gebruiken zoiets voor nieuws en bieden dit als een product aan. De klant betaald dus gewoon een bedrag voor dit product en heeft verder geen kosten.
Verder maken wij gebruik van verschillende opmaakt profielen, die de klant zelf ook kan toevoegen en aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is namelijk echt niet te geloven hoeveel de grotere bedrijven hier voor vragen. ik zal geen namen noemen maar dat gaat erg snel boven de f10.000

Misschien maar eens de stap nemen om een wat groter bedrijf te benaderen..

Verwijderd

Uhm ik heb hier een offerte van een groot bedrijf liggen voor dit.

- admin center
- inlog systeem voor klanten
- nieuws systeem
- forum
- links
- downloads
- alles dynamisch blablabla
+ layout voor 19.000 piek inc alles

Dan vind ik 10 mille voor een simpel update scriptje wel ERRUG veel

Verwijderd

hmm $$$$$ toch????

Verwijderd

Topicstarter
ik vind 19.000 aan de lage kant voor een groot bedrijf door een professioneel bedrijf..

Het update systeem van 10.000 gaat trouwens over zo'n 20 subpagina's..

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hmm wat is veel, zorg dat je in de gaten houdt dat een goed backoffice systeem specifiek per klant bouwen een intensief traject is.

- inventarisatie
- eerste concept
- goedkeuringsfase
- bouw applicatie
- koppeling systeem aan grafische layout (extern ontwikkeld?)
- begeleiding gebruik systeem
- ondersteuning/helpdesk

als je een standaard systeem kunt bouwen waarmee je via web-interface stukken code kunt wijzigen kun je goedkoper worden. maar dan betaalt klant niet voor ontwikkeling systeem en heeft hij te accepteren wat jullie hem aanbieden.

vind in dat geval 1000 per jaar voor hosting backoffice (waarschijnlijk binnen eigen domein) erg veel, wat bied je daarvoor, helpdesk, site-controle, uptime-garantie, response-time garantie

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
ƒ1000,- voor een update systeem veel?
wij bieden een jaar lang onbeperkt de pagina updaten, en uiteraard een "helpdesk".
voor grote wijziging word gewoon gefactureerd..

Verwijderd

Ik weet zo niet wat wij vragen voor een update-systeem... Maar dat ligt er denk ik ook vooral aan wat voor een features je in je updater verwerkt.

Verwijderd

hehe wij maken dit soort sites, tegen een uur tarief van ongeveer 185,- per uur..
Gaat het om hele grote sites, en sites die in Allaire spectra ontwikkeld gaan worden komen we uit op ongeveer een bedrag van 100.000 gulden.

voorbeelden:

http://www.biblioservice.nl

compleet dynamische site, te updaten door hunzelf, ze kunnen zelfs de hele layout omgooien. Alles is dynamisch.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hai Pim<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ƒ1000,- voor een update systeem veel?
wij bieden een jaar lang onbeperkt de pagina updaten, en uiteraard een "helpdesk".
voor grote wijziging word gewoon gefactureerd..[/quote]ik heb geen enkel recht je offerte te bekritiseren, dat is uiteindelijk een zaak tussen jou en je klant.

ik plaatst wel mn vraagtekens bij je methode om het bedrag te bepalen, het lijkt me nogal een lukraak gekozen bedrag (nogale crue statement om aan te geven dat ik de koppeling mis tussen het bedrag en de dienst (of product) die je levert).

Het is gezonder een offerte op te zetten met: 'een inventarisatie van de probleemstelling', 'een beschrijving van de uit te voeren werkzaamheden', 'een verklaring omtrend leveringsvoorwaarden, aansprakelijkheid en eigendom', 'een koppeling van bedragen aan aspecten van de offerte'.

dit verklaart voor je klant waarvoor hij nu eigenlijk betaald, en maakt warschijnlijk al veel duidelijk.

Besef wel dat als je een soort gebruikslicentie biedt, je niet gerechtigd bent om open-source/berkeley-style copyrighted scripting te gebruiken (zoals PhpMyAdmin, YABB, en zelfs MySQL is twijfelachtig) tevens impliceert een gebruikslicentie dat je aansprakelijk bent voor het juist functioneren van het script, voor een klein bedrijf vaak een te grote financiele verantwoordelijkheid.

Daarnaast lijkt et me beter om je "helpdesk" duidelijk te definieren, servicekader, en service-bereik, methode van communicatie, misschien denkt die klant wel dat onder helpdesk wat veel breders valt, en zitten jullie vervolgens hele middagen bij die klant op kantoor hun PPP in te stellen (immers klant heeft betaald).

misschien moet je een situatie overwegen, waarin je vrij aanwezige scripting installeert voor klant, 'as is' en zonder aansprakelijkheid, en eenmalig kosten berekent voor installatie, configuratie en customisering, verder kun je een kleiner bedrag rekenen voor verdere begeleiding per telefoon van klant met een maximum van x uren per maand.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk.
eerst even: het script(perl) mag ik gebruiken(zei de maker). en host ik op een server van Demon, dus dat zit wel goed..

Verder zijn er pas 5 offertes de deur uitgegaan. en ik moet zeggen, ik vind het erg moeilijk om een gedetailleerde offerte op te stellen met goede prijzen.
ik kijk altijd naar
- hoeveel kan ik vragen?
- en wat is het waard?

Meestal probeer ik er dus meer uit te slepen dan dat ik het waard vind. maar i.v.t. andere bedrijven is het vaak best wel goedkoop.
Dus daar komt uit voort dat de prijs vrijwel los staat van het product. want wat ik de waarde vind van zo'n update systeem?
100 serverkosten
200 p/jaat voor het script.
en f50,- p/uur voor het installeren wat dus in 3 uur geklaard is.
en het bedrag wat je dan krijgt is _te_ ver onder het gemiddelde.

En contracten zijn we mee bezig..
Ik heb i.i.g. wel de ervaring opgedaan dat bijna overal 2 keer zoveel tijd in gaat zitten als verwacht, dus daar maken we vanaf nu af aan goede afspraken over. en een stappenplan bij de hand zodat we meer structuur in onze werkwijze kunnen aanbrengen.
Pagina: 1