Toon posts:

geluid geeft plopjes en scherm flikkereningen soms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben sinds kort op kamers gaan wonen en ik heb hier een gek probleem en dat is dat ik af en toe een harde plop door m'n muziek hoor.

Daarnet zag ik opeens tegelijk ook een soort lijn door m'n scherm komen die ik nog nooit gezien heb.
kan het zijn dat ik teveel apparatuur aan 1 stopcontact heb hangen?

er hangt dus het volgende aan.

-koelkast
-pc (19 inch iiyama scherm, scanner, printer/fax en ngo wat kleine dingen)

wat zou dit kunnen zijn?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

De plop uit je speakers komt door een stroomval ergens in je huis. Ik heb dat dus ook, als het gang licht uit gedaan wordt bijv.

Over die lijn op je monitor, heb je niet toevallig een trinitron monitor :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 22:57 schreef LopeZ het volgende:
De plop uit je speakers komt door een stroomval ergens in je huis. Ik heb dat dus ook, als het gang licht uit gedaan wordt bijv.

Over die lijn op je monitor, heb je niet toevallig een trinitron monitor :?
ik heb een iiyame vision master pro 450 (is dus niet DE iiyama lijn :) maar die lijn heb ik ook maar 1 keer gezien. (iiyama lijn zie ik wel)

en over dat stroomuitval gedoe, hoe kan ik dat oplossen? en waarom heb ik er in mijn oude huis geen last van gehad?

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Heb je toevallig nu een niet geaard stopcontact? Ik iig wel en dan krijg ik toch een klap, met name uit me subwoofer. (echt, alsie een beetje hard staat lijkt het alsof je beschoten wordt)

Nog even over die lijn was dat niet gewoon een achter gebleven degauss trilling :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 23:37 schreef LopeZ het volgende:
Heb je toevallig nu een niet geaard stopcontact? Ik iig wel en dan krijg ik toch een klap, met name uit me subwoofer. (echt, alsie een beetje hard staat lijkt het alsof je beschoten wordt)

Nog even over die lijn was dat niet gewoon een achter gebleven degauss trilling :P
het is inderdaad een niet geaard stopcontact.

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Dan denk ik dat het daar aan ligt, helemaal zeker ben ik er niet van. Ik kan het ook niet ff testen voor je want om nou me hele pc mee te nemen naar de keuken om te testen gaat me weer iets te ver :)

Ik heb der mee leren leven want veel kon ik er niet tegen doen :(

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Koelkasten zijn bekende veroorzakers van dit soort tikken. De beginnen/houden heel spontaan op met stroom gebruiken, dat zorgt voor een piek. Op een andere groep zetten helpt.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 23:52 schreef VlasBaard het volgende:
Koelkasten zijn bekende veroorzakers van dit soort tikken. De beginnen/houden heel spontaan op met stroom gebruiken, dat zorgt voor een piek. Op een andere groep zetten helpt.
hmm andere groep is niet mogelijk (studentenhuis)

misschien wel een ander stopcontact, maakt dat uit?

Verwijderd

Zou het niet kunnen dat je gewoon een mobiele telefoon in de buurt hebt liggen? Dat zou beide verschijnselen verklaren en is makkelijker op te lossen als een koelkast :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 01:05 schreef drone het volgende:
Zou het niet kunnen dat je gewoon een mobiele telefoon in de buurt hebt liggen? Dat zou beide verschijnselen verklaren en is makkelijker op te lossen als een koelkast :)
er ligt een mobiele telefoon naast. Maar dat was in mijn oude huis ook zo.
Pagina: 1