Toon posts:

Geil machientje met micro-ATX-all-in-one

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aardig ideetje als je voor je moeder een machientje in elkaar moet klooien: Het volkomen geïntegreerde Mobo.
Ik heb de hand weten te leggen op een MSI MS-6378, dit mobo-tje huisvest standaard een VGA-controller, een LAN controller, Sound on-board, en verder natuurlijk de gebruikelijke zaken als USB, ATA-100, niet vergeten, socket-A voor tot XP-1900+. Kosten: a whopping €109,--. Nog net niet te geef dus. De processor en overmaatse coolermaster, evenals de harddrive en de floppydrive had ik nog liggen, of kwam uit de oude bak, en zodoende kwam het machientje op €320,--. Zeg maar 700 piek dus. Regelrechte 3d-performance kun je natuurlijk niet verwachten, maar met de Athlon TB900 die ik er in heb gezet, samen met de Maxtor 20 GB ultra-ATA-100 levert het keurige prestaties. Kortom, upgrade idee voor de niet veeleisende gebruiker.

Oh ja, het volgende zit er dus in:
- het genoemde moederbord
- 52-speed LG-cdrom-drive
- FDD van Mitsumy geloof ik
- 256 MB PC-133 no-name geheugen
- Athlon TB900 CPU
- Meer valt er niet te melden.

Voor de goede orde, het machientje loopt verder als de brandweer. Als je geen vergaande 3d-spellen speelt, is dit moederbord zeker een overweging waard. Het is zelfs nog te overclocken, al denk ik niet dat dat nuttig is.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
ikzelf zou voor 50 euro minder een Ecs K7S5A halen, die ondersteund DDR EN SDRAM, heeft ook LAN etc etc...

Alleen heeft hij geen VGA, maar voor 50 euro kun je nog een redelijk goed preserende 3D kaart kopen (TNT2 ofzo) :)

Dan heb je voor hetzelfde geld tochnog iets van 3D :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in één keer wel zoiets over me van handig als met het planten van de bijgeleverde CD alles is geconfigureerd. Zo goedkoop voor die ECS? Jemig, dat is helemaal bijna te geef. Maar goed, 'k ben tevreden met mijn oplossing, nou nog afwachten hoe die bij moe valt.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

heb je er mischien ook iets van plaatjes van?, want we willen wel weten hoe het er uitziet. :)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 30 april 2002 22:22 schreef Petergr het volgende:
heb je er mischien ook iets van plaatjes van?, want we willen wel weten hoe het er uitziet. :)
Is moeilijk man plaatjes zoeken...

zoeken met google images op MSI MS-6378

En omdat misschien te lam bent om op de link te klikken..

Afbeeldingslocatie: http://www.techgamer.com/reviews/motherboards/msi6378/msi6378board-b.jpg

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Pics, here they are:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2396341133

Dat is de binnenkant

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1753885565

Dat is de buitenkant. Vooral dat zwart vind ik voor het bedrag van € 49,-- leuk

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2277817457

De koeler.

Als je hem zo ziet nietig, verzuipt een beetje in die kast, maar het doet wat het moet doen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stiekem wel een beetje jammer dat je eem microATX mobo hebt maar wel een full ATX tower erbij hebt. Dan had je net zo goed een full-ATX mobo kunnen pakken.

Oslik blyat! Oslik!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hey kijk aansluitingen voor een ISA slot ;) solderen maar :P

hehe ziet er wel vaag uit hoor, zo een grote kast, en zo een klein mobotje ;)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
hehe ziet er wel vaag uit hoor, zo een grote kast, en zo een klein mobotje
Die kast is dus helemaal niet groot, dat mobo wel erg klein! Nog even en het mobo kan in een zeer klein kastje naast een kast met cd-rom-drive, HDD en FDD!!

Verder is ISA zo langzamerhand een beetje vies woord aan het worden hè.

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Op dinsdag 30 april 2002 23:14 schreef aad123 het volgende:

[..]

Die kast is dus helemaal niet groot, dat mobo wel erg klein! Nog even en het mobo kan in een zeer klein kastje naast een kast met cd-rom-drive, HDD en FDD!!

Verder is ISA zo langzamerhand een beetje vies woord aan het worden hè.
*kuche uche hoest*
[topic=422910/1/50]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 30 april 2002 22:06 schreef Cutebritney het volgende:
ikzelf zou voor 50 euro minder een Ecs K7S5A halen, die ondersteund DDR EN SDRAM, heeft ook LAN etc etc...

Alleen heeft hij geen VGA, maar voor 50 euro kun je nog een redelijk goed preserende 3D kaart kopen (TNT2 ofzo) :)

Dan heb je voor hetzelfde geld tochnog iets van 3D :)
Zou dat ECS bord niet doen als je nog lang plezier van je pc willen hebben :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de goede orde, ik heb mijn moe een lol gedaan en er gewoon widows ME opgezet, en het zodanig geconfigureerd samen met Norton 2002 dat het zichzelf onderhoudt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 01 mei 2002 00:23 schreef aad123 het volgende:
Even voor de goede orde, ik heb mijn moe een lol gedaan en er gewoon widows ME opgezet, en het zodanig geconfigureerd samen met Norton 2002 dat het zichzelf onderhoudt.
WinME en lol doen :X

Norton 2002 werkt wel goed (ook met XP -mijn moeder was na veel terughoudendheid ERG blij met de upgrade vanaf Win98FE)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1