Toon posts:

piepend mobo-component

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort heb ik last van een piepend iets in me kast wat ik na enig speurwerk hebben kunnen identificeren als een soort spoel ofzo :? zie plaatje: het is de spoel die bovenaan,rechts van de psu connector zit.met me vingers er tegenaan geduwd nadat ik mobo heb gedemonteerd en getest icm met alleen HD,videokaart en toetsenbord.(zeer kale setup ter voorkoming van mogelijk voltageverlaging veroorzaakt door randapparatuur,add-on kaarten,enz)
Afbeeldingslocatie: http://www.lostcircuits.com/motherboard/epox_8k7a+/8k7a+small.jpg

als ik me comp opstart en in windows wat simpele dingen doe hoor ik zelden iets.(hoewel het gefluit op een lager geluidsniveau toch aanwezig kan zijn)
maar zodra ik mohaa of maxpayne ofzo ga spelen(lees : zwaardere applicaties) dan begint het gefluit.het is over het algemeen een monotoon geluid wat soms even wegvalt/hapert en dan weer blijft aanhouden.
als ik mohaa speel is het ook regelmatig het geval dat het spel blijft hangen op een specifiek punt. nl : mohaa heeft een menu waar je zaken kan instellen zoals geluid/besturing/beeld/laden/saven/spelstarten/enz.
dit zijn allemaal static(niet bewegende) beelden.maar zodra ik in het menuutje kom waar ik de skins wil bepalen loopt mohaa regelmatig vast.DIT is een menu wat NIET static is,hier beweegt namelijk het mannetje dat je de skin wil geven in allerlei houdingen:? op dit specifieke punt slaat mn comp vaak vastvooral als ie nog "koud" is(net opgestart is)|:( >> zou het kunnen dat me videokaart spanning vraagt van de PSU en er te weinig overschiet voor het MOBO? :?
als ik eenmaal in het spel belandt ben begint de fluit meestal direct: pc=stressed
kheb me pc gister geformatteerd maar tot mijn ongenoegen :( :( was het probleem nog steeds aanwezig.
ik heb ook al andere drivers voor me videokaart(asusv7700) geprobeerd,maar dat maakte nix uit.het is of een voedingsprobleem(lijkt me stug : Enermax350W) of een mobo prob (Epox 8K7A)
heeft er iemand ervaring met dit probleem? is het makkelijk op te lossen? wat is nou de oorzaak? (knowledge=power (8> )
Danke!

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021

-A3AAN-

Goh.. dat heb ik ook gehad!

Superirri en zo...

Bij mij lag het dus wel aan de voeding! (check ff met een andere voeding of zo)

Wat je ook nog kan proberen is of het niet aan de warmte ligt door bv extra koeling er op te zetten (een tafelventilator op de open kast zetten)

Check ook ff of je videokaart genoeg stroom krijgt (door een videomonitor)

Suc6 !

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad met een aantal monitoren. Het probleem was snel verholpen door de desbetreffende spoel van een laagje lijm te voorzien.

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 22:14 schreef Da_Kine het volgende:
Dit heb ik ook gehad met een aantal monitoren. Het probleem was snel verholpen door de desbetreffende spoel van een laagje lijm te voorzien.
woei! Als jij tegen die monitoren een klap gaf, stopten ze dan met piepen? Misschien is dat dan ook wel bij mijne ;)

Of hij is toch aan het dood gaan :{

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 30 april 2002 21:45 schreef Foeker het volgende:
[...] maar zodra ik in het menuutje kom waar ik de skins wil bepalen loopt mohaa regelmatig vast.DIT is een menu wat NIET static is,hier beweegt namelijk het mannetje dat je de skin wil geven in allerlei houdingen:? op dit specifieke punt slaat mn comp vaak vastvooral als ie nog "koud" is(net opgestart is)|:( >> zou het kunnen dat me videokaart spanning vraagt van de PSU en er te weinig overschiet voor het MOBO? :?
[...]
MAW als er 3d in beeld is? want die standaard mnenuuthjes zijn 2d, en dat mannetje is natuurlijk realtime 3d.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de reacties.
maar weet er iemand hoe het dan komt dat me comp. meestal vastslaat op een specifiek punt?( het moment waarop de spoel begint te fluiten/piepen bij zwaardere applicaties/stressed)
kan het zijn dat de spoel dan te weinig stroom/spanning krijgt omdat me comp in bovenstaande situatie dan stressed is en dan meestal vastloopt? :? (enermax350W , epox 8k7a , asusv7700)

danke!
Pagina: 1