Toon posts:

Koptelefoons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede koptelefoon (omdat oordopjes zo'n slecht geluid geven), voornamelijk voor muziek. Maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik op moet letten bij het kopen van een nieuwe, behalve dan op het geluid dat eruit komt :)

Ik wil ongeveer 20 tot 40 euro uitgeven (ja ik weet 't, maar ik ben niet zo rijk). Ik weet dat Sennheisers over het algemeen erg goed zijn maar ik weet niet of dat ook in deze prijsklasse zo is. Kan iemand me helpen?

-Joris

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

De Search kan je helpen.

Whatever.

Verwijderd

ooit al eens sony oortelefoontjes geprobeerd die zijn goed zo niet de beste. wel duurdere nemen niet van een 4.50 euro maar 10 a 15 die zijn goed.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:06

Wildfire

Joy to the world!

"Goede koptelefoon" en "20 tot 40 euro" gaan niet echt samen... :)

Ik denk dat er trouwens geen Sennheisers in deze prijsklasse zijn...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:48

-Stef-

Slainthe!

Op dinsdag 30 april 2002 21:35 schreef Jeurs het volgende:
Hey,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede koptelefoon (omdat oordopjes zo'n slecht geluid geven), voornamelijk voor muziek. Maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik op moet letten bij het kopen van een nieuwe, behalve dan op het geluid dat eruit komt :)

Ik wil ongeveer 20 tot 40 euro uitgeven (ja ik weet 't, maar ik ben niet zo rijk). Ik weet dat Sennheisers over het algemeen erg goed zijn maar ik weet niet of dat ook in deze prijsklasse zo is. Kan iemand me helpen?

-Joris
Als je eerst nou eens vertelt waarvoor en waarin je je koptelefoon wilt steken, dat maakt al heel wat meer duidelijk.

Ik heb bv. ook een Senn (MX400) voor in mijn iRiver2 mp3cdspeler. Perfct geluid voor 15 euro maar voor in een versterker wil ik toch echt iets anders (bv. mijn HD570).

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• -Stef-
  • Laatst online: 18:48

-Stef-

Slainthe!

Op dinsdag 30 april 2002 22:11 schreef Brian Dickens het volgende:
"Goede koptelefoon" en "20 tot 40 euro" gaan niet echt samen... :)

Ik denk dat er trouwens geen Sennheisers in deze prijsklasse zijn...
Jawel hoor. Het is alleen maar de vraag waarvoor je hem wilt gebruiken.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Op dinsdag 30 april 2002 22:21 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Jawel hoor. Het is alleen maar de vraag waarvoor je hem wilt gebruiken.
Nee hoor want hij wouw geen oortelefoontje(die dingen in je oor)
LEZEN!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil em voornamelijk voor in m'n stereo en discman gebruiken. En ja, ik weet dat ik voor 40 geen echt goede koptelefoon kan krijgen maar wat ik natuurlijk bedoel is wat het beste is uit deze prijsklasse. En ja, ik weet zeker dat er Sennheisers zijn van (zelfs iets minder dan) 40 euro.

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:04
@Jeurs:

Zoals ik het nu begrijp wil je nu vooral kwaliteit, dan is sennheiser in mijn ogen een goede keuze.
Je moet wel opletten want de betere sennheisers stellen hogere eisen aan de apparatuur dan de normale doordeweekse hoofdtelefoons. Ik heb zelf een HD570 waar ik zeeer tevreden over ben maar deze moet je niet aansluiten op een zo'n draagbaar playertje want dan hoor niet echt veel :). Maar op een goede amp of headphoneamp is het gewoon genieten van de dynamiek en details.

ik zou zeggen ga zelf eens op zoek : http://www.audioreview.com/Headphones/PLS_2750_83crx.aspx
deze link zou je zeker moeten kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik luister ook heel erg veel naar m'n discman. Is het niet mogelijk om hier een goede koptelefoon op aan te sluiten? Of geeft de discman zelf gewoon geen goede kwaliteit geluid door (ik heb geen idee want ik heb er alleen oordopjes voor)?

• thaeppo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 20:14
De kwaliteit van het geluid van je discman is wel goed, maar je discman gaat niet hard genoeg om een wat duurdere Sennheiser koptelefoon aan te sturen. Het geluid is dan heel zacht terwijl het volume van je discman al max is.

Maar als je het over een 'wat duurdere Sennheiser' hebt , bijv de HD570 :9~, zit je wel al in de categorie >100 euro!

i'm not weird, i'm gifted

Verwijderd

Topicstarter
Dus de "wat goedkopere" Sennheiser geeft wel genoeg geluid bij zo'n lage output als van een discman? Naar welke merklijnen van Sennheiser moet ik dan kijken?

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 21:38 schreef Jeurs het volgende:
Dus de "wat goedkopere" Sennheiser geeft wel genoeg geluid bij zo'n lage output als van een discman? Naar welke merklijnen van Sennheiser moet ik dan kijken?
Volgens mij is dat wel goede kwaliteit (iig beter dan dat je 2 marquant subwoofers met secondenlym tegen je orgen aan plakt :D :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

ga naar de MediaMarkt daar hebben de ongeveer 25 verschillende koptelefoon's

kan je testen of ze lekker zitten en of er goed geluid uit komt :)
heb ik ook gedaan
heb zelf daar de Vivanco SR950 90 euro (199 piek)

/edit
typo

• elgringo
  • Laatst online: 04-08 12:16
ga naar je audiotoko en vraag het hun....

als ik zeg deze zegt pers y dat, en smaken blijven verschillen.....

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Laatst online: 04-08 12:16
Op dinsdag 30 april 2002 22:24 schreef dave01 het volgende:

[..]

Nee hoor want hij wouw geen oortelefoontje(die dingen in je oor)
LEZEN!
www.waar-leer-ik-nederlands.nu
wilde dus

if broken it is, fix it you should

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
We hebben hier op het werk een hoop Sennheiser 433's en die klinken naar mijn idee beter dan de meeste andere hoofdtelefoons die 2 keer zo duur zijn. Er zit gewoon een heel mooi natuurlijk geluid in. Heel gebalanceerd.

http://www.audioreview.com/PRD_118004_2750crx.aspx
Pagina: 1