Toon posts:

[win2000 server] Wil dit met Kixtart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Werkstations melden zich aan bij een bepaald groep.
Op de werkstations staat alleen of windows 98 of windows 2000 prof.
Stel iemand meldt zich aan bij groep "administratie" dan wordt autmatisch "word + excel + exact" geladen, zonder dat deze programma's geinstalleerd zijn op deze werkstations.
Alles is dus geinstalleerd op de server.
Nu heb ik iets gelezen over register import.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan kijk je niet alleen naar een registry import, maar ook naar het kopieren van alle benodigde .dll's e.d., iets zegt me dat je dat niet wilt doen over een netwerkje ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 22:22 schreef BackSlash32 het volgende:
Dan kijk je niet alleen naar een registry import, maar ook naar het kopieren van alle benodigde .dll's e.d., iets zegt me dat je dat niet wilt doen over een netwerkje ;)
waarom zou je dit niet willen ?? als het een groot netwerk is is dit juis t handig als beheerder zijn de scheelt je veel werk

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Installeer dan een Terminal Server met op de werkstations een client die automatisch een verbinding legt naar de Terminal Server op het moment dat er ingelogd word. Kan je doen met de standaard Terminal Services van Windows 2000 of eventueel extra functionaliteit van Citrix Metaframe.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Dus het kan

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op woensdag 01 mei 2002 12:30 schreef nienhuis het volgende:
Dus het kan
Als je precies weet welke registry-keys en andere bestanden overgehaald moeten worden zou het moeten kunnen. Kan zijn dat je problemen krijgt met permissies bij de import.

Maar als ik jouw verhaal zo lees is een terminal server wel een optie denk ik, alleen mag dat niet de enige reden zijn om over te gaan op een TS want er komt nog heel wat bij kijken.

Je zou ook met MSI bestanden kunnen gaan werken, maar daar heb ik zelf verder geen ervaring mee.

Nog een vraag; als er dan iemand anders inlogt op die pc moet er dan weer een ander pakket overgehaald worden of is het een eenmalige aktie ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NOFI maareuh .. Office over je LAN runnen :?
Ik neem aan dat je clients op een glasvezel verbinding van 1 Gbit hangen :?

Je zult dan een image moeten maken, en in die image installeer je Office.
De locatie geef je aan op een netwerk-schijf.
Deze image rol je uit op elke nieuwe PC.

Werken: ja. Slim en snel:no way

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

gevalletje citrix denk ik *LOL*

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
waarom met kixstart werken? je kan middels Active directory vrij eenvoudig dit soort applicaties publishen op je netwerk (grouppolicy's)

zodra als een gebruiker dan een Excel bestand wil openen (of op het excel icoontje klikt) wordt op de achtergrond excel geinstalleerd

dit is overigens 'basis-kennis' in het gebruik van activedirectory.....

sla je resourcekit/studieboekjes er nog maar eens op na. ;)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1