[Freesco] Kan niet inloggen via telnet..

Pagina: 1
Acties:

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Ik heb op freesco.org gekeken en van de search werd ik ook niet veel wijzer, dus mischien kunnen jullie me helpen.

Zoals bekend kun je niet via telnet als root inloggen, dus heb ik een useraccount aangemaakt, telnet staat aan (in non-secure mode). Als ik onder mn gewone useraccount wil inloggen krijg ik de melding dat ik welkom ben tussen xx:xx - xx:xx (letterlijk overgenomen)..

Hoe kan ik dat wegkrijgen :?

Het gaat om Freesco 0.2.7 ( :?)

Alvast bedankt. :)

't gaat om een bak die wat htm file's en wat cgi dingetjes moet hosten, 't is een 486 sx 25 met 8mb geheugen en 80MB hd. Als die HD groter was had ik slackware ofzo dr op gezet.. linux ansich ken ik, maar freesco ben ik een grote n00b in.. dat het uberhaupt draait is al een wonder :X

Ik weet dat je ip-freesco:82/cgi/adm.cgi hebt, maar die doet het bij mij niet.. :? (admin ding staat aan)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
*kick*

Ik ben al wat aan het zoeken geweest, dat telnet probleem is niet meer belangrijk..

Het gaat nu om het volgende; ik vul in de setup mode een gateway in. ik save de settings, ik reboot het ding en tik route -n in. en er is geen gateway.. :(

Hoe kan ik die gateway instellen dat ie ook echt blijft staan?

een linkje naar de net- en sysinfo :

hier

Als dat gateway prob is opgelost kan ik gewoon via de freesco site ssh installen namelijk.. maar zonder gateway lukt dat niet..

Nogmaals ik heb op de freescosite gekeken en gesearched, maar op de freesco site vind ik geen oplossing voor mn probleem en de search hier geeft 848 resultaten met bijna alles dubbel :?

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:14
route add default gw <ip.van.de.gateway>

permanent maken: in startup script zetten, weet niet hoe dat bij Freesco zit maar gokje op /etc/rc.d/ietsmetnetwerk

in ieder geval kun je dat commando gewoon intypen en dan kun je iig internetten zodat je SSH kunt installen.

Btw. 'man route' had dit je vermoedelijk ook kunnen vertellen, of de Linux Networking HOWTO

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 18:28 schreef Wilke het volgende:
route add default gw <ip.van.de.gateway>

permanent maken: in startup script zetten, weet niet hoe dat bij Freesco zit maar gokje op /etc/rc.d/ietsmetnetwerk

in ieder geval kun je dat commando gewoon intypen en dan kun je iig internetten zodat je SSH kunt installen.

Btw. 'man route' had dit je vermoedelijk ook kunnen vertellen, of deLinux Networking HOWTO
Ok thanx.

Het is natuurlijk wel fijn dat op het moment dat ik kan inetten op die freescobak freesco.org eruit ligt (of de dns van t.net half rot is). :P