bij het invoeren van dmesg in een terminal zou ik als het goed is een aantal gegevens over mijn computer moeten krijgen maar krijg alleen de gegevens van mijn firewall hoe kan ik dit vermijden graag een oplossing
Dit is gerelateerd aan het probleem dat je daarnet meldde (voor de tweede keer overigens, je kunt beter in het oude draadje verder gaan): dmesg laat de kernelmeldingen zien. Aangezien je kernel de hele tijd dingen over die firewall meldt zul je alleen die te zien krijgen en voor de rest niets, die staan erboven en dus buiten beeld. Je kunt naar boven scrollen (in een console met Shift+PgUp) of de uitvoer even pipen (met 'dmesg | less') om de eerste meldingen toch te kunnen zien.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Het hangt er van af hoelang je systeem al draait. Je krijgt (meen ik) de inhoud te zien van de kernel log ring-buffer, dat zijn de laatste x gelogde meldingen. Net na een boot zie je dus de hardwaredetectie van de kernel, maar na een uptime van een paar uur/dagen/weken/etc staat dat er echt niet meer in.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Inderdaad, maar Debian doet vlak na het booten 'dmesg > /var/log/dmesg', zodat de output van 'dmesg' vlak na het booten (met dus de boeiende boot-info erin) in /var/log/dmesg staat.
Ik weet niet of andere distro's dat ook doen, maar het is de moeite waard om even te kijken.