"People should know when they're conquered..."
Verwijderd
Eerlijk gezegd heb ik niet zo veel verstand van hdd's, maar heb je al gekeken of er een windows update is? Of op de website van de hdd fabrikant? Soms geven de fabrikanten updates vrij.
Misschien kan je ook met jumpertjes iets op de hdd veranderen en een kabel switch wil volgens mij ook nog wel eens helpen. Voor de rest weet ik niet zo veel, probeer maar uit en hou me op de hoogte...
Misschien kan je ook met jumpertjes iets op de hdd veranderen en een kabel switch wil volgens mij ook nog wel eens helpen. Voor de rest weet ik niet zo veel, probeer maar uit en hou me op de hoogte...
Hoe is alles aangsloten Cd-speler, brander, hard disks ?Op dinsdag 30 april 2002 20:27 schreef Malebolgia het volgende:
Probleem:
Heb voor iemand nieuw systeempje gekocht, in elkaar gezet,etc. Werkt allemaal goed, behalve dat de HDD (Seagate Barracuda IV 40GB 7200 rpm) in PIO-mode blijft hangen (Ja, ik heb TFS ge-U-ed). Heb alles al geprobeerd:
- andere pio-mode in bios (maakt dat iets uit), staat nu weer op 'auto'
- SP2 geïnstalleerd
- IDE drivers opnieuw geïnstalleerd (mobo is K7s5A, met Sis 735 Chipset)
Alleen: hij blijft nog steeds op PIO-mode hangen. Hoe kan ik nu zorgen dat die HDD in DMA gaat draaien?
Wat op welke controller kanaal ?
Want het traagste apparaat bepaald de bus snelheid.
Als je een cd-rom die max pio4 is en een UDMA100 schijf op een udma 100 kanaal hangt gaat dat toch maar aan pio 4 werken alle apparaten.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
oh sorry, vergeten...:
Primary Master: HDD
Primary Slave: -
Sec. Master: LG 52X
Sec. Slave: -
Die HDD is dus onafhankelijk van andere apparaten, vandaar dat ik het ook zo vreemd vind. Is aangesloten btw met de kabel die met het mobo was meegeleverd. CD-Rom speler met een DIE kabel uit een 468, maar draait wel snel, alleen krijgt ie snel last van een CRC-error met een CD kopiëren.
Primary Master: HDD
Primary Slave: -
Sec. Master: LG 52X
Sec. Slave: -
Die HDD is dus onafhankelijk van andere apparaten, vandaar dat ik het ook zo vreemd vind. Is aangesloten btw met de kabel die met het mobo was meegeleverd. CD-Rom speler met een DIE kabel uit een 468, maar draait wel snel, alleen krijgt ie snel last van een CRC-error met een CD kopiëren.
ff topic netjes afsluiten 
Het is gelukt! In een ander topic wees iemand mij op het progje SiS-IDE, dat de HDD onder W2K/Xp dwong om in UDMA te lopen. Gedownd, gerund, opnieuw opgestart en:
voilá, UDMA ipv pio.
wat mij betreft:
SLOTJE!
Het is gelukt! In een ander topic wees iemand mij op het progje SiS-IDE, dat de HDD onder W2K/Xp dwong om in UDMA te lopen. Gedownd, gerund, opnieuw opgestart en:
voilá, UDMA ipv pio.
wat mij betreft:
SLOTJE!