Kabeltje pcmcia nic

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Heb op de vrijmarkt een 10mbit pcmcia nicje gekocht (voor m'n compaq aero 33 :P ). Maar dr zit dus niet zo'n kabeltje bij waar je je utp inplugt. Ik dacht ik breek dat ding wel open en bak er zelf een stuk utp aan maar dr zitten dus 15 pinnen op ipv 6. Heb al zitten googlen voor de pinout ervan maar ik weet de engelse benaming er niet voor dus het zoeken schiet niet echt op. Weet iemand misschien de pinout, heeft iemand toevallig nog zo'n kabeltje over of weet iemand de engelse term voor het kabeltje?

BTW, tis een 3com Etherlink III

You're so fucking special. I wish I was special.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Dat kabeltje heet een dongle.
voor 3com en Xircom zijn ze iig bij te bestellen

• Exposure
  • Niet online
Als ik hem nieuw bestel kost ie denkelijk net zo veel als een complete nieuwe set :). Kzal eens ff googlen op dongle pinouts moet toch iets op te vinden zijn.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
er staat een nummer op die kaart, iets van 3c5xx oid
Dat kun je gebruiken bij je zoektocht.

Die kabels zijn d8 ik niet eens zo gek duur, informeer gewoon eens bij diverse winkels

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die kabeltjes zijn ontzettend duur.
van mijn dynalink was een keertje het kabeltje afgebroken (kosste me ruim 6 tientjes, compleet setje was 130 piek)

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:46

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Op dinsdag 30 april 2002 21:43 schreef Terw_Dan het volgende:
Die kabeltjes zijn ontzettend duur.
van mijn dynalink was een keertje het kabeltje afgebroken (kosste me ruim 6 tientjes, compleet setje was 130 piek)
Maar de kaartjes van 3Com zijn net iets duurder dan 130 piek, en als het kabeltje dan nog steeds 6 tientjes is, dan is het wel leuk...

En een dongle, is dat niet zo'n dingetje wat QuarkXpress en AutoCad bijvoorbeeld gebruikt(e) tegen illegale software?

Verwijderd

LET OP, kabeltjes van 3Com zijn verschillend, een 10 Mbit past niet op een 100 Mbit en andersom.

En ik weet niet of het mag... Maar als je nog zo'n kabeltje zoekt; ik heb er volgens mij nog wel 1.

Verwijderd

Anders een mailtje naar 3com.nl. Heb ik op mijn werk een keer gedaan. Kreeg een dongle voor 23,- gulden, minder dan de helft dan bij Dunnet...

• Exposure
  • Niet online
Bij dunnet is hij incl. verzendkosten €13,78 Is niet eens zo veel als ik dacht, maar toch nog te veel (de nic zelf was €2,50).

@Toverstaf:
Je hebt mail :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Kabeltjes _waren_ altijd heel duur.
De laatste tijd zijn ze redelijk in prijs gedaald. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Zit er in zo'n kabeltje niet ook nog een stukje elektronica en uitgangstrafo? Wie heeft ooit zo'n ding van binnen bekeken?

• Exposure
  • Niet online
Hmm, net ff een 100mbit kabeltje geprobeert, die werkt idd niet :P

Verwijderd

Schiet es een foto van dat kaartje (female connector). Op m'n werk heb ik een hele bak vol met kabeltjes van modems en ethernetkaartjes. Kan maandag wel ff kijken voor je...
>:)
Pagina: 1