Toon posts:

Ene pagina wel andere niet.....(vaag)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een @home kabelabonnement.Server met twee NIC's en draait met win2k en intern netwerk met 3 clients
Probleem: Van het een op het andere moment opent i-explorer sommige pagina's niet meer. bijv: www.msn.com en www.hotmail.com en maxtor.com en PietPaulusma.nl , maar yahoo.com wel en startpagina ook.
Als je de sites pingt krijg je 'request timed out'.
Het ligt niet aan de DNS-server want die heb ik al hard ingevoerd. Heb NIC opnieuw geinstalleerd. Ook ip-adress hard ingevoerd. Ook kun je het ip-adress niet renewen, als ik dit geef : ipconfig /renew krijg ik dat de DHCP-server unreachable is. Verder heb ik de interne NIC al uitgeschakeld, maar het werkt allemaal niet. Ook waren er bij @home geen storingen bekend.

HEEEELLLLLPPP!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ipconfig /renew doet het nu wel,maar krijg zelfde ip-adress toegewezen!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op dinsdag 30 april 2002 20:45 schreef tian het volgende:
ipconfig /renew doet het nu wel,maar krijg zelfde ip-adress toegewezen!
toevallig geen ip dat eindigt op 0 of 255 ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
ja, eindigt op 0, wat is dan het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
ha, 't is gelukt, heb ipadress handmatig ingevuld, alleen heb de 0 in een 1 veranderd en nu werkt het weer!!!!,

tnx :D

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op dinsdag 30 april 2002 23:20 schreef tian het volgende:
ja, eindigt op 0, wat is dan het probleem?
ER worden ipranges gesubnet en als er een router tussen zit die slecht geconfigureerd is dropt die je packets. Zo snel mogelijk een ander ip proberen te krijgen.

Als je het hele verhaal hierachter wil weten moet je es zoeken bij google op subnetting :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
tnx, heb het nagekeken en ip's eindigend op 0 en 1 zijn gereserveerd voor interne netwerken!! ben nu nieuw ip aan het aanvragen!

:)
Pagina: 1