Is er een mogelijk heid om van een gepartitioneerde hardeschijf weer 1 te maken zonder te formateren? Mijn bios herkent mijn hardeschijf maar als 2 gb. En de windows XP instalatie ziet hem wel gewoon als 20gb maar kan er niet 1 partitie van maken. Nou heb ik op die 2 gb windows gezet en gebruik ik de andere voor spellen. Aleen ik heb nou steeds het probleem dat die van 2 vol zit waardoor mij computer vastloopt. Daarom wil ik er 1 van maken. Aleen het probleem is ook dat 1 deel NTFS is en de andere FAT32.
Partition Magic?
1) 1 partitie omschrijven van Fat32 naar Ntfs of omgekeerd
2) Daarna partities samenvoegen.
Alleen... hoe vol is de andere partitie?
En wat je ook kan doen is met partitionmagic de ene partitie verkleinen en de andere vergroten om zodoende toch genoeg ruimte te hebben op die van 2 gig
Alleen... hoe vol is de andere partitie?
En wat je ook kan doen is met partitionmagic de ene partitie verkleinen en de andere vergroten om zodoende toch genoeg ruimte te hebben op die van 2 gig
Op die andere heb ik nog 6gb vrij. En waar kan ik dat programma dan vandaan halen?
[quote]
Op dinsdag 30 april 2002 20:01 schreef wfvn het volgende:
Partition Magic?
[/quote
Ntfs naar fat32 gaat niet zonder data verlies.
Is het niet mogelijk, (als je een brander hebt) om de data van je 2de partitie op cd-rw's te zetten, en dan die partitie te verwijderen.
En daarna je eerste partitie te vergroten?
Dan heb je een partitie.
Demo's zijn wel te krijgen, maar die werken niet volledig.
Je kunt hiermee niet toepassen.
Op dinsdag 30 april 2002 20:01 schreef wfvn het volgende:
Partition Magic?
[/quote
Ntfs naar fat32 gaat niet zonder data verlies.
Dat is de enige optie zonder dat je data verliest.En wat je ook kan doen is met partitionmagic de ene partitie verkleinen en de andere vergroten om zodoende toch genoeg ruimte te hebben op die van 2 gig
Is het niet mogelijk, (als je een brander hebt) om de data van je 2de partitie op cd-rw's te zetten, en dan die partitie te verwijderen.
En daarna je eerste partitie te vergroten?
Dan heb je een partitie.
In je locale software winkel.Op dinsdag 30 april 2002 20:05 schreef Mpdrichel het volgende:
Op die andere heb ik nog 6gb vrij. En waar kan ik dat programma dan vandaan halen?
Demo's zijn wel te krijgen, maar die werken niet volledig.
Je kunt hiermee niet toepassen.
Kopen.Op dinsdag 30 april 2002 20:05 schreef Mpdrichel het volgende:
Ik weet niet of er een goed werkende demo online staat die je legaal mag neerhalen?
Ik heb hem legaal via m'n werk, zonder te hoeven kopen dus. Ik heb je gegevens niet bekeken, dus ik weet niet of jij mogelijk ook voor zoiets in aanmerking komt...
En d'r is natuurlijk nog een manier, maar daar moet je niet naar vragen. Die zal ik hier ook niet posten.
Probeer powerquest eens.Op dinsdag 30 april 2002 20:08 schreef wfvn het volgende:
Ik weet niet of er een goed werkende demo online staat die je legaal mag neerhalen?
Maar deze demo's kunnen alle gewijzigde aanpassingen niet toepassen.
Dus je hebt er niets aan. Je komt er alleen achter hoe het werkt.
Wat bedoel je daarmee?Ik heb hem legaal via m'n werk, zonder te hoeven kopen dus. Ik heb je gegevens niet bekeken, dus ik weet niet of jij mogelijk ook voor zoiets in aanmerking komt...
Okee, ik heb nu net wel je gegevens bekeken... geboortejaar 86 dus inmiddels mogelijk aan het werk bij een baas die mogelijk licenties heeft voor programma's op een zodanige wijze dat hij de CD's ook mag uitlenen aan werknemers.Op dinsdag 30 april 2002 20:34 schreef Mpdrichel het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?
Ik wist (en weet nog steeds) niet of je al aan het werk bent en mogelijk via het werk aan programma's kan komen.
snappez vous?
Verwijderd
Wat je kunt doen, aangezien je op C: ntfs hebt draaien, is de volledige Program Files inhoud naar D:\ (6GB) verplaatsen.
Alleen alles ONDER de Program Files, dus niet de map Program Files zelf.
Na afloop is de map C:\Program Files leeg.
Ga dan naar disk management, rechtsklik op je grote partitie waar je alle Programma's heen hebt gekopieerd.
Kies vervolgens voor change path/drive letter.
Verwijder de drive letter (remove), en dan nogmaals rechtsklik, change path -> edit
Browse nu naar C:\program files
Nu mount/koppel je dus een partitie aan een subdirectory.
Ideaal.
Zo kun je bv ook een folder c:\mp3 maken, en een compleet lege nieuwe harddisk daarin mounten.
Alleen alles ONDER de Program Files, dus niet de map Program Files zelf.
Na afloop is de map C:\Program Files leeg.
Ga dan naar disk management, rechtsklik op je grote partitie waar je alle Programma's heen hebt gekopieerd.
Kies vervolgens voor change path/drive letter.
Verwijder de drive letter (remove), en dan nogmaals rechtsklik, change path -> edit
Browse nu naar C:\program files
Nu mount/koppel je dus een partitie aan een subdirectory.
Ideaal.
Zo kun je bv ook een folder c:\mp3 maken, en een compleet lege nieuwe harddisk daarin mounten.
Ik heb mijn beroepen even toegevoegd aan mijn profiel. En die andere hardeschijf is geen 6gb maar 17,1. De totale grote van de Hardeschijf is 20,4gb. Maar dat kun je ook wel in mijn singature zien. Als ik de D: verander in C: dan kan ik een heleboel software opnieuw instaleren. Dus dat werkt niet. Is dat partition Magic duur? Want anders zet ik gewoon alles wat ik niet kwijt wil op een stapel RWcd`s.
Verwijderd
ehm... eerst roep je dat je van 2 partities 1 wilt maken (1e post), waardoor je D: verdwijnt en je dus programma's moet herinstalleren.Op dinsdag 30 april 2002 20:51 schreef Mpdrichel het volgende:
Ik heb mijn beroepen even toegevoegd aan mijn profiel. En die andere hardeschijf is geen 6gb maar 17,1. De totale grote van de Hardeschijf is 20,4gb. Maar dat kun je ook wel in mijn singature zien. Als ik de D: verander in C: dan kan ik een heleboel software opnieuw instaleren. Dus dat werkt niet. Is dat partition Magic duur? Want anders zet ik gewoon alles wat ik niet kwijt wil op een stapel RWcd`s.
Vervolgens roep je dat je D: niet kwijt mag raken omdat je dan moet herinstalleren.
Ik raad jou dan maar aan om die 17GB partitie te resizen.
vanuit dos mbv bootdisk/rescue disk wel te verstaan.
17GB verkleinen, naar rechts verschuiven (einde harddisk) en vrijgekomen ongepartitioneerde ruimte aan je C: partitie toevoegen (resize)
Verwijderd
Het is statistisch bewezen dat accounts van users die naar warez hinten minder lang leven dan accounts van users die dat niet doenOp woensdag 01 mei 2002 00:19 schreef co-tje het volgende:
Zoek gewoon ff op google, met de juiste termen, en je zult verbaast staan
Waarom haal je niet je belangrijkste data van disk ( --> CDRW) en begin je niet opnieuw 
Denk dan ff na over een goede indeling (bv 4G OS, 8G games 8G downloads?)
Stel dat je van D: C: maakt en weet ik veel wat instelt cq verneukt, bovenstaande oplossing kost denk ik een stuk minder tijd...
Een verse install is meestal ook weer erg relax...
Denk dan ff na over een goede indeling (bv 4G OS, 8G games 8G downloads?)
Stel dat je van D: C: maakt en weet ik veel wat instelt cq verneukt, bovenstaande oplossing kost denk ik een stuk minder tijd...
Een verse install is meestal ook weer erg relax...
But I thought YOU did the backups...
Pagina: 1