[usericon] wat mag ik loggen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Helaas zag ik vanochtend in dit topic dat niet iedereen mijn (grappig bedoelde) usericon kon waarderen. Dat vond ik erg jammer, want ik had absoluut niet als hoofddoel om de icons te "jatten", maar gewoon om mensen te verbazen ("hé, hoe kan dat nou, die Flat© heeft telkens hetzelfde icon als z'n bovenbuurman!"). Daarnaast het heeft me ook behoorlijk wat tijd gekost om te maken.
Ik respecteer echter de gevoelens van dcc (en ongetwijfeld een aantal anderen), en heb dit icon dan ook gelijk weggehaald.
(btw: IceStorm, ik heb nog geen mail van je ontvangen.)

Zojuist heb een tijdje na zitten denken over een nieuw icon. Om te voorkomen dat de situatie van vanochtend zich herhaalt, lijkt het me verstandig om mijn idee hier eerst even "goed te laten keuren".
Ik zou graag met mijn usericon iets persoonlijks te doen, dus dat elke user (beter gezegd: elk IP) iets anders te zien krijgt. Daarmee bedoel ik dan niet iets simpels als "hallo $ip, je provider is $provider, en het is nu $tijd", maar iets waarbij ik IP-adressen aan usernames koppel, en dus bijvoorbeeld kan zeggen "hoi $user, jouw topic $topic heeft $replies replies". De database met usernames en IP-adressen zal ik echt alleen zelf gebruiken, dus daar hoeft niemand zich druk om te maken.

Technisch gezien heb ik dit helemaal uitgedachten uitgewerkt op papier, maar voordat ik aan het coden sla, zou ik graag willen weten of iemand hier problemen mee heeft.

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zodra jij (nadruk, jij als user zijnde) ip's aan usernames koppelt kunnen we dat absoluut niet accepteren.

Dit mede door allerlei privacy wetten die onszelf verbieden ip's-username combo's te verstrekken, anders dan voor intern gebruik.
[edit]
Ik ben opzich wel geintereseerd hoe je users aan ip's denkt te koppelen?

En het mailtje van icestorm is in principe naar het adres hier in je profile gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 30 april 2002 19:48 schreef Flat© het volgende:maar iets waarbij ik IP-adressen aan usernames koppel, en dus bijvoorbeeld kan zeggen "hoi $user, jouw topic $topic heeft $replies replies". De database met usernames en IP-adressen zal ik echt alleen zelf gebruiken, dus daar hoeft niemand zich druk om te maken.
Technisch gezien heb ik dit helemaal uitgedachten uitgewerkt op papier, maar voordat ik aan het coden sla, zou ik graag willen weten of iemand hier problemen mee heeft.
Hmmm, leuk idee, maar ik denk niet dat het je lukt :)
Hierbij daag ik je uit, om mijn ip te vinden, ik bedoel, ik heb hier gepost, en ik heb je icoon gezien.. Je hebt m'n IP.. Mag jij raden /welke/ het is :P

Ennuh, zoek voor de gein eens een topic in LA op, over de signature van Nelske, daar was , op z'n zacht gezegt, niet iedereen even blij mee waren. Of het terecht was, laat ik maar in het midden ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
hmm okeej, da's dan heel duidelijk ACM :)

dan maak ik wel 'n poll in m'n usericon, lijkt me niet dat daar iemand problemen mee kan hebben hè?

enneh, moto-moi: het icon dat er nu staat, staat op de server van GoT, dus ik heb helaas geen logfiles. toch is 't principe eigenlijk simpel, maar aangezien het dus duidelijk niet mag, zal ik 't hier ook maar niet uit gaan leggen, anders krijg ik daar misschien weer problemen mee :{

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 30 april 2002 19:59 schreef Flat© het volgende:
toch is 't principe eigenlijk simpel, maar aangezien het dus duidelijk niet mag, zal ik 't hier ook maar niet uit gaan leggen, anders krijg ik daar misschien weer problemen mee :{
* ACM nog steeds interested ;)
Stuur het es naar acm@tweakers.net

Het kan natuurlijk ook tot misbruik leiden als jouw idee idd goed is (en een ander net zo'n idee krijgt). In dat geval is het wel handig te weten hoe zoiets aan te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
mail sent

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm apart dat je mijn mailtje nog niet gehad hebt, ik heb mijn eigen CC'tje namelijk wel gehad.

Mocht je het morgen oid nog niet hebben, zou je me dan even een seintje willen geven?

Overigens netjes dat je het uit jezelf hebt weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 30 april 2002 20:13 schreef Flat© het volgende:
mail sent
Ok, zie je antwoord :)
Op dinsdag 30 april 2002 20:24 schreef IceStorm het volgende:
Mocht je het morgen oid nog niet hebben, zou je me dan even een seintje willen geven?
Ik heb jouw mailtje even bij mijn antwoord ingevoegd, was toch al aan het mailen nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Triest :{
Ik snap dus werkelijk niet waarom iemand hier ook maar tegen kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Op dinsdag 30 april 2002 20:34 schreef Nielsz het volgende:
Ja, idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit ging ERG ver hoor.
Wettelijke regels te buiten, voor zover ik het kan inzien... (En ja, die wet is idd kortgeleden flink aangescherpt)

[edit]
Maar het idee ansich was wel goed bedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 20:37 schreef ACM het volgende:

[..]

Dit ging ERG ver hoor.
Wettelijke regels te buiten, voor zover ik het kan inzien... (En ja, die wet is idd kortgeleden flink aangescherpt)

[edit]
Maar het idee ansich was wel goed bedacht ;)
Wetterijk is zo'n 'icoon-dief-script' toch niet verboden? :?
Ik vraag me af waarom dat hier verboden is, het was alleen maar leuk IMO en iemand's icon werd niet ECHT gejat, dus dat verhaal klopt niet. :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 20:53 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Wetterijk is zo'n 'icoon-dief-script' toch niet verboden? :?
Ik vraag me af waarom dat hier verboden is, het was alleen maar leuk IMO en iemand's icon werd niet ECHT gejat, dus dat verhaal klopt niet. :P
neej, 't ging ook om het koppelen van IPs en usernames

dat icon-script vond ik zelf ook gewoon grappig, vooral omdat 't bij elke thread dus iemand anders is :)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik vond je icon eigenlijk heel tof en kan niet begrijpen hoe iemand er op tegen kan zijn :?
Ik begrijp trouwens ook niet hoe je een IP aan een username kan koppelen? Laatste view voor/na reply is niet gegarandeerd dezelfde user bijvoorbeeld. Cookies mogen niet, dynamische IPs willen dus ook niet etc. Najja, jammer dat het niet mag want ik was wel erg benieuwd geweest...

//edit: je icon steelt btw nog steeds? ik zie nl. mijn jerryplaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
bedoel je teegn dat "icon-bruikleen-script", of tegen het koppelen van usernames aan IP's?

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

Misschien moet je anders wat met het tijdelijk 'gejatte' icoon doen, zodat het niet meer lijkt (kan lijken) alsof je iemands icon 1-op-1 overgenomen heb. Dan heb je ook niet dat het lijkt alsof jouw post in een thread die van iemand anders is, als iemand alleen op de icons let (ik denk ook dat dat hetgene is wat irritant gevonden wordt)
(resize hem en plaats er een monitorvormig framepje overheen ofzo)
Ík vind het een leuk ding in ieder geval.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
hmmm goed idee Operations! :)

eens denken... mja ik ga ff kijken wat voor een leuke dingen ik met GD/imagemagick kan doen! :)

edit:
Convert an image from one format to another (e.g. TIFF to JPEG) Resize, rotate, sharpen, color reduce, or add special effects to an image
Create a montage of image thumbnails
Create a transparent image suitable for use on the Web
Turn a group of images into a GIF animation sequence
Create a composite image by combining several separate images
Draw shapes or text on an image
Decorate an image with a border or frame
Describe the format and characteristics of an image
gewoon flippen of mirroren is super-simpel te maken iig, en ik denk idd dat veeel minder mensen daar dan problemen mee hebben :)
wget http://imagemagick.sourceforge.net/http/ImageMagick-5.4.5.tar.gz

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

Ghehe, ik weet nu je IP en welke iconview je hebt :P

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
je jat icoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 20:54 schreef Flat© het volgende:

[..]

neej, 't ging ook om het koppelen van IPs en usernames

dat icon-script vond ik zelf ook gewoon grappig, vooral omdat 't bij elke thread dus iemand anders is :)
Weet ik, maar het is toch veel leuker als je zorgt dat je je oude weer terug krijgt?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
bij deze dan, nog even officieel een vraag aan alle lieve adjes:
mag ik mijn usericon-jat icon weer in gebruik nemen, als ik het "gejatte" icon merkbaar verander?

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Nou heb ik nog geen argumenten gehoord waarom mensen tegen het jaticoon zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 30 april 2002 21:10 schreef Flat© het volgende:
mag ik mijn usericon-jat icon weer in gebruik nemen, als ik het "gejatte" icon merkbaar verander?
Hmm dat vind ik al een heel stuk 'beter'.

Het argument van 'herkenbaarheid' is dan iig overboord en persoonlijk heb ik er weinig problemen mee als je het op die manier doet.

Echter, het is wel zo dat er dan vast wel weer een heleboel mensen zijn die hetzelfde willen gaan doen en ik weet niet hoe groot die puinhoop gaat worden ;).

'We' gooien het even in de groep.

edit:
Nielsz, voor mij zijn er 2 redenen. Ten eerste is het gewoon niet netjes om icons van andere mensen te jatten. In sommige zit gewoon veel tijd en het is niet prettig als die dan geript wordt ook al is het op een wat 'aparte' manier ;). Daarnaast wordt de herkenbaarheid er ook niet groter op als er in 1 topic 2 mensen achter elkaar hetzelfde icon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 30 april 2002 21:10 schreef Flat© het volgende:
LOL
ik wou net voorstellen, "doe die icons dan in spiegelbeeld" en verdorie, dat heb je al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
[topic=482157]

de user "dcc" irriteert zich eraan, en wat betreft IceStorm was 'ie zo weg...
daar schrok ik toch wel een beetje van btw

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 30 april 2002 21:14 schreef Flat© het volgende:
en wat betreft IceStorm was 'ie zo weg...
daar schrok ik toch wel een beetje van btw
Nou nou, niet van schrikken ;). Ik vond/vind je icon-jat versie gewoon net iets te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 21:14 schreef IceStorm het volgende:
'We' gooien het even in de groep.

Nielsz, voor mij zijn er 2 redenen. Ten eerste is het gewoon niet netjes om icons van andere mensen te jatten. In sommige zit gewoon veel tijd en het is niet prettig als die dan geript wordt ook al is het op een wat 'aparte' manier ;). Daarnaast wordt de herkenbaarheid er ook niet groter op als er in 1 topic 2 mensen achter elkaar hetzelfde icon hebben.
Over het jatten: Die ene keer per week dat Flat mijn icoon jat mag het van mij, hoeveel moeite ik er ook voor heb gedaan. En er staat ook nog 5 mm onder dat hij geripped is.
Dat laatste argument gaat wmb helemaal niet op, want als er 2 mensen geen icoon hebben, dan is het ook niet herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 21:19 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Over het jatten: Die ene keer per week dat Flat mijn icoon jat mag het van mij, hoeveel moeite ik er ook voor heb gedaan. En er staat ook nog 5 mm onder dat hij geripped is.
Dat laatste argument gaat wmb helemaal niet op, want als er 2 mensen geen icoon hebben, dan is het ook niet herkenbaar.
inderdaad
en ik "jat" die icons ook helemaal niet omdat ik te lui ben om zelf iets te maken ofzo, in tegendeel :D

enneh, nielsz, jouw icon is >25kb, dus wordt automagisch niet gejat :+

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 30 april 2002 21:19 schreef Nielsz het volgende:
In dat geval is er 'niks' gelijk en kijk je dus als eerste naar iets anders (naam dus).

Persoonlijk heb ik er ook weinig problemen mee als mijn icon wordt 'gebruikt' maar het gaat om het idee ;). Ik kan me voorstellen dat mensen het vervelend vinden.

En Flat, ik beschuldig je ook niet van a-creativiteit hoor, ik vind het een mooi stukje code moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
tnx! :)

ik heb alleen problemen met 't compilen van imagemagick :(
imagemagick wordt nu geinstalleerd :)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 30 april 2002 21:21 schreef Flat© het volgende:
enneh, nielsz, jouw icon is >25kb, dus wordt automagisch niet gejat :+
En mijnes dan?
Ga je ook alle frames ondersteboven zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
hmmm *duikt in ImageMagick manual*

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 30 april 2002 22:28 schreef Flat© het volgende:
hmmm *duikt in ImageMagick manual*
LOL, is idd niet zo moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:39

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt het icoon ook in vier stukken van 30x30 knippen en die random door elkaar gooien, eventueel nog met spiegelen erbij...volgens mij krijg je dan best creatieve resultaten en niemand zal zeggen dat het teveel op zijn eigen icoon lijkt...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

LOL, dit is echt weer GOT gezeik om niks.

Ik ga jullie dus echt niet vertellen wat mijn icon allemaal logt >:)
(wolf in schaap-outfit hehe :))

Morgen verkoop ik de hele database aan de Albert Heijn :P

Eh trouwens, Flat(C), is dat icon van jou open source? Ik zou 'm graag een keer van binnen bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
hmmm ook een leuk idee :)

weetjewat, ik ga gewoon random twisten, rotaten, mirroren, flippen, floppen (:? :D), knippen en plakken :)

nog ff m'n icon-admin een beetje aanpassen, zodat ik 't ook handmatig kan aangeven mocht het random-effect niet zo'n geweldig resultaat hebben

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 30 april 2002 22:35 schreef Silicon Error het volgende:
Bedankt voor de waarschuwing >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 22:35 schreef Silicon Error het volgende:
LOL, dit is echt weer GOT gezeik om niks.

Ik ga jullie dus echt niet vertellen wat mijn icon allemaal logt >:)

mja kijk, wat jij logt, da's gewoon allemaal info die jou wordt toegestuurd hè... da's simpel en legaal (toch?)
maar ik wilde een stappie verder gaan, en dan ligt 't toch wat ingewikkelder (begrijpelijk)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me kan zich nog enkele leuke LA-discussies herinneren over z'n dynamische sig (van voor z'n mod-periode).

Zolang je geen nicks aan IP's koppelt is er niks aan de hand en is de privacy ook niet in het geding. Tja, ik vind je idee heel leuk alleen wel tamelijk iritant gezien de herkening van users (ook al is het nu gespiegeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError

SiliconError

Hehe, daar heb je gelijk in (mijn icon logt alleen pageviews, doet niks met user info).

Ik snap niet waarom iemand er tegen zou kunnen zijn. Ik zou het juist errug knap vinden als iemand het in z'n icon geprogd krijgt :)

Bovendien snap ik niet waarom je het hier vraagt (het is vragen om gezeur van de privacy geile (IMO trieste) mensen hier.
Als je het nou gewoon script en de source in Programming en Webscripting post, dan is iedereen weer blij :P

Mensen die het niet leuk vinden dat hun icon gejat wordt zijn huilen, zeker als het icon ook nog geflipt/swapt/morphed/twist/rotate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 22:45 schreef Silicon Error het volgende:
Hehe, daar heb je gelijk in (mijn icon logt alleen pageviews, doet niks met user info).

Ik snap niet waarom iemand er tegen zou kunnen zijn. Ik zou het juist errug knap vinden als iemand het in z'n icon geprogd krijgt :)

Bovendien snap ik niet waarom je het hier vraagt (het is vragen om gezeur van de privacy geile (IMO trieste) mensen hier.
Als je het nou gewoon script en de source in Programming en Webscripting post, dan is iedereen weer blij :P

Mensen die het niet leuk vinden dat hun icon gejat wordt zijn huilen, zeker als het icon ook nog geflipt/swapt/morphed/twist/rotate wordt.
_Zo_ moeilijk is dat nou ook weer niet hoor :)

Alleen de enige manier waarop je dat kan doen is tamelijk onnauwkeurig. Daarnaast is het koppelen van namen aan IP's absoluut ongewenst, omdat dan de privacy wel enorm in het geding is.

Dan kan je complete statistieken maken per nickname en dat is iets dat gewoon never nooit (dubbele ontkenning :P ) zal mogen op GoT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 22:45 schreef Silicon Error het volgende:
kijk, als ik het niet had gevraagd, had ik een paar uur (misschien wel een paar dagen als 't tegenzit) zitten PHP'en, om vervolgens na 1 dag weer een topic in SM aan te treffen...
da's niet alleen jammer, maar ook behoorlijk frustrerend, snappie?

maar ik ben iig blij dat we tot een goede oplossing zijn kunnen komen met betrekking tot mijn iconjaticon

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Lol, hij begint nu wel creatief te worden moet ik zeggen :D

Ik ben benieuwd wanneer mijn icon aan de beurt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError

SiliconError

Je bent te goed voor deze wereld Flat(C)

Wat ik nog steeds niet snap is waarom het koppelen van IP's aan namen ongewenst is. Zolang er niks gekoppeld wordt aan mail adressen (en dat kan hier niet meer) kun je er vrijwel niets mee.

Mensen die echt zo paranoia zijn kunnen dan beter:
1) Casema Basic nemen, lekker iedere keer een nieuw IP
2) Niet op internet komen, ramen en deuren dicht houden, en 1x in de week met een regenjas over hun hoofd boodschappen doen bij de locale buurtsuper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 30 april 2002 22:52 schreef Silicon Error het volgende:
Wat ik nog steeds niet snap is waarom het koppelen van IP's aan namen ongewenst is. Zolang er niks gekoppeld wordt aan mail adressen (en dat kan hier niet meer) kun je er vrijwel niets mee.
Tot er iemand zo gek is om te zeggen: 'die reply van jou staat me niet aan, ik ga eens lekker DOS'en'. Ik denk niet dat je dat graag ziet...
Bovendien komen mensen hier in de veronderstelling anoniem te zijn, iets wat ze dan zeker niet meer zijn. Het is vrij simpel om bij iedere actieve gebruiker het IP te achterhalen, maar je kunt het niet maken dan openbaar neer te zetten.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het zijn gegevens uit onze database die voor een ander doeleind gebruikt worden. Dat is al een van de eerste knelpunten.
En zo zijn er nog een serie punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
...(en dat kan hier niet meer)...
dat moet je nou niet zeggen, * flat ziet zoiets gelijk weer als een uitdaging :D

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Snap ik ff iets niet :? Als je het niet eens bent met IP loggende icons zet je toch gewoon webicons uit...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 30 april 2002 22:55 schreef GA!S het volgende:
Snap ik ff iets niet :? Als je het niet eens bent met IP loggende icons zet je toch gewoon webicons uit...
Nou, dat is het verhaal net van de verkeerde kant bekeken ;)
Je moet niet zeggen: Het is 'wettelijk verboden', maar jij kan het uitzetten.
Het hoort te zijn: Het is 'wettelijk verboden', dus ik zet het icon uit.

(ip's loggen is inherent aan het bekijken van een webpagina, daar gaat het dus ook niet echt over maar de geavanceerdere zaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent te goed voor deze wereld Flat(C)

Mensen die echt zo paranoia zijn kunnen dan beter:
1) Casema Basic nemen, lekker iedere keer een nieuw IP
2) Niet op internet komen, ramen en deuren dicht houden, en 1x in de week met een regenjas over hun hoofd boodschappen doen bij de locale buurtsuper :P
Heb jij destijds mijn dynamische sig gezien?

Als ik daar de namen aan zou koppelen. Dan zou ik zo van alle gebruikers precies kunnen zien. Hoe vaak hij een bepaald topic bekeken heeft. Daarnaast kan ik gewoon topics parsen en daaruit halen hoe vaak hij gereageerd heeft etc.

Als ik dit ga combineren met het parsen van een users historie, dan kun je enorm veel statistieken per persoon gaan maken. Dat is echt toch wel enorm privacy schendend.

Ik zou op een gegeven moment bijvoorbeeld tegen een modje kunnen zeggen " Waarom heb je nog niet op die flames gereageed. Ik zie zo dat je het topic al 10 keer gezien hebt, waarvan 5 views van na de flames"
Bovenstaande is puur een van de voorbeelden die zo in me opkomen ;)

Je snapt wel dat zelfs mij dat soort dingen net iets te ver gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
inderdaad, als je er langer over nadenkt merk je dat je zo ongelofelijk veel over users te weten kan komen

toen ik m'n poll-icon nog had, hield ik ook netjes van elk IP bij hoe het stemgedrag van die figuur was
zaten mensen tussen die 10 van de 10x op "slecht" hadden bestemd. toen was ik wel benieuwd wie dat nou zouden zijn, maar dan ga je, naar mijn mening, toch wel echt te ver...

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik zie dat het icon van ACM nu op zijn kop staat...ziet er best vreemd uit :).

* odysseus wil ook een servertje om dergelijke dingen op te kunnen knutselen...er zijn best leuke dingen te verzinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
je loopt achter odysseus
inmiddels is 't de auto van GA!S na een flink ongeluk :P
code:
1
convert -swirl 90 -rotate 90

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

wehehehehe daar heb je best iets moois van gemaakt terwijl ik tv zat te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 30 april 2002 23:08 schreef Flat© het volgende:
je loopt achter odysseus
inmiddels is 't de auto van GA!S na een flink ongeluk :P
code:
1
convert -swirl 90 -rotate 90
Hmm...ik zie hier toch nog steeds die omgekeerde grafiekjes van ACM over mijn beeld lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
hmmmm dat ligt dan toch echt aan jou :P

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

rest mij nog een vraag, waarom heb je een link naar het admin-gedeelte van je icon in je sig terwijl wij stervelingen toch alleen maar te zien krijgen dat we er niet in mogen :?

oh je wilt de link natuurlijk altijd bij de hand hebben :P Quicklaunch een idee? :P

//edit: dat van quicklaunch slaat natuurlijk nergens meer op nu ik je antwoord lees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Blijkbaar pakte hij dat nog uit mijn cache...nu zie ik mijn eigen icon met een inverse-color-syndroom...nice :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 23:12 schreef m-m het volgende:
rest mij nog een vraag, waarom heb je een link naar het admin-gedeelte van je icon in je sig terwijl wij stervelingen toch alleen maar te zien krijgen dat we er niet in mogen :?
da's makkelijk voor mij, want dan hoef ik niet het topicid in te vullen, die wordt door dat php-script uit de referer geplukt :D

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 23:12 schreef Flat© het volgende:

[..]

da's makkelijk voor mij, want dan hoef ik niet het topicid in te vullen, die wordt door dat php-script uit de referer geplukt :D
Hmzz, die snap ik even niet helemaal.

Kan je dat niet automatiseren op jouw views :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError

SiliconError

Hmm jah ach. Ik zou het nog steeds niet zo erg vinden. Dat is natuurlijk mijn mening :)

Privacy boeit me niet zo (op internet)... Op mijn website kun je ook alles van me zien (behalve m'n pincode) :)
Toch zul je nooit m'n huisadres vinden op m'n website :P

Op een aantal punten ben ik het met je eens, alleen ik vind ik het erg jammer dat er meteen van het negatieve uitgegaan wordt. Misschien moeten we Pim Fortuyn ook maar wettelijk verbieden dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 23:16 schreef Nelske het volgende:

[..]

Hmzz, die snap ik even niet helemaal.

Kan je dat niet automatiseren op jouw views :?
hmmm en dat snap ík niet helemaal

kijk, met die admin kan ik, indien nodig, een ander icon uitkiezen, en vanaf nu het ook andere "effecten" erop loslaten
daarvoor moet ik ook wel het goede topicid invullen, anders weet dat script toch niet om welk plaatje 't gaat?

jaja nelske, nu is jouw kat aan de beurt :P
code:
1
convert 482531 -implode 1 -flip 482531

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Die kat is echt niet meer te herkennen :P
En nu is het een of ander wijf van de waterbeddenreklame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 23:16 schreef Silicon Error het volgende:
Hmm jah ach. Ik zou het nog steeds niet zo erg vinden. Dat is natuurlijk mijn mening :)

Privacy boeit me niet zo (op internet)... Op mijn website kun je ook alles van me zien (behalve m'n pincode) :)
Toch zul je nooit m'n huisadres vinden op m'n website :P

Op een aantal punten ben ik het met je eens, alleen ik vind ik het erg jammer dat er meteen van het negatieve uitgegaan wordt. Misschien moeten we Pim Fortuyn ook maar wettelijk verbieden dan ;)
Woei. :) Jij hebt duidelijk de rel rondom mijn sig destijds niet meegemaakt :o

Allemaal mensen die onterecht boos werden op mijn sig :P

Daar stond namelijk iets in als:
De persoon voor je bekeek topic FAQ Non-Windows Operating Systems 5 maal van de in totaal 45 views voor dat topic.
Hij/zij gebruikte Galeon onder GNU/Linux 2.4.18
Dat heeft aardig wat comotie opgeleverd van mensen die het hele idee achter referers niet zo snapten :o Gelukkig dat ik destijds wat bijval kreeg van mensen die wel weten hoe internet en webserver werken ;)

Het heeft er in ieder geval toe geleid dat ik een complete pagina gemaakt heb om mensen automatisch uit te kunnen sluiten van mijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

oh Nelske, hoe lang geleden was die sig, want volgens mij herinner ik me dat uit de tijd dat ik net geregged was. Vond het geloof ik heel stoer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 23:17 schreef Flat© het volgende:

[..]

hmmm en dat snap ík niet helemaal

kijk, met die admin kan ik, indien nodig, een ander icon uitkiezen, en vanaf nu het ook andere "effecten" erop loslaten
daarvoor moet ik ook wel het goede topicid invullen, anders weet dat script toch niet om welk plaatje 't gaat?

jaja nelske, nu is jouw kat aan de beurt :P
code:
1
convert 482531 -implode 1 -flip 482531
Het is net een troll geworden :P >:) ;)

Hmzz, nu snap ik het ;)

Ik dacht dat het script automatisch uit de laatste topics waarin je reageerde random wat icons haalde en die voor bepaalde tijd neerzette als zijnde jouw icoon (enigszins aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je zou ook nog uit een topic een aantal verschillende icons kunnen halen en die tot een enkel icon maken...bijvoorbeeld door van elk alleen een deel te gebruiken of door ze over elkaar heen te blenden.

Overigens had die kat van Nelske net een grote witte vlek...klein bugje voordat je implode goed werkte? :)

offtopic:
* odysseus zou eigenlijk nog wat voor zijn 2000e post verzinnen, maar dit gaat wel erg hard zo...

[edit: die rel kan ik me nog prima herinneren...wist alleen niet meer dat het om het icoon van Nelske ging.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 23:21 schreef m-m het volgende:
En nu is het een of ander wijf van de waterbeddenreklame?
hmmm nee
heeft wel 1 sec die kat van nelske op implode -2 gestaan, maar dat zag er niet echt leuk uit

edit:
Overigens had die kat van Nelske net een grote witte vlek...klein bugje voordat je implode goed werkte? :)
en ook even op implode 20, toen ik nog dacht dat 't in pixels ging :D
Ik dacht dat het script automatisch uit de laatste topics waarin je reageerde random wat icons haalde en die voor bepaalde tijd neerzette als zijnde jouw icoon (enigszins aangepast)
nee, 't is dus voor elk topic verschillend , namelijk (in principe) 't plaatje van degene boven mij (tenzij >25kb, of tenzij ik 'm handmatig heb veranderd) :)

enneh nelske, die sig van jou vond ik destijds zeeer stoer!

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 23:24 schreef odysseus het volgende:
offtopic:
* odysseus zou eigenlijk nog wat voor zijn 2000e post verzinnen, maar dit gaat wel erg hard zo...
code:
1
Postratio     Total: 2005

Volgens mij ben je te laat met je feestje ;)
[edit: die rel kan ik me nog prima herinneren...wist alleen niet meer dat het om het icoon van Nelske ging.]
Icoon was het php-script, maar het ging uiteraard om mijn sig ;)
Op dinsdag 30 april 2002 23:24 schreef Flat© het volgende:
enneh nelske, die sig van jou vond ik destijds zeeer stoer!
Was origineel ;) Net zoals jij nu iets origineels hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Je moet btw nog denk ik iets aan headers veranderen, want met IE5.5 en caching gaat het niet helemaal goed als ik 2 of meer topics waarin jij replied na elkaar bekijk. Zie ik soms het icoon ineens van de vorige thread? (vandaar ook die waterbeddentante)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 23:30 schreef m-m het volgende:
Je moet btw nog denk ik iets aan headers veranderen, want met IE5.5 en caching gaat het niet helemaal goed als ik 2 of meer topics waarin jij replied na elkaar bekijk. Zie ik soms het icoon ineens van de vorige thread? (vandaar ook die waterbeddentante)
oh hmmm headers... daar doe ik niet aan :D :X

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 30 april 2002 23:30 schreef Nelske het volgende:
code:
1
Postratio     Total: 2005

Volgens mij ben je te laat met je feestje ;)
Volgens mijn eigen telling (die in mijn profile beter gezegd :)) en die van de kees-top250 (die het vast ook uit mijn profile vist) zit ik nu op 1993...ik gok dat jouw modjes-tellertje ook de HK-posts meetelt? Dat zouden er best een stuk of 10 kunnen zijn...

* odysseus heeft net een nieuwe feature geschreven voor Konqueror, is het goed genoeg als ik die in het KDE3-topic gooi? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
eej, gaat jij eens nie zo off-topic! ;)
ik heb nog steeds geen echt antwoord van een modje gehad of 't zo goed is, als ik telkens mijn icon duidelijk laat afwijken van dat van m'n voorganger

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 23:47 schreef odysseus het volgende:
Volgens mijn eigen telling (die in mijn profile beter gezegd :)) en die van de kees-top250 (die het vast ook uit mijn profile vist) zit ik nu op 1993...ik gok dat jouw modjes-tellertje ook de HK-posts meetelt? Dat zouden er best een stuk of 10 kunnen zijn...
16 X HK, 3 X SG om precies te zijn ;)
* odysseus heeft net een nieuwe feature geschreven voor Konqueror, is het goed genoeg als ik die in het KDE3-topic gooi? :P
Als het een redelijk uitgebreide uitbreiding (lekker woordcombinatie :P ) is waar veel mensen wat aan hebben, dan mag je gerust een nieuw topic er voor openen hoor :)
Op dinsdag 30 april 2002 23:49 schreef Flat© het volgende:
eej, gaat jij eens nie zo off-topic! ;)
ik heb nog steeds geen echt antwoord van een modje gehad of 't zo goed is, als ik telkens mijn icon duidelijk laat afwijken van dat van m'n voorganger
Ik heb er persoonlijk zo geen problemen meer mee.

Zolang het icoon maar niet te veel gelijkend is, aangezien dat lastig is voor de herkenning van users ;)

Ik gok dat het zo wel goed gevonden zal worden door iedereen uit de crew, maar garanderen kan ik het niet ;)
Daar krijg je nog bericht over dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 30 april 2002 23:51 schreef Nelske het volgende:
16 X HK, 3 X SG om precies te zijn ;)
Altijd leuk om te weten :).
Als het een redelijk uitgebreide uitbreiding (lekker woordcombinatie :P ) is waar veel mensen wat aan hebben, dan mag je gerust een nieuw topic er voor openen hoor :)
Hmm...nee, zo uitgebreid is het niet. Ik erger me altijd aan sites die onnodig gebruik maken van "target=_blank" en dergelijke, dus ik heb een extra optie geschreven die het mogelijk maakt om zo'n link toch in je huidige scherm te openen. Daarnaast had ik een paar dagen geleden een one-liner die nu in CVS zit en wil ik het in ieder geval nog mogelijk maken om een pagina om de X (instelbare) seconden te verversen. Lijkt me dat dat wel gewoon bij de rest van dat topic kan, zoveel mensen zullen er ook weer niet gebruik van maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
edit: mail van icestorm heb ik ontvangen :)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

Mijn icoon logt ook al een tijdje maar nog niet per ip, dat was ooit wel het idee om per ip bij te houden wat zijn provider was etc, maar er geen username aan te koppelen (volgens mij kan je dat via je icoon ook niet 100% correct doen)

Ik log de standaard dingen als os, browser, views per topic (niet per ip) en de tijd waarop m'n icoon bekeken word, ondertussen heb ik zo al 38028 views op m'n icoon gehad, maar stats zijn er (nog) niet, omdat het oorsprongelijk gewoon was om te zien welke browser nu veel gebruikt werd en welk os :)

Ik herinner me trouwens ook nog Nelske's sig waarbij m'n proxy (die telenet gebruikers verplicht moeten gebruiken :( ) uit zijn stats werd uitgesloten, gelukkig was ik nog net op tijd om te eisen dat hij mij ook logde :P

Mensen die geloven dat hun ip niet zichtbaar is als ze surfen kunnen maar best hun modem uit het raam gooien :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 01 mei 2002 15:02 schreef Apache het volgende:
Mensen die geloven dat hun ip niet zichtbaar is als ze surfen kunnen maar best hun modem uit het raam gooien :P
Je zou erover verbaasd zijn hoeveel mensen dat inderdaad geloven :7...als je echt niet traceerbaar wilt zijn (zichtbaar ben je nog altijd, daar valt weinig aan te doen) dan moet je freenet installeren. Dat wordt echter zo weinig gebruikt dat bijna niemand het kent...

Overigens kun je denk ik niet met 100% zekerheid een IP aan een UID koppelen, maar met wat statistiek en rekenwerk kom je toch een heel eind. Als mensen er echt misbruik van maken dan schaft GoT gewoon webicons af, dan is het probleem ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op woensdag 01 mei 2002 16:51 schreef odysseus het volgende:

Overigens kun je denk ik niet met 100% zekerheid een IP aan een UID koppelen, maar met wat statistiek en rekenwerk kom je toch een heel eind. Als mensen er echt misbruik van maken dan schaft GoT gewoon webicons af, dan is het probleem ook weg.
Zou dat ff zonde zijn :(
Mag het eigenlijk, als je een link in je sig zet naar een form waar je je username invult en dan een koekje krijgt?
Zodat een icon zeg maar alleen mensen in de gaten houdt die het ingevuld hebben en er dus ook mee akkoord gaan. Idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 05-10 19:42
Ik vind het echt overdreven hoor sorry, man dat ie usericoon pakt van iemand die hierboven heeft gepost is toch origineel, wat is daar nou erg aan, ohja, je privacy, maar je showt wel je icoon aan andere

beetje vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 19:53 schreef ACM het volgende:
Ik ben opzich wel geintereseerd hoe je users aan ip's denkt te koppelen?
Ik heb het topic niet doorgelezen dus dit is ongetwijfeld al gezegd maar ik vind het toch wel grappig (egostrelend :P) dat ik dat wel kan bedenken en jij, mod p&w, niet :D :)

[edit] Ok, gaat erom dat ik het wist :7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op woensdag 01 mei 2002 18:24 schreef Nelis het volgende:

[..]

Ik heb het topic niet doorgelezen dus dit is ongetwijfeld al gezegd
Als je dat wel had gedaan, had je gezien dat mensen specifieke manieren om het toch te koppelen, niet bespreken, om zo mensen niet op foute ideeen te brengen. :)

Proxy e.d. :? :X

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 18:40 schreef Renegade het volgende:

[..]

Als je dat wel had gedaan, had je gezien dat mensen ervan afzien om dat soort dingen te bespreken
Grappig dat jij dat zegt, terwijl je zelf notabene dat stuk quote :o
[..]

Proxy e.d. :? :X
Duh, klopt niet altijd nee. Maar in veel gevallen wel, zoals ook al is opgemerkt in dit topic. Dus laat mij ff lekker mun pleziertje hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op woensdag 01 mei 2002 18:42 schreef Nelis het volgende:

[..]

Grappig dat jij dat zegt, terwijl je zelf notabene dat stuk quote :o
Hmm, terwijl ik dat stuk wou gaan editten had jij je reaktie al ge-edit, en daarna een volgende reaktie geplaatst, we lopen mekaar dus net iedere keer mis, maar bedankt voor het aanpassen :* ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 18:45 schreef Renegade het volgende:

[..]

Hmm, terwijl ik dat stuk wou gaan editten had jij je reaktie al ge-edit, en daarna een volgende reaktie geplaatst, we lopen mekaar dus net iedere keer mis, maar bedankt voor het aanpassen :* ;)
:*, niets te danken hoor. Het genoegen was geheel aan mijn kant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op woensdag 01 mei 2002 18:45 schreef Renegade het volgende:

[..]

inmiddels heb ik het toch gelezen en ben ik evil aan het proggen >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

proxy -> http_x_forwarded_for oid dan krijgt je het ip van de persoon die de proxy gebruikt :)

Na ff nadenken weet ik nu ook hoe ik de username aan het ip kan koppelen, probleem voor modjes is natuurlijk dat je nooit kan controleren of iemand zoiets doet.

gelukkig ben ik een brave gebruiker >:)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 17:52 schreef RedHat het volgende:
Ik vind het echt overdreven hoor sorry, man dat ie usericoon pakt van iemand die hierboven heeft gepost is toch origineel, wat is daar nou erg aan, ohja, je privacy, maar je showt wel je icoon aan andere

beetje vaag :?
neej jij haalt mijn twee ideeen door elkaar
idee 1: icon van de bovenbuurman "jatten" in elk topic
idee 2: usernames aan IPs koppelen voor persoonlijke berichten in m'n usericon

idee 1 mag wel (ga ik van uit), idee 2 (om begrijpelijke redenen) niet

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 05-10 19:42
Op woensdag 01 mei 2002 20:21 schreef Flat© het volgende:

[..]

neej jij haalt mijn twee ideeen door elkaar
idee 1: icon van de bovenbuurman "jatten" in elk topic
idee 2: usernames aan IPs koppelen voor persoonlijke berichten in m'n usericon

idee 1 mag wel (ga ik van uit), idee 2 (om begrijpelijke redenen) niet
ja, ik bedoel dat mensen klaagden over jouw 1e icoon, sorry had ik ff moeten vermelden.

Ik vind dat mensen niet moeten zeuren daarover, als ze dat doen vind ik dat ze wel heel erg hoe noem je dat zijn...

c'mon, leuke script die icoon pakt van bovenste post, wat is daar nou het probleem van, ACM zou je mailen, stond er toch echt, beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat; ten eerste kan dat boze reacties van users opleveren, omdat zij het zien als icon kidnapping :P

Ten tweede is het enorm iritant voor de herkenning van mensen. Meestal herken ik de meeste mensen aan hun icoon. Als je dan precies dezelfde icons elke keer ziet, dan ben je in de veronderstelling dat het een en dezelfde persoon is. Daarom ben ik ook geen voorstander van random icons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilliant Flat©, echt brilliant :) zag het net voor het eerst in de HK.... hoe die nu is bedoel ik dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
mja vanaf nu "manipuleer" ik 't icon gewoon handmatig ipv random, over het algemeen bij logo's enzo pak ik 't negatief ervan, foto's flip, flop of rotate ik 90 graden
daardoor is er altijd wel vrij makkelijk onderscheid te maken heb ik gemerkt :)
Op donderdag 02 mei 2002 21:26 schreef Hiro Shima het volgende:
brilliant Flat©, echt brilliant :) zag het net voor het eerst in de HK.... hoe die nu is bedoel ik dus
tnx *D

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kunnen mensen die van die icoon scripts hebben gemaakt die niet een keer vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Blizzzard schreef op 26 augustus 2002 @ 00:53:
Kunnen mensen die van die icoon scripts hebben gemaakt die niet een keer vrijgeven?
Waarom zouden ze dat doen dan ?

Hun hebben er over nagedacht, het is hun werk. Ik vind niet dat ze dat hoeven en ben er helemaal mee eens als ze het niet eens willen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik bedoel ook... als ze zo vriendelijk willen zijn... niet moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik heb toendertijd het allereerste "loggende"icoon gehad, helaasch ben ik de source e.d. kwijt, maar die heb ik toen ook meteen geshared.

Het idee is overigens dat het een soort van vingeroefening is, ik neem aan dat mensen met simpele icoons ze wel willen vrijgeven :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er is nogal wat te doen om die icons. En wie weet waar je nog meer 'gelogd' staat. Ik neem aan dat webicons bij aanmelding uit staan? * twixx heeft webicons maar uit gezet

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Blizzzard schreef op 26 augustus 2002 @ 00:53:
* flat schaamt zich nogal voor de ranzige code (TheDane kan dit bevestigen) :X :D
maar als je 't toch wil zien, mail me maar ofzo :)

trouwens, de code voor m'n quote-een-user-en-stop-in-sig-script mag je ook zien en gebruiken, alleen moet je waarschijnlijk 'n paar getalletjes veranderen, vanwege 'n update van react...
(en je eigen username en pass invullen als je ook in de HK wilt) :P
edit:
trouwens, ik weet niet of 't deel van de code dat de signature verandert ook openbaar mag worden? 'n tijd geleden had men dat liever niet, ivm de enorme load die dat op gaat leveren als iedereen elke seconde z'n profile gaat updaten

nog even wat top-secret info: ik ben nu bezig met 'n script dat automatisch kan posten ('n bot zeg maar)...
iets zoals HlpDsK, maar dan minder geavanceerd ;)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Flat© schreef op 26 augustus 2002 @ 09:16:
nog even wat top-secret info: ik ben nu bezig met 'n script dat automatisch kan posten ('n bot zeg maar)...
Woei, hebben we geen modjes meer nodig :P
Pagina: 1 2 Laatste