Toon posts:

[IE] Hoe shortcuts favicon als icoontje laten houden?*

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
internet explorer:

sommige favorieten worden opgeslagen met een icoontje (symbool van de desbetreffende website) links van de naam, anderen worden opgeslagen met het simpele icoontje van de internet-explorer;

hoe komt dit? ik wil dat alle favorieten met hun eigen icoontje opgeslagen worden --> kan dit ?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hoe bedoel je "eigen icoontje" :?

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Dat icoontje is een favicon, die kan de maker van een website instellen. Je kan het veranderen door met je rechtermuisknop op de website te klikken, (de link in je favorieten dus) en dan op properties te drukken, en vervolgens op change icon. Dan kan je het standaard icoontje weer in stellen.

Verwijderd

Topicstarter
awel, dus links van de naam van de website wordt een symbool opgeslagen, een soort van icoontje ; snappie ?

Verwijderd

Topicstarter
hey sabbath, blijft het dan voor altijd opgeslagen ? en dank!

• veldmuis
  • Niet online
awel ;), dat snapte ik, maar ik snapte dus niet hoe je eigen icoontje bedoelde :{
en nog steeds niet eigelijk :+

• veldmuis
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 20:03 schreef -barbara- het volgende:
hey sabbath, blijft het dan voor altijd opgeslagen ? en dank!
dat weet ik wel, ja dat blijft voor altijd opgeslagen :)

behalve als je het veranderd of weggooit :P

Verwijderd

Topicstarter
en sabbath, als ik dat doe, dan kan ik enkel kiezen uit 4 icoontjes maar het symbool van de website staat er niet tussen?

Verwijderd

Topicstarter
veldmuis :

dus eigen icoontje = icoontje, dus symbool van de website waarnaar de link verwijst

• Sabbath
Op dinsdag 30 april 2002 20:08 schreef -barbara- het volgende:
en sabbath, als ik dat doe, dan kan ik enkel kiezen uit 4 icoontjes maar het symbool van de website staat er niet tussen?
Je moet even dit bestand intypen in dat lijstje: D:\WINNT\system32\url.dll

[edit2] oops, lekker slim van mij, das dus alleen als je windows2000 gebruikt en die op je D partitie hebt staan... Welke windows versie gebruik je?? Bij windows98 zal het waarscheinlijk iets zijn van: c:\windows\system32\url.dll
[/edit2]

Als het goed is, zit daar het standaard icoontje bij... Trouwens wel is gehoord van edit en quote? :)

edit:
Die 2 staan dus rechtsboven je post...

Verwijderd

Topicstarter
neen hoor, wat is edit en wat is quote :(

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23

NielsNL

DigiCow

Na even een paar seconden googlen vond ik dit
The IE favorites icon
Ik neem aan dat je dit bedoeld...

Veel suc6!

M'n Oma is een site aan het haken.

Verwijderd

Topicstarter
en wat jij zegt, bestaat niet bij mij --> hij staat nu op C:\WINDOWS\SYSTEM\url.DLL; is dat ok? maar dus ik heb nog steeds maar 4 icoontjes

• Sabbath
Op dinsdag 30 april 2002 20:13 schreef -barbara- het volgende:
neen hoor, wat is edit en wat is quote :(
Dit is quoten.. Het herhalen van de tekst van iemand anders. Dat kan soms wel handig zijn, omdat mensen dan weten waar je op reageerd. Dat is het icoontje rechts boven iemand's post. Een wit vlakje met een rood pijltje.

Editten is het wijzigen van een van je berichten. Dat is het witte icoontje met het pennetje erbij. Ook rechtsboven elk bericht. Probeer ze maar is uit..

Heb nog even gekeken en in windows staat ie in de map system. Als je dus Windows98 gebruikt en dat op C hebt staan in de map Windows, wordt het c:\windows\system\url.dll Dat type je in in het venstertje en dan zou je het icoontje van je internetexplorer moeten krijgen.

edit:
[quote]
Op dinsdag 30 april 2002 20:16 schreef -barbara- het volgende:
en wat jij zegt, bestaat niet bij mij --> hij staat nu op C:\WINDOWS\SYSTEM\url.DLL; is dat ok? maar dus ik heb nog steeds maar 4 icoontjes
[/quote]

Dat zou goed moeten zijn ja. Heb je daar meer 4icoontjes? Zouden er 5 moeten zijn, Het ie logo; een krant; een brief+envelop; een papiertje met gekleurde blokjes; en een rood sterretje.

[edit2]typo's[/edit2]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Op dinsdag 30 april 2002 20:16 schreef -barbara- het volgende:
Bladeren... doh!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23

NielsNL

DigiCow

Het komt er dus op neer dat je het bestandje favicon.ico in de directory van je site zet.

En daarbij erop let dat:
het bestandje 16x16 pixels is.
en opgeslagen in 16 color palette.

Dus lang niet alle sites hebben dat gedaan.
En ik denk dus dat dat niet standaard te doen is.

M'n Oma is een site aan het haken.

• Sabbath
je bedoeld toch dat je het ie icoontje ervoor wilt hebben i.p.v. het alternatieve icoontje wat die website er van maakt???

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 20:16 schreef Sabbath het volgende:

[..]

Heb nog even gekeken en in windows staat ie in de map system. Als je dus Windows98 gebruikt en dat op C hebt staan in de map Windows, wordt het c:\windows\system\url.dll Dat type je in in het venstertje en dan zou je het icoontje van je internetexplorer moeten krijgen.

edit:

[..]

Dat zou goed moeten zijn ja. Heb je daar meer 4icoontjes? Zouden er 5 moeten zijn, Het ie logo; een krant; een brief+envelop; een papiertje met gekleurde blokjes; en een rood sterretje.

[edit2]typo's[/edit2]
awel, ik heb er maar 4 want het rood sterretje staat bij de ie; en die staat aangevinkt met het gevolg dat ik bij al mijn favorieten hetzelfde lelijke ie-icoontje heb; snappie?

• Sabbath
Op dinsdag 30 april 2002 20:25 schreef -barbara- het volgende:

[..]

awel, ik heb er maar 4 want het rood sterretje staat bij de ie; en die staat aangevinkt met het gevolg dat ik bij al mijn favorieten hetzelfde lelijke ie-icoontje heb; snappie?
Dus je wilt dat alle favorieten het icoontje van de desbetreffende website hebben?? aaaaaaaah, dan begreep ik je verkeerd.... Nee, dat kan niet want (zoals NelisNL al zei) hebben niet alle website's een eigen icoontje.

Verwijderd

Topicstarter
het rood sterretje staat eigenlijk naast de ie, dus toch 5 icoontjes --> als ik echter dat sterretje kies, verandert er niets ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 20:27 schreef Sabbath het volgende:

[..]

Dus je wilt dat alle favorieten het icoontje van de desbetreffende website hebben?? aaaaaaaah, dan begreep ik je verkeerd.... Nee, dat kan niet want (zoals NelisNL al zei) hebben niet alle website's een eigen icoontje.
maar kan het voor de websites die wel een eigen icoon hebben? en hoe ?

• Sabbath
Op dinsdag 30 april 2002 20:28 schreef -barbara- het volgende:
het rood sterretje staat eigenlijk naast de ie, dus toch 5 icoontjes --> als ik echter dat sterretje kies, verandert er niets ?
Hoezo veranderd er dan niets? Als je het rode sterretje klikt, daarna op OK klikt, en dan nog een keer op OK klikt, zou het ie icoontje moeten veranderen in een rood sterretje. (Dit kan soms wel een seconde duren zo dat je het niet meteen ziet.)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 20:20 schreef NelisNL het volgende:
Het komt er dus op neer dat je het bestandje favicon.ico in de directory van je site zet.
en hoe doe ik dit aub ?

• Sabbath
Op dinsdag 30 april 2002 20:30 schreef -barbara- het volgende:

[..]

maar kan het voor de websites die wel een eigen icoon hebben? en hoe ?
Ja, maar die doen dat automaties, als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 20:30 schreef Sabbath het volgende:

[..]

Hoezo veranderd er dan niets? Als je het rode sterretje klikt, daarna op OK klikt, en dan nog een keer op OK klikt, zou het ie icoontje moeten veranderen in een rood sterretje. (Dit kan soms wel een seconde duren zo dat je het niet meteen ziet.)
maar ik wil dus geen sterretje maar wel het icoon van de website (voor de sites waar dit mogelijk is)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 20:31 schreef Sabbath het volgende:

[..]

Ja, maar die doen dat automaties, als het goed is.
neen want sommige site deden het oorspronkelijk wel (dus de eerste dagen nadat de favoriet opgeslagen is), maar nadien komt het gewoon ie-icoon in de plaats ?? snappie?

• Sabbath
Op dinsdag 30 april 2002 20:34 schreef -barbara- het volgende:

[..]

neen want sommige site deden het oorspronkelijk wel (dus de eerste dagen nadat de favoriet opgeslagen is), maar nadien komt het gewoon ie-icoon in de plaats ?? snappie?
Mischien dat die site's de favicon hebben weggegooid?? Als je ze nou uit je favorieten zet, en er daarna weer in.. Heb je dan wel weer het icoontje?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 20:36 schreef Sabbath het volgende:

[..]

Als je ze nou uit je favorieten zet, en er daarna weer in.. Heb je dan wel weer het icoontje?
ja, dan komt het icoontje terug, vanzelf!

• Sabbath
Op dinsdag 30 april 2002 20:40 schreef -barbara- het volgende:

[..]

ja, dan komt het icoontje terug, vanzelf!
Mooi! dan is dit de oplossing. :) Ik zou ook niet weten hoe je het anders moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 20:49 schreef Sabbath het volgende:

[..]

Mooi! dan is dit de oplossing. :) Ik zou ook niet weten hoe je het anders moet doen.
ben je nu serieus bezig? indien ik het zo had willen doen, dan had ik de vraag niet gesteld hé?? ik kan toch moeilijk ál mijn favorieten verwijderen en opnieuw instellen, en dit om de paar dagen ???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 30 april 2002 20:36 schreef Sabbath het volgende:

[..]

Mischien dat die site's de favicon hebben weggegooid?? Als je ze nou uit je favorieten zet, en er daarna weer in.. Heb je dan wel weer het icoontje?
Da's al vanaf IE 5 dat favicons zo brak werken onder IE.
Die dingen staan ook in je browser cache, en de caching in IE is op z'n zachtst gezegt ondoorzichtig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sabbath
Op dinsdag 30 april 2002 20:54 schreef -barbara- het volgende:

[..]

ben je nu serieus bezig? indien ik het zo had willen doen, dan had ik de vraag niet gesteld hé?? ik kan toch moeilijk ál mijn favorieten verwijderen en opnieuw instellen, en dit om de paar dagen ???
Ja, ik zou echt niet weten hoe het anders moet...

Wat je nog wel kan doen is naar www.website.com/favicon.ico gaan en daar het icoontje downloaden (d.m.v. rechtermuisknop-=> "Save Picture as...") Die ergens neer zetten op je harde schijf, en dan via de hierboven beschreven manier naar dat icoontje linken.

Voor Tweakers zou dat dus http://tweakers.net/favicon.ico worden. Dat bestand ergens op je HD zetten, en dan linken maar...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 20:58 schreef Sabbath het volgende:

[..]

Ja, ik zou echt niet weten hoe het anders moet...

Wat je nog wel kan doen is naar www.website.com/favicon.ico gaan
page cannot be found...

• Sabbath
Op dinsdag 30 april 2002 21:03 schreef -barbara- het volgende:

[..]

page cannot be found...
Nee, das op zich ook niet gek want die bestaat niet... bij www.website.com moet je dus zelf de website invullen.. Stel dat jij in je favorieten hebt staan: http://www.tweakers.net/nieuws/21631 dan krijgt die een sleuteltje als favicon. dan kan je dus naar www.tweakers.net/favicon.ico gaan, en die downloaden. Dan rename je hem naar bijvoorbeeld tweakers.ico, en zet je hem in een directory. bijvoorbeeld c:\favicon . Dan ga je naar het "verander icoontje knopje" en dan kan je daar linken naar c:\favicon\tweakers.ico

Succes!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:01

Jaymz

Keep on moving !

WOS => SA

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 20:57 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Da's al vanaf IE 5 dat favicons zo brak werken onder IE.
Die dingen staan ook in je browser cache, en de caching in IE is op z'n zachtst gezegt ondoorzichtig.
bedoel je dat er geen oplossing is voor mijn probleem ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 21:07 schreef Sabbath het volgende:

[..]

Nee, das op zich ook niet gek want die bestaat niet... bij www.website.com moet je dus zelf de website invullen.. Stel dat jij in je favorieten hebt staan: http://www.tweakers.net/nieuws/21631 dan krijgt die een sleuteltje als favicon. dan kan je dus naar www.tweakers.net/favicon.ico gaan, en die downloaden. Dan rename je hem naar bijvoorbeeld tweakers.ico, en zet je hem in een directory. bijvoorbeeld c:\favicon . Dan ga je naar het "verander icoontje knopje" en dan kan je daar linken naar c:\favicon\tweakers.ico
begrijp het niet hoor ? help !

• Sabbath
*zucht*

STEL, mijn favorieten zien er zo uit:
code:
1
2
3
Tweakers news.    [URL=http://www.tweakers.net/nieuws/21631]nieuws: Nixvue Vista digitaal fotoalbum review[/URL]
Google Gezoek.    http://www.google.nl/zoekgebeuren/blaaaat.htm
PHP artikel  http://www.phpfreakz.nl/artikelen/62463

En ik heb jouw probleem en wil die favicon's ervoor hebben.

Wat ga ik dan doen?!?!?!? Nou, dit:

1. Ik ga naar http://www.tweakers.net/favicon.ico

2. Er komt een icoontje van een engelse sleutel in beeld.

3. Ik druk met mijn RECHTERmuisknop op dit icoontje.

4. Ik druk op "Save Picture As..." of in het nederlands "Sla Plaatje Op Als..." of iets wat er op lijkt.

5. Ik druk op het pijltje naast Save in: bovenin mijn scherm.

6. Ik druk daar op C:

7. Ik druk op het icoontje van een mapje met een sterretje in de rechterbovenhoek.

8. Ik geef de nieuwe map de naam: "Favicon"

9. Ik open deze map.

10. Ik type achter File name: (waar nu favicon staat) "tweakers.ico" in.

11. Ik druk op "Save" of "Opslaan" in het nederlands.

12. Ik doe het zelfde voor www.google.nl/favicon.ico en www.phpfreakz.nl/favicon.ico (Met uitzondering van stap 8 en 9)

13. Ik druk boven in mijn Internet Explorer op Favorites. (of favorieten in het nederlands)

14. Ik druk met mijn rechtermuisknop op Tweakers news.

15. Ik druk op properties (of eigenschappen in het nederlands)

16. Ik druk op de knop "Change Icon..." (of verander icoon in het nederlands)

17. Ik druk op de knop "Browse..."

18. Ik druk op het pijltje rechts van "Look in:" boven in het scherm.

19. Ik druk op "C:"

20. Ik open de map "Favicon"

21. Ik dubbelklik op "Tweakers.ico"

22. Ik druk op "OK" en nogmaals op "OK"

23. Ik herhaal stappen 13 t/m 22 voor Google Gezoek. en PHP artikel.

Zo moet je er toch uit komen??? Ik kon het echt NIET duidelijker uitleggen.

Nogmaals, Ik weet niet of dit bij alle site's werkt...

succes ermee.

[edit] (en ga nu niet lopen roepen dat: http://www.google.nl/zoekgebeuren/blaaaat.htm en http://www.phpfreakz.nl/artikelen/62463 het niet doen, want dat klopt.. Die heb ik uit m'n duim gezogen :D :+ :p

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OMG :o

+4 behulpzaam :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hehe +4 maar :P

Mag wel wat meer hoor +25 ofso :+

Verwijderd

Zolang ik maar niet weer uren achter elkaar op ICQ/MSN hoef te zitten vind ik alles best ;)

Erg netjes uitgelegd Sabbath!

• Sabbath
Thanks mannen :D

Verwijderd

Als Barbara vanavond nog niet gereageerd heeft dan zal ik haar er wel even op wijzen.
Ze weet waarschijnlijk niet eens hoe ze hier terug kan komen :P en het zou zonde zijn als Sabbath's werk voor niets is geweest :'(

• Sabbath
Op woensdag 01 mei 2002 14:31 schreef RolfLobker het volgende:
Als Barbara vanavond nog niet gereageerd heeft dan zal ik haar er wel even op wijzen.
Ze weet waarschijnlijk niet eens hoe ze hier terug kan komen :P en het zou zonde zijn als Sabbath's werk voor niets is geweest :'(
hehe inderdaad, ik heb niet voor niets een half uur zitten typen op mijn geweldige How-to-download-favicon's guide :D thx

• Sabbath
Schrijf ik een hele tutorial!! Kom ze niet meer kijken :'(

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 23:16 schreef Sabbath het volgende:
Schrijf ik een hele tutorial!! Kom ze niet meer kijken :'(
Ik had haar al gemaild maar ik zal wel morgen wel ff kijken of ze ook online zit :)

Verwijderd

Ok ff anders gesteld dan; Hoe komt t dat favoicoontjes die je bij een snelkoppeling krijgt, dus de website heeft er 1, verschijnen tussen je snelkoppelingen, maar dan na een tijdje allemaal om worden geswitched naar het standaard IE icoontje. Wat te doen om deze gewoon te laten staan wanneer je ze krijgt?
Tis natuurlijk geen doen om alles handmatig bij te werken :S

edit: ik heb dit probleem onder XP IE6

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 23:15 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Aardige kick van een topic uit 2002 :)

Maar ken je dit programma? meuktracker: AM-DeadLink 2.04

ARME AOW’er

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit is natuurlijk niet écht de reden om zo'n topic naar boven te schoppen, aangezien dit een vrij eenvoudig zoekbare vraag is.

Bij Internet Explorer heeft dat te maken met de cache. Wanneer je alle bestanden (in Engels onder Tools --> Internet Options --> (button) Delete Files..) verwijderd of wanneer de cache periode is verstreken wordt ook het favicon verwijderd en krijg je er het standaard internet icoontje voor terug.

Mocht je graag het icoontje willen behouden, dan moet je het downloaden (of opzoeken in je tempory internet files) en vervolgens middels de properties van een link een icoontje selecteren...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit, aangezien jij XP hebt. Wel goed gevonden, al was een nieuw topic ook oke geweest :)

[win 98 SE] IE - favorieten-icoontjes ==> [IE] Hoe shortcuts favicon als icoontje laten houden?

Verwijderd

Bij Internet Explorer heeft dat te maken met de cache. Wanneer je alle bestanden (in Engels onder Tools --> Internet Options --> (button) Delete Files..) verwijderd of wanneer de cache periode is verstreken wordt ook het favicon verwijderd en krijg je er het standaard internet icoontje voor terug.
Ok maar kan ik nergens instellen dat ie die icoontjes gewoon niet delete wanneer ik alle bestanden verwijder?

Had trouwens niet in de gaten dat het zo'n oude topic was :) Heeft idd wel een rotschop opgelopen 8)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:23:
Ok maar kan ik nergens instellen dat ie die icoontjes gewoon niet delete wanneer ik alle bestanden verwijder?
Klopt, maar daar heb je het programma weer nodig dat Guardian Angel hierboven meldt:

[rml]Guardian Angel in "[ IE] Hoe shortcuts favicon als icoontje ..."[/rml]

Verwijderd

Ok, thanks!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Het tooltje FavOrf doet dat ook! Ik ga die van GuardianAngel zo ook even proberen, maar deze gebruik ik eigenlijk al jaren. Het scant je bookmarks en download de bijbehorende icons in een eigen mapje; verder checkt ie ook of de bookmark nog wel werkt enzo. Handig hor!

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1