Antec voeding maakt bult herrie.

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een Antec PP 303XF 300 Watt ATX voeding. Hieraan zit een 3 pin connector voor op mijn moederbord zodat je de snelheid van de voedingsfan af kan lezen in je bios of in software. op het moment dat ik de connector niet aansluit maakt de voeding zo goed als geen geluid. als ik de 3-pins connector echter op mijn mobo heb aangesloten gaat de fan van de voeding volgens mij op full speed draaien. het geluid is niet te harden. wat doe ik fout?

wat ik begrijp uit de handleiding kan het geen kwaad als ik de 3-pins connector niet aansluit. daar kwam ik pas later achter. ik heb nu een 300 Watt Codegen voeding er in hangen, ook geen goedkope jongen, maar de Antec is toch nog 2x zo zwaar dus eigenlijk wil ik die er weer in hebben.

http://www.antec-europe.com/pdf/pp_atx12v.pdf

Verwijderd

foutje in de voeding denk ik. ken de voedingen niet maar kan ook zo zijn dat het normaal is bij deze dingen

• batavier
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 19:09

batavier

Grazen, kreng!!!

Heb ik ook last van, tenminste, mijn voeding dan. Heb Antec KS282 kast met Antec voeding (weet ff niet het nummertje, maar hij is 300W). Maakt een enorme bult herrie, en aangezien ik in de BIOS het toerental van die fan kan zien, is 'ie aangesloten op mobo. Dus als je dat niet doet, wordt 'ie stiller??

Den Coeien smickellen ende Graesen heerlyck!!

• smvs
  • Niet online
ik heb gewoon die connector op het mobo niet aangesloten nu, en dat werkt gewoon. op de een of andere manier gaat ie door die aansluiting op full speed draaien als je hem dus aansluit. gewoon niet aansluiten en de fan gaat harder draaien naarmate de temp omhoog gaat.

goeie voeding trouwens, die antec dingen. ik heb er hier ook een dual athlon mp op draaien met 3x 7200 rpm schijven. dat is dan wel de 380 watt versie.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het niet zo dat-ie dan opeens dubbele stroom krijgt? Dus van de voeding en van het moederbord? Als je dat ding op 24 volt laat draaien kan ik me wel iets voorstellen dat hij een beetje veel geluid maakt :)

• batavier

batavier

Grazen, kreng!!!

Dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Ik zal de boel es ff openschroeven en kijken hoe alles nu is aangesloten. En zal ff stekkertje lostrekken.

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Zo, dat had ik eerder moeten weten, stekkertje losgetrokken en inderdaad het geluid flink omlaag. Toch wel vreemd hoor, ik heb gelijk een e-mailtje gestuurd naar Antec, als ik wat meer weet laat ik het wel even weten.

• batavier

batavier

Grazen, kreng!!!

Hier hetzelfde resultaat.
Draait nu een stuk rustiger.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Misschien een klein logische theorie :

De fan kan natuurlijk variabel zijn, en zodra hij door heeft dat hij op een laag toerental draait (RPM, krijgit via die mobo draad) gaatie harder lopen. Haal je die draad er weer af, dan denktie dattie ook zachter kan lopen, omdat hij dus geen signaal krijgt dat hij te langzaam draait.

just my 0.02 cents

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
het gaat toch om de temperatuur, niet om het toerental?

"hey ik draai op 7000 toeren.. laat ik eens op 7200 toeren gaan draaien" :?

en daarna

"Hey, ik weet niet hoe snel ik draai, laat ik maar op 4000 toeren gaan draaien" |:( |:( |:(

• batavier

batavier

Grazen, kreng!!!

Idd. Er staat niet voor niks 'smart fan' op de zijkant van de voeding. Dus ik neem aan dat 'ie de temp meet en aan de hand daarvan het toerental aanpast.

:)

Verwijderd

Over welk stekkertje praten we nu op het mobo? Want ik heb precies hetzelfde probleem...

Please help! Pokkeherrie!

• smvs
  • Niet online
geen stekkertje op het mobo maar een stekkertje uit je voeding wat je op je mobo kan steken. niet er op steken dus.

Verwijderd

Hehe dat bedoelde ik ook :)

Gewoon sys_fan dingetje dus... Heb het net eruit gehaald en dat ding is nu zo stil als een koe!

Thnx man!
Pagina: 1