Toon posts:

Matrox G550, maar met fatsoenlijke 3d-eigenschappe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb me vandaag een beetje zitten verdiepen in de dualhead videokaarten.

Ik wil windows 2000 gebruiken met alle dualhead-feautures (onafhankelijke refresh etc.) dus kwam ik vanzelf bij een Matrox G550 uit.
Opzich een leuk ding. Voor 2d werk prima. Maar het is een ontzettend verouderde 3d-kaart. Hij is wat prestaties betreft ongeveer even goed als de 450 en dat ding komt uit eind 2000! Hij is dus zo'n anderhalf jaar oud! Dat is toch belachelijk? Dat is (bij wijze van spreke) ongeveer de tijd dat je een nieuwe pc aanschaft...

Wanneer komt er in hemelsnaam een up-to-date versie van dat ding uit?
Is er een alternatief voor wat ik wil, zeg maar een G550 maar dan met fatsoenlijke 3d-feautures?

Ben benieuwd.

Bas

• Sike
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 12:55

Sike

Simply$ike | Nachtvlinder

Ik heb zelf ook de G550 en hij is idd 3d niet echt best.
Maar dan moet ik zeggen dat ik de kaart ook niet gekocht voor de spectaculaire 3d prestaties, maar juist voor de 2d prestaties die de kaart levert.
Wat 2d betreft is het echt een super kaart, ik heb super scherp beeld op mijn beide monitoren.
Maar goed als je veel spellen wilt gaan spelen zou ik niet voor de G550 kiezen.

/edit ik denk trouwens dat matrox zich gewoon meer bezig houdt met kwalitatief goeie 2d eigenschappen en daardoor de 3d een beetje verwaarloost

snachts werkt alles beter .....

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De radeon8500 is wel een redelijk alternatief, maar volgens mij heeft die geen onafhankelijke refresh(of was daar nu een speciale versie voor, met 2 ramdacs?).

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02
Binnenkort worden er waarschijnlijk specs gereleased van een nieuwe Matrox videokaart. Maar het kan dan nog altijd enkele maanden duren voordat hij dan werkelijk beschikbaar is in de winkels. Dus ofwel wachten op de mogelijke nieuwe kaart met verbeterde 3d functies van Matrox of een ATI of NVidia kaart kopen enkel deze hebben wel geen onafhakleijk resoulties onder Win2K.

Verwijderd

ik kan jouw probleem

ik had een matrox g400
en ben over gestapt naar

club-3d 8500pro
deze heeft een dubbelen ramdec
waardoor allebij de monitors op verschillende reselutie en hz kunnen lopen

voor 2d zijn ze ook erg goed maar toch blijft matrox beter

tja soms moet je over stappen naar een anderen merk .

zo zie ik hier ook personene met a3d geluidskaarten
en blijfen door rotzooien met die ouwe spullen waar geen drivers meer voor zijn
stop er mee soms zijn ze gewoon op

tja en matrox is mooi maar niet snel voor spellen dus over stappen naar een ati

geen Nvidia nemen
mog je die wel kopen dan geen topic over openen omdat je deulhead niet lekker loopt

je bent hier bij gewaarschuwt

Verwijderd

Of gamen op 800*600-16bit? Of zelfs op 640*480-16bit? Is dat geen optie? Ik heb hem zelf ook, nog nooit een spel op geprobeerd, zal er binnenkort een demo (rctw of ut) opzetten om te kijken hoe dat zal draaien.

Ik heb hem puur gekocht om de goede 2D, niet eens om de dual-head-functie, ik heb maar 1 monitor. Ik heb voor deze kaart gekozen omdat mijn vorige kaart zo slecht was in 2D dat ik dacht, laat ik nu direct de beste 2D kaart kopen, dan niet weer teleurgesteld. Is idd scherp, alhoewel de combinatie G550 met mijn LG795FT+ op hogere resoluties dan 1152*864@85 Hz toch wel minder scherp is, scherper dan de vorige op 1024*768@75 Hz maar toch. Ligt waarschijnlijk niet aan mijn monitor want die kan tot 1600*1200 op 80 Hz of zo.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

JWO

misschien een pci matrox kaartje naast een een snelle agp videokaart met goede 2d en 2d eigenschappen

+ punten:
2 ramdac's
goede 3d

- punten
xtra pci slot nodig
goede pci kaarten duur/niet veel voor handen
zware multimedia dingen alleen op 1 monitor..

ik zou dus voor een leadtek agp kaart gaan, goede 3d en 2d
en een matrox g200/g400 pci kaart als secondairy kaart

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ati Radeon 8500/7500 is alles wat je nodig hebt. Beide 2 ramdacs en goede beeldweergave.

Verwijderd

alleen heeft ATI het nog steeds niet voor mekaar om in Win2k 2 monitoren op verschillende resoluties/refresh rates te draaien, in tegenstelling tot Matrox.

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 22:36 schreef dZeus het volgende:
alleen heeft ATI het nog steeds niet voor mekaar om in Win2k 2 monitoren op verschillende resoluties/refresh rates te draaien, in tegenstelling tot Matrox.
klopt
onder windows me en xp werkt het wel

alleen met windows xp en sis 735 gaat niet echt lekker
de hardeschijfen gaan langzamer draaien
dus ik ben verplicht om windows 2000 te draaien
windows me is :r

onder windows xp en deulhead op mijn laptop werkt alles normaal
en ja in mijn laptop zit een ati mobily m1 8mb in

Verwijderd

/offtopic

suijkerbuijk heb jij echt alleen basisschool gehad ???
je nederlands is echt slecht, het leest zelfs klote probeer eens normaal te typen aub

/ontopic

je adviezen zijn nais :o
Pagina: 1