Over een onbepaalde tijd, wil ik een GF4 of tegen die tijd wel een nieuw type videokaart aanschaffen. Echter, wil er de volle performance uit halen die er in zit. Dit wil ik gaan doen met waterkoeling op het geheugen van de kaart en eventueel met kleine peltiers. Het probleem is echter dat ik niet weet hoeveel watt aan warmte zo'n geheugen chip van een GF4 afgeeft. Ik dacht aan een watt of 8-10 per chip. Een 27 watt pelt zou dan voldoende zijn.
Kan iemand dit bevestigen, want er bestaat formules voor bij processors, maar bestaan die ook voor geheugen?
Nu het 2e gedeelte: waar kan ik die 27watt pelts goedkoper halen, of waar kan ik iets van 15-18 watt peltiers kan halen voor een schappelijke prijs. Er staan wel 10watt pelts bij conrad in de catalogus, maar ik ben bang dat dat net te zwak is.
Kan iemand dit bevestigen, want er bestaat formules voor bij processors, maar bestaan die ook voor geheugen?
Nu het 2e gedeelte: waar kan ik die 27watt pelts goedkoper halen, of waar kan ik iets van 15-18 watt peltiers kan halen voor een schappelijke prijs. Er staan wel 10watt pelts bij conrad in de catalogus, maar ik ben bang dat dat net te zwak is.