Toon posts:

Nieuwe HiFi set voor op mn kamer

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik ben nu na een paar jaar mn goedkope Philips torentje te hebben gehad toch wel toe aan een wat grotere geluidsset.
Beetje rondgekeken, en ik kwam op deze toren van Sony uit:
MHC-S7AV DPL
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/151df0aebdbad39ac1256a22003693d4/776a9a44befd9037c1256ac7005e09a6/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg
Nu heb ik hier op het forum een beetje rondgelezen, en kwam er min of meer achter dat jullie erge voorstanders zijn van aparte onderdelen. Nu kan ik daar voor mezelf ook wel inkomen, ik heb bijvoorbeeld geen casettedeck nodig. Mijn budget ligt rond de €700,-. Stijl muziek die ik luister varieert, maar zit meestal rond 2step/r&b/hiphop/garage.
Is hier een beetje een leuk setje voor samen te stellen? Ik kwam als boxen vaak B&W tegen op GOT, maar nergens een link dus ik kan ook nergens specs opvragen...

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
b&w www.bwspeakers.com

Maar ik denk dat dat wel wat duur voor je is als je maar €700 te besteden hebt.

specs

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op dinsdag 30 april 2002 19:20 schreef twopack het volgende:
b&w www.bwspeakers.com

Maar ik denk dat dat wel wat duur voor je is als je maar €700 te besteden hebt.
Even een vraagje tussendoor, ik zie dus die zeer fraaie speakers van B&W maar waar staan die opgesteld ? wat ik bedoel is in welke winkel verkopen ze die (Rotterdam) en kan je ze eens beluisteren.

Ik ben best wel bekend in hifi zaken maar zie ze dus nooit staan. Ik denk dat het te maken heeft met de prijs. Overgens een goede prijslijst ook nooit gezien. Alleen iets op een vage engelse site. Dus wie weet wáár en wie weet een goede Nderlandse prijslijst.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Op dinsdag 30 april 2002 19:27 schreef Fireman het volgende:

[..]

Even een vraagje tussendoor, ik zie dus die zeer fraaie speakers van B&W maar waar staan die opgesteld ? wat ik bedoel is in welke winkel verkopen ze die (Rotterdam) en kan je ze eens beluisteren.

Ik ben best wel bekend in hifi zaken maar zie ze dus nooit staan. Ik denk dat het te maken heeft met de prijs. Overgens een goede prijslijst ook nooit gezien. Alleen iets op een vage engelse site. Dus wie weet wáár en wie weet een goede Nderlandse prijslijst.
Elke zichzelf respecterende hifi-dealer heeft B&W staan (tenminste, verreweg de meeste), dus dat moet geen probleem zijn. 'Hifi-zaken' zijn dus niet zaken zoals de Electroworld :Y)

Geef mij maar een Warsteiner.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op dinsdag 30 april 2002 19:27 schreef Fireman het volgende:

[..]

Ga eens naar Correct op de Bergweg, die hebben een heleboel staan en je kan ook (redelijk) luisteren.
B&W hebben ze zeker ook.

specs

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 30 april 2002 19:48 schreef Knakker het volgende:

[..]

Elke zichzelf respecterende hifi-dealer heeft B&W staan (tenminste, verreweg de meeste), dus dat moet geen probleem zijn. 'Hifi-zaken' zijn dus niet zaken zoals de Electroworld :Y)
Op dinsdag 30 april 2002 20:10 schreef twopack het volgende:

[..]

Ga eens naar Correct op de Bergweg, die hebben een heleboel staan en je kan ook (redelijk) luisteren.
B&W hebben ze zeker ook.
Ik ben redelijk bekend met hi-fi zaken , en idd niet bij electroworld en dat soort. Maar mij gaat het om deze

http://www.bwspeakers.com/products/gallery/product_details.cfm?speaker_id=419DBEF7-EF4D-11D3-B01E0000E20E7DA6

& deze

http://www.bwspeakers.com/products/gallery/product_details.cfm?speaker_id=419DBEFB-EF4D-11D3-B01E0000E20E7DA6

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Met maar 700 EUR te besteden kun je denk ik maar beter even verder kijken, die Nautilus speakertjes zijn geloof ik wel ietsje duurder.

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 30 april 2002 20:41 schreef /downtime/ het volgende:
Met maar 700 EUR te besteden kun je denk ik maar beter even verder kijken, die Nautilus speakertjes zijn geloof ik wel ietsje duurder.
Ik dacht dat die ca. fl 18.000- zijn maar weet ik niet zeker.

• Fireman

Fireman

Even goed gesearch en ik ben er achter gekomen :)

de prijslijst en dan gaat het om de 801 en 802 >:)

B&W

Verwijderd

Die link die je hier post zijn niet de prijzen van de speakers zelf maar van de standaards ofzo ervoor. Staat ook onder het kopje "accesoires" he :). Als stassen ze echt voor die prijs verkocht stond denk morgen de hele winkel daar vol met alle hifi-gotters hehe

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Die SSC Nautilus is idd alleen maar een soort onderzetter voor de Nautilus, en dan zijn ze voor 1020 of 1360 EUR toch nog wel prijzig ;)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Prijsje gevonden voor de B&W Nautilus 801: 12.000 EUR, maar ik weet nog niet of dat per stuk of per paar is >:)

Verwijderd

Topicstarter
Om even ontopic te blijven... is dat sonysetje iets met mijn budget voor € 700, of zou ik ook met losse componenten iets leuks kunnen doen?

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:48

-Stef-

Slainthe!

Op dinsdag 30 april 2002 21:50 schreef /downtime/ het volgende:
Prijsje gevonden voor de B&W Nautilus 801: 12.000 EUR, maar ik weet nog niet of dat per stuk of per paar is >:)
Daar gaat het hier dus niet om. Maar voor 700 euro zou ik zelf iets op de 2e hands-markt zoeken als je losse componenten wilt.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dat sony setje wat? Of is het "gemaakt" dolby surround? Het geluid hoeft niet per se dolby te zijn, maar wel van goede kwaliteit... Ik twijfel dus ook nog of ik losse componenten koop of een afgestemd setje.

• vassago
  • Laatst online: 22:57
Als het geen Dolby Surround/Digital hoeft te wezen zou ik een setje zonder kopen, voor alle extra's betaal je.

Of koop een 2de hands setje, losse versterker + 2 boxen. Ik heb voor 250 eur. een Denon versterker + mission speakers gekocht en ben daar zeer tevreden over.

• Knakker
Wat je ook kan doen:

Versterker: € 200-250 - basic modellen van denon, marantz, NAD
CD-speler: € 100-150 - standaard philips, pioneer, sony
Speakers: € 300-350 - bijvoorbeeld een setje Mission 70x

Gegarandeerd dat dit ieder willekeurig midisetje waar je ook maar mee aankomt helemaal wegblaast :)

Je mag natuurlijk ook mijn Sony receiver + CD speler over nemen voor erg weinig (beiden anderhalf jaar oud, met bon), maar dan moet je ff mailen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een link/typenummers van die line-up (vooral die speakers)?
CD-speler: ik moet ook nog een dvd-speler kopen, nu zit ik aan een sony te denken, en ik heb er nu een op het oog van ca. €370, met super audio erop... dus ik denk dat ik die dan erbij neem.

• Martinus
  • Laatst online: 05-08 23:46
Je plaatje lijkt op een Dolby set, is dat zo? Volgens krijg je dan wel een beetje een budget probleem.

no comment

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 13:03 schreef Martinus het volgende:
Je plaatje lijkt op een Dolby set, is dat zo? Volgens krijg je dan wel een beetje een budget probleem.
Het is inderdaad een dolbyset, budgetprobleem: hij kost € 679, dus past net :)

• Banzi
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op woensdag 01 mei 2002 14:16 schreef Herodion het volgende:

[..]

Het is inderdaad een dolbyset, budgetprobleem: hij kost € 679, dus past net :)
In dolby-setjes heb je ook nog verschillende gradaties:

Neem je een dolby prologic set? Niet doen! Klinkt wel grappig in het begin, maar is niets vergeleken dolby digital! Ook als je super audio-cd wilt gaan spelen, heb je geen donder aan dolby prologic... Dan moet je echt dolby digital hebben... Liefst nog met DTS...

Om echt een goed advies te geven, moeten we eigenlijk weten wat je ermee wilt gaan doen, en wat je er in de nabije toekomst op aan gaat sluiten...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Topicstarter
specs staan op: http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12838&prod=22035&loc=en_nl

Ik wil er zoals bovenaan staat vooral 2step/r&b/hiphop/garage etc. op gaan draaien. Verder gaat er een tv op aangesloten worden (Sony KV-21FX30, moet ik ook nog kopen maar daar werk ik voor in de vakantie), DVD speler wordt de DVP-NS700V (http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12636&prod=25350&loc=en_nl), en een videorecorder, ook van sony. Ook moet mn computer natuurlijk geluid hebben, dus ik wil die gewoon, zoals ik nu ook al heb, met een tulipstekkertje ertussen aansluiten. Dolby lijkt me leuk, maar is geen must. Lijkt me vooral leuk bij films, maar het is en blijft voor m'n eigen (slaap)kamer.

• Knakker
Als je voor surround gaat, ga dan idd voor Dolby Digital en níet voor Dolby Pro Logic. Punt is echter dat je voor een goede DD/DTS receiver minstens € 400 kwijt bent; als je daar je DVD speler van € 360 bij optelt zit je al over de € 700, en dan heb je nog niet eens speakers :)

Ik denk dat je voor € 700 niet echt goed spul krijgt als je naar surround kijkt; je kan wel zo'n all-in setje van bijvoorbeeld pioneer of Sony kopen voor die € 700, maar zelfs die presteren matig met DD films en gewoon bagger met muziek. Zonde van je geld zou ik zeggen.

€ 700 voor een versterker, cd-speler (of DVD speler) en 2 speakers is IMO prima te doen.

Over die Mission 700, 701 en 702 speakers: Ik heb ze zelf nooit gehoord, maar ze zijn zeker niet duur en ze schijnen voor het geld een erg goed geluid te geven! Voor wat specs (waar je dus echt geen ruk aan hebt, maar goed) kun je naar www.mission.co.uk gaan, vervolgens naar products en dan zie je de 700 serie vanzelf wel staan.

Verwijderd

Neem je een dolby prologic set? Niet doen! Klinkt wel grappig in het begin, maar is niets vergeleken dolby digital! Ook als je super audio-cd wilt gaan spelen, heb je geen donder aan dolby prologic... Dan moet je echt dolby digital hebben... Liefst nog met DTS...
offtopic:
Ben ik niet met je eens je heb helemaal niets aan een dolby digital versterker met super audio cd speler, dit komt omdat je de SA cdspeler analoog aansluit ipv optisch, dus het maakt niets uit of je Prologic of Digital heb, geluidstechnisch allebei het zelfde

Verwijderd

Als je slim bent bouw je zoiets op,

ge eerst voor goede luidsprekers kijken omdat dit het meest belangrijk is, kijk dan daarna voor bv een versterker en cd speler.

Dit heb ik zelf in stappen gedaan, eerst speakers, -+ 400 euro p/s (quadral showgun) en daarna gespaard voor andere onderdelen, cd, equalizer, tuner (allemaal Yamaha) 8-)

Beslis in ieder geval niet te impulsief. :7

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 16:00 schreef Knakker het volgende:
Als je voor surround gaat, ga dan idd voor Dolby Digital en níet voor Dolby Pro Logic. Punt is echter dat je voor een goede DD/DTS receiver minstens € 400 kwijt bent; als je daar je DVD speler van € 360 bij optelt zit je al over de € 700, en dan heb je nog niet eens speakers :)

Ik denk dat je voor € 700 niet echt goed spul krijgt als je naar surround kijkt; je kan wel zo'n all-in setje van bijvoorbeeld pioneer of Sony kopen voor die € 700, maar zelfs die presteren matig met DD films en gewoon bagger met muziek. Zonde van je geld zou ik zeggen.

€ 700 voor een versterker, cd-speler (of DVD speler) en 2 speakers is IMO prima te doen.

Over die Mission 700, 701 en 702 speakers: Ik heb ze zelf nooit gehoord, maar ze zijn zeker niet duur en ze schijnen voor het geld een erg goed geluid te geven! Voor wat specs (waar je dus echt geen ruk aan hebt, maar goed) kun je naar www.mission.co.uk gaan, vervolgens naar products en dan zie je de 700 serie vanzelf wel staan.
Dit lijkt me wel intressant jah... misschien dat ik dan toch maar wel voor een reciever met dolby ga. Is dit iets? [url][url="http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12846&prod=22570&loc=en_nl[url]"]http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12846&prod=22570&loc=en_nl[url][/url]
Ik ga misschien een beetje teveel op sony af, maar daar heb ik gewoon goeie ervarigen mee.
Hebben jullie misschien een paar voorbeelden (met link/prijs) voor een stereo/dolby reciever?

• Knakker
Op woensdag 01 mei 2002 16:10 schreef SuperMouse het volgende:
Als je slim bent bouw je zoiets op,

ge eerst voor goede luidsprekers kijken omdat dit het meest belangrijk is, kijk dan daarna voor bv een versterker en cd speler.

Dit heb ik zelf in stappen gedaan, eerst speakers, -+ 400 euro p/s (quadral showgun) en daarna gespaard voor andere onderdelen, cd, equalizer, tuner (allemaal Yamaha) 8-)

Beslis in ieder geval niet te impulsief. :7
Daar ben ik het mee eens. Als je uiteindelijk naar wat 'groots' wilt, doe het dan gewoon in stappen.

• Knakker
Op woensdag 01 mei 2002 16:13 schreef Herodion het volgende:

[..]

Dit lijkt me wel intressant jah... misschien dat ik dan toch maar wel voor een reciever met dolby ga. Is dit iets? [url="http://[url="http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12846&prod=22570&loc=en_nl[url]"]<a href="http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12846&prod=22570&loc=en_nl[url]""]http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12846&prod=22570&loc=en_nl[url]"[/url] target="_blank">[url="http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12846&prod=22570&loc=en_nl[url]"][url="http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12846&prod=22570&loc=en_nl[url]</a>"]http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12846&prod=22570&loc=en_nl[url]</a>[/url]
Ik ga misschien een beetje teveel op sony af, maar daar heb ik gewoon goeie ervarigen mee.
Hebben jullie misschien een paar voorbeelden (met link/prijs) voor een stereo/dolby reciever?
Die Sony ziet er prima uit. Een andere goede speler binnen het DD gebied is Yamaha - bijv de RVX420 voor ongeveer € 400-450.

Ik ben niet bekend binnen de surround wereld omdat ik voor mezelf besloten heb voor stereo te gaan - ik kijk weinig films maar luister des te meer muziek. Ik heb nu € 800 klaarliggen voor 2 speakers (Quadral Aurum 1), maar als ik dat uitgeef ben vrijwel helemaal platzak, en dan blijft er nog zoveel maand over eh ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 16:13 schreef Herodion het volgende:

[..]

Dit lijkt me wel intressant jah... misschien dat ik dan toch maar wel voor een reciever met dolby ga. Is dit iets? [url="http://[url="http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12846&prod=22570&loc=en_nl

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08-2025

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

oke ik heb begrepen dat je misschien voor een AC3/DTS versterker met superaudio cd/dvd speler wild gaan. of eventueel stereo. als je 700 pleuro te besteden hebt ben ik bang dat als je iets redelijks wil dit met de aanschaf van 5 speakers alleen al kwijt bent.

voorbeeld: beetje boekenplank speaker kost 130 pleuro * 5 = 650 pleuro dit zijn toch wel de minimale eisen als je superaudio cd wild gaan beluisteren. als je stereo ook goed genoeg vindt kun je al wat veel leukers kopen voor dat geld

voorbeeld: 260 speaker + 360 DVD(met redelijk goede geluidskwaliteit) + 225 voor een stereo receiver = 845 pleuro. dit is met losse componenten als je een beetje winkel met service kiest hoef je geen geld meer neer te tellen voor bekabeling ander ben je hier ook nog eens 50 tot 100 pleuro voor kwijt.

moeilijk he :'(

misschien moet je nog ff verder sparen. of alles opzijn tijd kopen. dus b.v. eerst de dvd en dan receiver enz. enz.

tip (ik heb voor 2a3 maand terug zelf in een A/V zaak gewerkt met eigen TD voor 3 jaar) hier ben ik tot de ontdekking gekomen dat sony in service (nazorg) erg verslechterd is. het speaker merk B&W is zijn eigen distributie begonnen (arrogante lui) en daar door zijn er veel verkooppunten verdwenen en je betaald veel voor de merk naam. als je naar speakers gaat kijken kijk dan ook eens naar een Heco dit is een Duits merk dat heelveel speaker is voor weinig geld. wel ff beluisteren of je ze mooi vindt klinken.( iedereen zijn eigen smaak natuurlijk)

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42
Als je nog enigszins nationalistisch bent dan koop je natuurlijk geen Japans spul.
Sony moet je al helemaal niet hebben want dat klinkt blikkerig.
Steun gewoon de Nederlandse economie en koop Philips.
Vooral de niewe series van Philips (MX en FR) zijn echt heel mooi en het geluid is niet alleen heel hard >:) , maar vooral ook errug mooi. En de meeste van deze nieuwe series hebben DTS, de nieuwste Dolby Surround techniek.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 23:50
ik ben nu de Sony STR DE 485 aan het bestellen voor 316,- dan nog een speakersetje erbij van +- 350,- en een xbox voor de dvd's 299,- + dvdremote ?,-

Verwijderd

Ik zie aan je footer dat je uit de buurt van utreg kkomt ....

Als je slim bent ga je even bij staffhorst in de koopjeskelder kijken. Ik eb daar vanmiddag een niewe Marantz receiver (type weet ik even niet 2x95watt aan 8ohm) voor 300,- en 2e hands Kef Q55.2 voor 399,- zien staan. Dan heb je ook echt wat.

En stap alsjeblieft af van dat Sony plan, ik heb daar nog nooit wat goeds van gehoord (behalve de ES serie dan, maar dat is een heel ander verhaal)

• Venkmen

Venkmen

Op woensdag 01 mei 2002 20:10 schreef hajee het volgende:
Ik zie aan je footer dat je uit de buurt van utreg kkomt ....

Als je slim bent ga je even bij staffhorst in de koopjeskelder kijken. Ik eb daar vanmiddag een niewe Marantz receiver (type weet ik even niet 2x95watt aan 8ohm) voor 300,- en 2e hands Kef Q55.2 voor 399,- zien staan. Dan heb je ook echt wat.

En stap alsjeblieft af van dat Sony plan, ik heb daar nog nooit wat goeds van gehoord (behalve de ES serie dan, maar dat is een heel ander verhaal)
Dit lijkt mij een man met verstand van zaken als hij zegt dat daar mooi spul :9~ staat zou ik daar maar eens naar gaan kijken. sucses :)

PS laat natuurlijk wel ff zien waar je voor gaat altijd leuk :9

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik vanavond even bij Staffhorst kijken wat ze hebben staan... ondertussen zijn natuurlijk alle adviezen welkom :)

Verwijderd

Als je een beetje handig bent, kun je ook voor weinig iets bij een zelfbouwboer halen, dus

www.speakerland.nl
www.speakerenco.nl

2e hands een versterker op de kop tikken en spelen maar.

• Banzi
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op woensdag 01 mei 2002 20:10 schreef hajee het volgende:
Zelf ben ik ook op zoek geweest naar een leuke bioscoopset... Ik wilde perse geen sony, omdat die idd zulke reviews had...

Totdat ik de 940 tegengekomen was... Die had overal zeer goede reviews... Prijs kwaliteitverhouding is heel erg hoog...

Als je ongeveer weet wat je wilt hebben moet je ook eens naar richer sounds in a'dam gaan... Die kopen overjarige stock op... Veel worden modellen toch nooit vernieuwd, maar de prijs is wel een heel stuk aantrekkelijker...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:59
Op donderdag 02 mei 2002 16:41 schreef Banzi het volgende:

[..]

Zelf ben ik ook op zoek geweest naar een leuke bioscoopset... Ik wilde perse geen sony, omdat die idd zulke reviews had...

Totdat ik de 940 tegengekomen was... Die had overal zeer goede reviews... Prijs kwaliteitverhouding is heel erg hoog...

Als je ongeveer weet wat je wilt hebben moet je ook eens naar richer sounds in a'dam gaan... Die kopen overjarige stock op... Veel worden modellen toch nooit vernieuwd, maar de prijs is wel een heel stuk aantrekkelijker...
Dear Customer,

It is with great regret that from April 30th Richer Sounds will no longer be trading in Holland, if you have any enquiries regarding a purchase you have made please phone the U.K. Customer Service line on 0044 870 9001000.

Please accept our apologies for any inconvenience this may cause.

helaas deze doet dus geen zaken meer in nederland (volgens de website).

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond dus even naar Staffhorst geweest, eerst de koopjeskelder maar ik vond daar niet zo gek veel staan (voor de geintresseerden: dr stond wel een Sony Lisa setje, versterker en MD, rond de €260-250 per stuk)
Daarna naar boven, waar ze verschillende studio's hebben. Daar een hoop speakers beluisterd, en de Mission 72 kwam dr echt als beste uit... prachtig geluid!
Speakertjes ben ik dus eigelijk al zeker van dat ik die Missions koop. Versterker: geen flauw id. De sony versterker die ik op het oog had, de 685 (nieuw model) hadden zowel Staffhorst als Block niet op voorraad. Iemand dus nog suggesties voor een versterker, zo rond de €300-400?
thx :)

• Jag
  • Laatst online: 08:02

Jag

Op donderdag 02 mei 2002 22:35 schreef Herodion het volgende:
Vanavond dus even naar Staffhorst geweest, eerst de koopjeskelder maar ik vond daar niet zo gek veel staan (voor de geintresseerden: dr stond wel een Sony Lisa setje, versterker en MD, rond de €260-250 per stuk)
Daarna naar boven, waar ze verschillende studio's hebben. Daar een hoop speakers beluisterd, en de Mission 72 kwam dr echt als beste uit... prachtig geluid!
Speakertjes ben ik dus eigelijk al zeker van dat ik die Missions koop. Versterker: geen flauw id. De sony versterker die ik op het oog had, de 685 (nieuw model) hadden zowel Staffhorst als Block niet op voorraad. Iemand dus nog suggesties voor een versterker, zo rond de €300-400?
Leuk dat je zulke mooie spullen gaat kopen. Is een stuk beter dan al die goedkope surround meuk (niet dat er geen goede surround is trouwens). Ik vind het nog steeds leuk om wat luidsprekers te switchen bij Staffhorst als ik er toevallig moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ook in Utrecht? Ze hebben daar een práchtig systeem, gewoon intoetsen welke speakers je wil horen en ze maken geluid :) helaas was de switch met versterkers kapot, dus kon ik die niet beluisteren...

• Venkmen

Venkmen

Op donderdag 02 mei 2002 22:35 schreef Herodion het volgende:
ben niet bekend in utreg maar ik kan je wel wat advies geven over verschillend versterkers. het is een kwestie van luisteren als je het verschil niet kunt horen kun je meschin naar instellings en aansluitings mogelijk heden kijken (kun je bijvoorbeeld de dd/dts versterker als centraal schakel systeem gebruiken voor audio en video.

ik heb zelf goede ervaringen met Pioneer ik vind dat je bij deze bakjes een hele goede prijs kwaliteit verhouding krijgt en ze lopen aardig voor aan met de nieuwste ontwikkelingen. en hun DVD spelers zijn echt TOP.

een paar linkjes:

http://213.196.31.35/nl/product_overview.jsp?category_id=418&taxonomy_id=42;97
http://213.196.31.35/nl/product_overview.jsp?category_id=405&taxonomy_id=62;98
http://www.audiovideospecialist.nl/

ik heb zelf :VSX-909RDS een A/V Receiver van Pioneer
DV-444-K een DVD speler van Pioneer

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Als ik jouw was zou ik nog ff door sparen. Voor 700euro kun je heel moeilijk een Home Theatre kopen. En is dat eigenlijk wel wat je wilt? Je wil een dvd speler hebben. Zodra je een dvd speler hebt wil je zeker weten ook een Dolby Digital/DTS receiver(voor 5.1 geluid)hebben. Denk daarom eerst nog ff goed na WAT je precies wilt. En als je klaar bent met nadenken heb je ook weer wat extra geld.

PS:
Lees ondertussen wat boekjes over apparatuur/prijzen/etc. Dan kom je ook wat meer te weten over wat er te koop is.

Succes is een keuze

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Voor 400 euro kom je een heel eind met een stereo versterker, mocht je dit willen kom je op hele mooie versterkers uit van marantz,rotel,nad,harman/kardon en nog veel meer, mocht je echt een leuke stereobak kopen (leuk dat iemand dat nog wil, stereo ownz) dan geef ff aan wat je er precies mee wil, dus puristisch of wel met de ab enzo...

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik echt wil vroeg die verkoper me gisteren ook. Voor zover ik het nu op een rijtje heb:
- Stereo speakerset, te weten 2x de Mission M72 speaker;
- Reciever, ik zit er toch erg aan te denken om gewoon maar een DTS reciever te nemen, omdat ik dan eventueel later gewoon nog een paar speakers erbij koop, en zo dus een complete set maak. Ik zit dus sterk te denken aan de Sony STR-DE685 (dit is een iets nieuwere versie dan de 675, waarvan hierboven al een link staat). Deze komt bij de block op €419.
- DVD, deze omvat dan ook meteen mijn cd speler, aangezien de Sony 700 DVD speler bij de Block maar voor €369 op het internet staat, deze heeft ook nog is Super Audio (maar de verkoper bij de staffhorst waarschuwde me ervoor dat deze prijs wel eens behooorlijk fout kon zijn, dus misschien bestel ik deze al zéér snel ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Net met de mission dealer gemailt, heb een lijst met dealeradressen in utrecht dus de speakers moeten tot zover geen probleem meer vormen.. iemand nogsuggesties voor een reciever?

Verwijderd

Ja, zo ga ik het ook doen alleen dan met een dvd spelertje (praktisch hetzelfde).

Als eerst haal ik morgen een goede DVD speler, die ik dan aansluit op een best wel grote FINLUX tv, heel onbekend merk maar het beeld is top!

Nou heb ik zelf ook al wat DVD'tjes omdat ik ook een DVDrom in m'n pc heb. Dus als je er al een paar hebt kan je die al lekker kijken, huren kan natuurlijk ook, maar bij de videotheek wel ff kijken naar de krassen, dit kan je kijkplezier behoorlijk bederven!!!

Daarna ga ik sparen voor de sound installatie, dus echt alles stap voor stap, als je alles in een keer doet en je koopt dan bijvoorbeeld speakers el cheapo, dan baal je daar later harstikke van!!!!!!

Suc6 met je aankoop!!!

Verwijderd

Topicstarter
niemand verder? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Heb er even heel hard overna moeten denken, ook nog gedacht over draaitafels + mengpaneel, maar een goed geluidssetje lijkt me toch wel nuttig voor op mn kamer...
De knoop doorgehakt, nog even naar surroundsetjes gekeken, maar een stereosetje lijkt me meer dan genoeg.
Als speakers dus 2x de Mission M72, nu nog een versterker: wel stereo dus, liefst met geintegreerde tuner.
Ik hoorde namen als Nad, HK, Denon etc. : zijn die niet vreselijk duur? Heeft iemand links naar die sites?

Verwijderd

Topicstarter
Net bij denon.nl gekeken, bij geintegreerde versterkers. de DRA-1000
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.nl/img/producten/DRA-1000_groot.jpg
M'n portemonnee begon wel te jeuken bij het zien van al dat goud: €470. Bij een andere i-net shop was ie echter al €360, dus viel me wel mee.
Link: http://www.denon.nl/artikel.asp?artid=46
Iemand ervaring? Dit is namelijk precies wat ik zoek...

• hervaz
Voor 400 euro zijn ook versterker van nad,marantz,rotel te koop, kijk je 2dehands nog wel mooier spul, misschien al een cyrus,vincent..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens goed rondgekeken, hier een lijstje met recievers die me wel wat lijken... nou zou ik van jullie graag commentaar/ervaringen willen hebben! *kijk liev*
Prijzen zijn van Staffhorst Utrecht
- Denon DRA-1000 (stereo versterker, komt op €479,-)
- Yamaha V530RDS (is een Dolby reciever, maar slechts 20 euro duurder dan die denon, dus €499,-)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Ik denk dat je voor jezelf eerst eens duidelijk moet maken of je een stereo versterker of een 5.1 versterker wilt hebben. Als je veel muziek luistert en weinig dvd-tjes kijkt kan je beter een gewone stereoset kopen. Kijk je echter veel dvd-tjes, dan is een dd/dts versterker veel leuker. Met een stereo set zal je waarschijnlijk een iets hogere kwaliteit hebben, aangezien je voor 2 speakers elk meer kan uitgeven dan bij 5 speakers en eventeel een subwoofer.

• StanTheMan
  • Laatst online: 12-07 07:48
ziet er naar uit dat je over alles goed nadenkt, erg goed..

Om maar meteen een advies te geven, ik ben zelf zeer tevreden over mijn Yamaha RX-V595aRDS, heb heel veel reviews over gelezen, en naar onkyo en sony gekeken.

Ik had net als jou een beetje een budgetprobleem. Heb het zo opgebouwd:
receiver, daarna 2 boxen (BnS)(de oude werden surrounds), daarna cd/md speler van sony, daarna center speaker (B&W CC3), daarna subwoofer (REL Quake).
DvD's speelde ik af via de comp en realmagic hollywood+.
Nu is de set compleet en dvd kijken is top!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk d'r inderdaad nogal over na ja:)
Punt is: zoals ik hierboven al schreef, voor €20 meer heb ik een Yamaha 530 DTS receiver. Is die €20 het waard, of is de kwaliteit dan zó bagger dat ik beter die denon kan nemen?

• Asclepius
Op zondag 26 mei 2002 10:44 schreef Herodion het volgende:
Ik denk d'r inderdaad nogal over na ja:)
Punt is: zoals ik hierboven al schreef, voor €20 meer heb ik een Yamaha 530 DTS receiver. Is die €20 het waard, of is de kwaliteit dan zó bagger dat ik beter die denon kan nemen?
Ik denk dast die 20 euro het zeker waard is. Yamaha maakt goede versterkers, en die zullen echt niet bagger slecht zijn.
Het best is om gewoon eens zelf te gaan luisteren, en een keuze te maken of je stereo of 5.1 wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort weer even naar staffhorst toe jah... Het is toch ook mogelijk om op een DTS versterker alléén de twee voorste kanalen (Dus stereo) te gebruiken, en daar later surroundboxen bij te pluggen?

• Asclepius
Op zondag 26 mei 2002 10:59 schreef Herodion het volgende:
Ik ga binnenkort weer even naar staffhorst toe jah... Het is toch ook mogelijk om op een DTS versterker alléén de twee voorste kanalen (Dus stereo) te gebruiken, en daar later surroundboxen bij te pluggen?
Het is idd mogelijk om bij een DTS versterker alleen de voorste kanalen te gebruiken. Dat kan je gewoon instellen op je versterker.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou dat m'n uitkomst zijn... of is de kwaliteit van een stereo versterker rond deze zelfde prijs dermate beter dat ik moet overwegen om gewoon die stereoversterker te kopen?

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 26 mei 2002 11:18 schreef Herodion het volgende:
Dan zou dat m'n uitkomst zijn... of is de kwaliteit van een stereo versterker rond deze zelfde prijs dermate beter dat ik moet overwegen om gewoon die stereoversterker te kopen?
Dat vraag ik mij eigenlijk ook af omdat ik ook nog steeds twijfel tussen een versterker (Rotel 972/1060) en een AV-receiver (Yamaha RX-V1200). Ik moet ze gewoon een keer naast elkaar beluisteren dat weet ik maar ben benieuwd of het verschil tussen een versterker en een receiver merkbaar hoorbaar is in deze klasse. Uiteraard moet je daarvoor wel twee dezelfde merken beluisteren anders heb je nog niets aan de test omdat elk merk zijn eigen klankkleur heeft.

• hervaz
Multikanaal en stereo bakken van de zelfde prijs, natuurlijk zijn de stereo varianten beter, er zitten immers veel minder onderdelen in, tip voor 550 euro, de rega brio, wel heel erg puristisch maar ontzettend goed.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 26 mei 2002 12:46 schreef hervaz het volgende:
Multikanaal en stereo bakken van de zelfde prijs, natuurlijk zijn de stereo varianten beter, er zitten immers veel minder onderdelen in, tip voor 550 euro, de rega brio, wel heel erg puristisch maar ontzettend goed.
Wat is "beter"? Dat de ene 25 jaar mee gaat terwijl de ander maar 10 jaar of dat het geluid "beter" is? Mij gaat het uiteraard op het laatste maar ik zou niet weten waarom meer onderdelen een "minder" geluid zou opleveren.

• hervaz
Op zondag 26 mei 2002 12:56 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Wat is "beter"? Dat de ene 25 jaar mee gaat terwijl de ander maar 10 jaar of dat het geluid "beter" is? Mij gaat het uiteraard op het laatste maar ik zou niet weten waarom meer onderdelen een "minder" geluid zou opleveren.
je begrijpt toch wel dat als er in een aparaat 2 of 5 eindtrappen moeten, degene met 2 eindtrappen betere kwaliteit heeft dan die met 5.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 26 mei 2002 14:02 schreef hervaz het volgende:

[..]

je begrijpt toch wel dat als er in een aparaat 2 of 5 eindtrappen moeten, degene met 2 eindtrappen betere kwaliteit heeft dan die met 5.
Betere kwaliteit van het geluid? Zo ja, waarin hoor je dat verschil dan? Daar gaat het mij om. Andere laag/mid/hoog of iets anders waarin het verschil tussen een versterker en een receiver ot uiting komt?

Verwijderd

Stereo versterkers in dezelfde prijsklasse hebben meer detail en veel meer vermogen. Ze hebben vaak dezelfde voeding voor 2 kanalen ipv. 5 kanalen. Ook zal bij erg drukke passages een std. stereoversterker beter presteren. Echter als je zelf gaat luisteren en je het verschil veel te klein vind, koop dat mooi een dts receiver :).

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik zeker doen... iemand trouwens een idee hoe ver een bedrijf als staffhorst onder haar verkoopprijs kan gaan zitten? Die Denon versterker is nl elders op internet voor €360,- te krijgen, terwijl deze bij staffhorst €479 is. Reden voor mij om bij Staffhorst te kopen is dat ze ook die Mission M72 speakers verkopen, en het me handig lijkt om alles bij één bedrijf aan te schaffen; maar voor een verschil van €119,- neem ik het risico wel.

• hervaz
Op het iets goedkopere spul, no offence, doen ze meestal niets af....

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dan wel op rekenen? Kabels, gratis of voor een lagere prijs, hoe moet ik daarmee onderhandelen?

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 17:44 schreef Herodion het volgende:
Waar kan ik dan wel op rekenen? Kabels, gratis of voor een lagere prijs, hoe moet ik daarmee onderhandelen?
Ik denk dat ze wel iets korting op je kabels geven. Ligt er natuurlijk aan welke kabels je er bij neemt. Spreekt voorzich dat je superdure kabels niet gratis zult krijgen.

• StanTheMan
  • Laatst online: 12-07 07:48
uiteraard kun je altijd wat onderhandelen. ook op het goedkopere spul, want uiteindelijk met boxen kom je toch op ruim 600 euro uit, wat ook voor hun een belangrijke verkoop is.

maar als ik je verhaal zo hoor, kun je beter voor een 5.1 versterker gaan. je twijfelt er namelijk sterk over, en dan kun je beter de mogelijkheid hebben om up te graden.
ik denk dat je namelijk heel erg tevreden zult zijn over het geluid, er van uitgaande dat je idee in het begin was zo'n alles-in-een set te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan weet ik wel zo ongeveer wat ik wil nu :)
Maar die kabels... zijn daar OOK al weer klasses in? Gsus, et wordt dr niet gemakkelijker op! Iemand een suggestie?

• Asclepius
Op dinsdag 28 mei 2002 21:42 schreef Herodion het volgende:
Ok, dan weet ik wel zo ongeveer wat ik wil nu :)
Maar die kabels... zijn daar OOK al weer klasses in? Gsus, et wordt dr niet gemakkelijker op! Iemand een suggestie?
In kabels heb je ook weer verschillende klasses. Zo heb je de goedkope kabeltjes die je bij de Gamma haalt en je hebt de dure high-end kabels, waar je soms enkele honderden euro's voor neer moet tellen. Die high-end kabels van een paar honderd euro vind ik overigens een beetje overkill.
Ik denk dat je gewoon eens in de winkel moet kijken, want er zijn verschillende kabels in verschillende prjsklassen te koop.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 30 april 2002 18:57 schreef Herodion het volgende:
Nu heb ik hier op het forum een beetje rondgelezen, en kwam er min of meer achter dat jullie erge voorstanders zijn van aparte onderdelen. Nu kan ik daar voor mezelf ook wel inkomen, ik heb bijvoorbeeld geen casettedeck nodig. Mijn budget ligt rond de €700,-. Stijl muziek die ik luister varieert, maar zit meestal rond 2step/r&b/hiphop/garage.
Is hier een beetje een leuk setje voor samen te stellen? Ik kwam als boxen vaak B&W tegen op GOT, maar nergens een link dus ik kan ook nergens specs opvragen...
Een set 602's van B&W kost je al 500 pleuro.. Dus dat lijkt me geen optie. Misschien kan je eens naar de goedkopere serie DM 303 kijken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Ietsje verder lezen, dan zie je dat ik m'n speakers al gekozen heb ;), de Mission M72: deze klonken boven alles het beste uit! Echte aanrader!

• Asclepius
Op woensdag 29 mei 2002 18:40 schreef Herodion het volgende:
Ietsje verder lezen, dan zie je dat ik m'n speakers al gekozen heb ;), de Mission M72: deze klonken boven alles het beste uit! Echte aanrader!
Hoe duur zijn die Mission's eigenlijk bij staffhorst? Ik ben namelijk ook op zoek naar een paar nieuwe boxen en die Mission's serie lijkt mij wel wat. Ik ben op internet de Mission M72 tegengekomen voor 139 euro, maar ik koop ze liever in een echte audiozaak aangezien je daar betere service hebt en je rustig kan luisteren.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn bij staffhorst rond de €155,-. Tip: ga in utrecht kijken, die hebben studio's waarin een stuk of 15 luidsprekers zijn opgesteld, kan je ze stuk voor stuk luisteren. Die Mission M72 klonken echt verreweg het mooist: daarna de Mission M71, maar daar was de bass een beetje van weggedraaid.
Pagina: 1