Moederbord met via p4x 400

Pagina: 1
Acties:

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07
Waar kan ik een moederbord vinden met de chipset p4x 400 van VIA? Ik heb al overal rondgekeken maar volgens mij zijn er nog geen moederborden met deze chipset te krijgen.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

waarom wil je deze chipset? als je een intel heb neem dan een intel chipset ofzo, als je een amd hebt kan je t beste een SiS nemen..

veel succes ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
De VIA P4X333 is nog maar amper uit. Van de P4X400 is zelfs op de VIA site nog niks te vinden, laat staan dat er dan al mobo's mee uitgerust zijn. Wat ik heb begrepen was het de bedoeling PC3200 DDR-SDRAM op die 400 te gebruiken, maar dat zie ik zo niet snel gebeuren (volgens mij wil de Jedec helemaal niet aan de DDR400).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• EnsconcE
Op dinsdag 30 april 2002 20:08 schreef slamm het volgende:
waarom wil je deze chipset? als je een intel heb neem dan een intel chipset ofzo, als je een amd hebt kan je t beste een SiS nemen..

veel succes ;)
Waarom ik deze chipset wil? Als je naar de specs kijkt van deze chipset komt ie volgens mij toch beter uit de bus dan een intel chipset en ja ik ga aan een pentium.

de p4x333 is ook een optie voor mij, maar als de p4x400 er zou zijn zou dat wel leuk zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als er geen grote haast achter is, dan zou ik nog enkele maandjes wachten op de P4X600. Deze chipset maakt namelijk gebruik van Dual Channel DDR. Zo komt de P4 aan nog meer bandbreedte, wat diens snelheid zeker ten goede komt :9

• EnsconcE
Op woensdag 01 mei 2002 11:28 schreef BalusC het volgende:
Als er geen grote haast achter is, dan zou ik nog enkele maandjes wachten op de P4X600. Deze chipset maakt namelijk gebruik van Dual Channel DDR. Zo komt de P4 aan nog meer bandbreedte, wat diens snelheid zeker ten goede komt :9
Het liefts a.s.a.p. want bekijk m'n kompjoetr es.

Verwijderd

hmm en een sis chipset dan? (of je moet willen wachten op die via)

maareh sis 645 is een errug lekkere ddr chipset voor de p4

• EnsconcE
Op woensdag 01 mei 2002 11:42 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
hmm en een sis chipset dan? (of je moet willen wachten op die via)

maareh sis 645 is een errug lekkere ddr chipset voor de p4
wat is de snelheid van de fsb/northbridge/southbridge van die chipset?

Verwijderd

lees anders het artikel van ome tom ff die heeft een ongelovelijke partij sjipsets naast elkaar gezet. zal ff link zoeken

• EnsconcE
Daar kwam deze voor mij ook het beste uit de bus

http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q2/020422/chipset-08.html

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

De SiS 645 DX chipset is op dit moment echt de snelste P4 chipset (met DDR). http://www.tweakers.net/reviews/287/ Staat een review van een boardje met deze chipset. RDRAM is echter nog wel iets sneller, maar valt minder te OC-en :'(

edit:

Of deze?
http://www.tweakers.net/nieuws/21530 Asus P4S533 :9~

webOS all the way!

Pagina: 1