Hallo allemaal 
Ik ben sindskort begonnen met Apache, PHP en MySQL en ben helemaal druk aan het knutselen. Nou heb ik een form gemaakt, waarvan dit de bedoeling is:
form.php:
1) Lijst checkboxes met daarachter een titel
2) Mensen selecteren titels
3) Submit
^^ dit gaat allemaal heel mooi
thx.php:
1) Check de aangevinkte checkboxes
2) Geef een overzicht
3) Zet variabele in database van 0 naar 1 achter die titel
Het houdt bij mij op, op het moment dat er gekeken moet worden welke checkboxes er aangevinkt zijn. Ik gebruik tot zover de volgende stukjes coding: (niet de complete html staat hier, dat gaat nergens over
)
De vraag is nu:
Wat moet ik in thx.php zetten om te controleren welke checkboxes aangevinkt zijn? Iets als:
werkt niet. (wat waarschijnlijk logisch is, maar ik ben dan ook een php n00b). Wat wordt er precies doorgegeven als ik op submit klik, en op welke manier kan ik daar wat mee in thx.php?
Da's een flink verhaal, maar ik ben nu al 2 dagen bezig met hetzelfde probleem, en niemand waaraan ik het vraag snapt het meer
Alvast bedankt!
Ik ben sindskort begonnen met Apache, PHP en MySQL en ben helemaal druk aan het knutselen. Nou heb ik een form gemaakt, waarvan dit de bedoeling is:
form.php:
1) Lijst checkboxes met daarachter een titel
2) Mensen selecteren titels
3) Submit
^^ dit gaat allemaal heel mooi
thx.php:
1) Check de aangevinkte checkboxes
2) Geef een overzicht
3) Zet variabele in database van 0 naar 1 achter die titel
Het houdt bij mij op, op het moment dat er gekeken moet worden welke checkboxes er aangevinkt zijn. Ik gebruik tot zover de volgende stukjes coding: (niet de complete html staat hier, dat gaat nergens over
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?
<form method="POST" action="thx.php" encode=multipart/form-data>
--
database verbinding (niet interessant)
--
while($number > $i){
$thetitle = mysql_result($result,$i,"Title");
print"<input type=checkbox name=$thetitle value=ON> $thetitle<br>";
$i++;
}
?>
<input type="submit" value="Submit" name="B1">
<input type="reset" value="Reset" name="B2">
</form> |
De vraag is nu:
Wat moet ik in thx.php zetten om te controleren welke checkboxes aangevinkt zijn? Iets als:
code:
1
2
3
4
5
6
| if($thetitle==ON){
echo"Woei! Het werkt!";
}
else{
echo "HOUSTON W'VE GOT A PROBLEM";
} |
werkt niet. (wat waarschijnlijk logisch is, maar ik ben dan ook een php n00b). Wat wordt er precies doorgegeven als ik op submit klik, en op welke manier kan ik daar wat mee in thx.php?
Da's een flink verhaal, maar ik ben nu al 2 dagen bezig met hetzelfde probleem, en niemand waaraan ik het vraag snapt het meer
Alvast bedankt!
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.