Is er een message die verstuurd wordt zodra er wat geselecteerd wordt in een TEdit of waneer de selectie weer verdwijnt?
Ligt eraan hoe je het selecteerd, en hoe je de selectie laat verdwijnen, kan namelijk op verschillende manieren namelijk via : Muis en/of Keyboard.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Ja dat is dus precies het probleem.
Ik kan bijvoorbeeld kijken na een OnKeyDown of OnMouseMove. Maar een gebruiker kan ook nog het standaard popup menu van de Edit opvragen en kiezen: Alles selecteren.
Dus mijn vraag is: Is er niet een algemene message die aangeeft dat er tekst geselecteerd is/selectie opgeheven is?
Ik kan bijvoorbeeld kijken na een OnKeyDown of OnMouseMove. Maar een gebruiker kan ook nog het standaard popup menu van de Edit opvragen en kiezen: Alles selecteren.
Dus mijn vraag is: Is er niet een algemene message die aangeeft dat er tekst geselecteerd is/selectie opgeheven is?
Er wordt toch een WMNotify uitgezonden bij elke verandering? Dan zou je bij een WMNotify kunnen kijken of SelLength > 0 is.
The standard Microsoft® Windows® controls (edit controls, combo boxes, list boxes, buttons, scroll bars, and static controls) do not send WM_NOTIFY messages. To determine if a common control will send a WM_NOTIFY message and, if it will, which notification codes it will send, see the documentation for the control.Op dinsdag 30 april 2002 20:10 schreef GerbenW het volgende:
Er wordt toch een WMNotify uitgezonden bij elke verandering? Dan zou je bij een WMNotify kunnen kijken of SelLength > 0 is.
Dus dat werkt niet....