Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7879

Topicstarter
Dit medium lijkt mij dus da bomb maar nu de vraag welke is nou een toppie? Ik hoor van mensen dat sony slechte geluidskwaliteit heeft maar toch blijken veel mensen deze mini disk te kopen en zijn er zeer voor te spreken.

De Sharp-speler lijkt me ook zeer de moeite waard maar waar kan je hem kopen hier in nederland?

persoonlijk vind ik de Sony N707 black/red combinatie het vetst. Het lijkt net of die disk man uit de zakken van 1 van de leden van het A-team komt maar uiterlijk zegt niet alles. Geef me dus wat tips van goede spelers incl argumenten en de prijzen bij bepaalde zaken. De block schijnt een goede zaak te zijn. (www.deblock.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-07 06:51

Aidix

Geluidspietlut

Ok je wilt het echt weten...
Hieronder staat een (mijn) review van de 505. Een 707 heeft dezelfde opbouw technisch gezien, alleen er zit extra bij: een duidelijker lcd op de main unit, een mic input, een betere batterij en een mooiere a.b.

-OpenMG, de sofware suite die je tracks via USB naar de MD rec stuurt
loopt extreem vaak vast, en daarmee meestal je hele PC. DIt is een bekend probleem dat bij erg veel mensen speelt, maar er wordt niets aan gedaan door Sony.

-De geluidskwaliteit van de door OpenMG geconverteerde MP3 tracks is
dramatisch slecht, gewoon opnemen via het apparaat klinkt wel goed
maar daar heb je geen NetMD voor gekocht natuurlijk. De software codec in OpenMG is gewoon nogal slecht, dus een OpenMG geconverteerde track (SP, LP2 of LP4) klinkt altijd een beetje dubieus. Ik zal even een audiosample klaarmaken dan kunnen jullie dit zelf ervaren. Een LP2 van openMG klinkt als een 112kbit MP3, er ontbreekt erg veel hoog en het vervormt en slist.

-Je kan niet zomaar een track naar je MD recorder sturen en on the
fly naar atrac converteren, OpenMG maakt er zelf eerst een kopie van
en zet die om in atrac3 LP2. Van elke MP3 op je harddisk heb je er
straks dus 2. Al je tracks volledig omzetten naar Atrac kan wel, maar
deze kan je dan alleen maar in OpenMG afspelen, en dat programma
vreet zo behoorlijk CPU al. Bovendien klinken je MP3's dan echt enorm slecht.

-De NetMD'de tracks zijn niet met de speler te deleten of te editen,
deze zijn gelockt en kunnen alleen met OpenMG software worden bewerkt
of gewist. Een liveset van 1,5 uur even snel opdelen in blokken van een kwartier is dus onmogelijk. Dit is wel mogelijk als je hem gewoon opneemt en time mark op 15minuten zet.

-OpenMG zelf is, als je het aan de praat hebt, een super
ondoorzichtig programma. Je hebt niet in de gaten dat hij je halve
harddisk opvreet met zijn eigen geconverteerde tracks en het is zelfs
IDLE al goed voor een aardige cpu load. Als hij bezig is met converteren dan staat hij volgens mij bijna in High Priority, want je hele PC vertraagt enorm.

Dan het apparaat zelf...

It's a Sony.

- 10dB zwakker uitgangssignaal dan Sharp (3db is een verdubbeling,
dus 2x2x2=8 keer zo krachtig), kan niet echt worden gebruikt als Line-out naar je radio
want het signaal is te zwak. Je kan dus geen MD tracks opnemen op je
PC want met de gain van je geluidskaart op maximaal is het nog niet
sterk genoeg.
Het geluid op een koptelefoon is dus ook erg zacht en niet sterk
genoeg voor gehoorschade zeg maar. Met een grote koptelefoon (zoals die grote streetstyle MDR-G82) kom je net aan "voldoende niveau" maar als je nummers een beetje zacht zijn opgenomen dat nog niet eens. Vanaf volume=25 wordt de bas afgebouwd.
Sharp: volgens de specs heeft sharp het dubbele vermogen, maar in de
praktijk blijkt dit zelfs het 8voudige te zijn. Een Sharp klinkt veel harder en het geluid is met X-Bass mooier.

-MegaBass schroeft behalve de bas ook de treble op, dus het klinkt
meteen erg schel. Uitstekend voor de slechte bijgeleverde oordopjes
want die hebben van hoge tonen geen kaas gegeten, maar hang je er
iets fatsoenlijks aan dan is het geen gehoor.
Sharp: 3 standen, zonder treble boost. klinkt voller.

-Zo ongeveer elke functie behalve play, spoelen en pauze zit in een
ingewikkeld menu weggepropt. Je moet op 6 knoppen drukken om de
megabas aan te zetten bijvoorbeeld. Alledaagse functies worden een
waanzinnig avontuur om aan te zetten.
Sharp: meeste functies op het apparaat en remote, alleen een edit
menu.

-ENd Search. Als je op rec drukt walst hij zo over je oude tracks
heen tenzij je op de "end search" knop drukt. Bij begint daar op te nemen waar de schrijfkop toevallig staat.

-Rec volume niet bij te stellen als je aan het opnemen bent, en de VU
meter heeft maar 5 ledjes zonder db aanduiding dus die is kut te gebruiken. Om het maximale eruit te halen kan je het beste een peak file maken met een 0db toon en die zo instellen dat hij net niet "over" gaat. Kan je downloaden op go.to/minidisc.
Sharp: 10stage vu meter met dB aanduiding en duidelijke "over", tevens rec volume bij te stellen als hij aan het opnemen is en ook sync recording op de analoge ingang.

-ingangsimpedantie van Line-In is te laag, sommige apparatuur gaat
vervormen. van een discman af opnemen gaat dus fout afhankelijk van
het merk (bijv. technics/panasonic).
Sharp: wel goed.

-er zit anno 2002 nog gewoon een schrale 700mAh NiCD battery bij.
memory effect, je kent het wel... en nog een goedkope ook want zelfs
taiwanzooi zijn al minimaal 850mAh je bent dus verplicht rond te
blijven lopen tot ie echt leeg is.
Sharp: Li-Ion of NiMH. Ze hebben wel een unit met NiCD maar deze
heeft een autodischarge functie in de dockingstation dus geen memory
effect.

Alle minpunten van die OpenMG heb je met een Sharp NetMD ook, want
sony is de enige die dat programma maakt. Dus is het in het geheel
niet aan te raden om NetMD te kopen, beter een PC Link kabel
USB>Toslink. Zo'n kit kost een stapel poen, namelijk 99 euro van Sony of 60 euro van Xitel. Voor hetzelfde geld (69euro) koop je een geluidskaart met toslink out, zoals een Terratec DMXfire 1024.

Mijn conclusie: koop zowiezo een Sharp. Dat mensen er SOny's kopen kan ook niet anders, want in elke winkel ligt een berg Sony en de meeste mensen denken ten onrechte dat het beter is (en weigeren vaak het tegendeel in te zien). Aardig, maar als je eenmaal een Sharp hebt gehad dan weet je wat kwaliteit en gebruiksgemak is. Elke functie van een Sharp werkt beter of makkelijker, en het geluid is mooier.

NetMD kan je beter laten liggen. Het is lang niet zo handig als het lijkt, sterker nog het is een erg omslachtig systeem dat gewoon nog erg slecht werkt. Support is er niet, de laatste update was van december 2001. Het zit nog vol met bugs en de geluidskwaliteit is (te) matig.
Koop dus liever een gewone MDLP speler en haal voor het prijsverschil een geluidskaart met Toslink out of een USB>Toslink kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah oke dat is dus een mooie review die me wakker heeft geschud die Sharp is dus een kandidaat maar waar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-07 22:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jij weet ook niet echt wat je wilt! :Z

Eerst wil je een iRiver imp350 kopen, maar deze was te duur in nederland.
Daarna wil je een mem-mp3 speler.... :?

En nu een Net-MD?!

Al deze vragen had je ook wel in 1 topic kunnen vragen...

my 2 € cents..

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43589

MZ 900 van sony die is strakkkkkkkkkkkkk! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Door meendering - dinsdag 30 april 2002 19:24
--------------------------------------------------------------------------------
Jij weet ook niet echt wat je wilt!
Eerst wil je een iRiver imp350 kopen, maar deze was te duur in nederland.
Daarna wil je een mem-mp3 speler....

En nu een Net-MD?!

Al deze vragen had je ook wel in 1 topic kunnen vragen...

my 2 € cents..

Ja sorry man ik wordt gewoon helemaal gek door die opties en de tijd dringt want ik ga bijna naar Barcelona voor anderhalve week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op dinsdag 30 april 2002 19:23 schreef quicksilver85 het volgende:
Ah oke dat is dus een mooie review die me wakker heeft geschud die Sharp is dus een kandidaat maar waar te krijgen?
Er zijn een hele stapel Sharps...
http://go.to/minidisc

En in elke grote electro zaak hebben ze die,.. mediamarkt, de block, bcc, dixons, megapool... overal.
De duurdere Sharps hebben ze meestal niet dus kijk ff op die go.to site voor "wat je wilt".
Elke sharp heeft een duidelijke LCD en goed geluid dus dat zal niet het probleem zijn :)

Voor een vergelijking van hardware MDLP2 vs OpenMG MDLP2:

http://www.eurosat.demon.nl/mdlp.mp3

Hij begint met hardware MDLP2 en om de 5 seconden ongeveer switch ik. De OpenMG klinkt veel scheller, heeft minder bas en klinkt ook soms nogal als een "mobiele telefoon" (beetje ratelend, echt zo'n compressie geluid).
Ze komen er op deze MP3 eigenlijk gunstiger uit dan ze in het echt klinken, want dit is dus wel weer opgenomen en ge-MP3't.

In het echt hoort je het verschil duidelijker, maar je hoor ZOWIEZO aan een OpenMG nummer dat het slecht klinkt. Dit is een stuk van een ID&T radio liveset opgenomen in 160kbit vbr mp3. De originele MP3 klinkt beter dan de hardware MDLP2, hij is scherper heeft meer hoge tonen en klinkt niet zo 'uitgesmeerd'. Als je een echte CD als bron neemt dan is het verschil in hoge tonen kwaliteit natuurlijk groter.

In cijfers uitgedrukt waar 10 pure reference kwaliteit is:
160kbit VBR mp3: 10
MDLP2 hard: 8
MDLP2 soft: 5,5
MDLP4 hard: 5

Een hardware MDLP4 klinkt niet veel slechter dan een OpenMG MDLP2!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik bedoel dus de sharp met Net-md die ene die ik zag zag er weed uit maar kwma pas ergens in december uit en zo lang kan ik niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Hoezo wil je nu toch netMD, je weet toch dat het zuigt? Het scheelt je enorm veel geld.

Als je echt die Sharp met NetMD wilt moet je hem bestellen, bijvoorbeeld bij www.micmic.com.hk (goedkoop en goed) of www.minidisco.com (duur en goed)

Ik heb mijn eerste twee MD recorders ook laten overvliegen, en daar heb ik nooitt spijt van gehad, ze kosten hetzelfde (na eventuele invoerrechten) of minder dan hier en je hebt hem een jaar eerder.
Die wrede sharp maar dan zonder netMD is al in NL te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In tegenstelling tot Aidix ben ik nog steeds heel tevreden met mijn MZ-N505. Het programma OpenMG is bij mij nog nooit vastgelopen, maar toch gebruik ik het nu bijna niet meer. Voor opnemen gebruik ik het programma Simple Burner (gratis te downloaden op www.minidisc.org/downloads/simple_burner.zip), hiermee kun je cd's op LP2 opnemen zonder dat ze op je harde schijf worden opgeslagen. Dit programma staat wel op de cd die met de US-versie wordt geleverd, om onbegrijpelijke reden niet op de Europese versie.
Dat de geluidskwaliteit slecht is, merk ik niet en stoort mij dus ook niet. Ik gebruik mijn md-speler toch alleen maar in de trein en op de fiets. Ik luister graag vaak naar dezelfde muziek, dus heb ik meer dan genoeg aan 7 minidiscjes. In vergelijking met de mp3-speler met 32 MB die ik hiervoor had, vind ik dat meer dan genoeg. Het mmc-geheugen voor die speler kostte toch al gauw 1 euro per MB, tegenover 1 euro voor ongeveer 75 MB bij minidiscs.
De batterij die meegeleverd werd, gebruik ik ook al niet meer, ik heb hier nog genoeg oplaadbare NiMH batterijen die langer meegaan, en een GP Powerbank.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 09:15
Goed de technische dingen over de speler waren al bekend.
Maar ik heb ook veel probs met sharp spelers gezien.
Problemen met hun kopen. Die niet meer bewogen en dan kon hij de disk niet lezen...
Vaak gehoort probleem.

De technische probs van de speler kwa geluid. Als audiofiel kan ik me begrijpen dat je je daar aan kan iriteren.
Zolang het maar niet richting de LP4 gaat en bij de LP2 kwa kwaliteit blijft haken vind ik het best.

Je geluidssample maakt een hoop duidelijk :'(
De kwaliteit van de OpenMG software is idd om te janken :Z
Ruizende radio lijkt het wel. En idd vervorming van het geluid :(
Dat sony die software eigenlijk op de markt duurt te brengen... Moet een hoop verbetert aan worden.

Maar zo te horen kan ik toch nog blijven bij je520 deck. En mij mz-R35 die beiden in topconditie zijn (nah ja :P ) maar perfect geluid leveren.
In tegen stelling tot die artac convertion :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

ANd there's more...

Het is met OpenMG mogelijk op SP tracks te maken, maar dit zijn in feite gewoon LP2 tracks die tijdens de check-out geconverteerd worden naar SP. Daarom klinken SP tracks dus ook zo gaar...
Je bent met NetMD dus zelfs slechter af dan met een gewone pclink kabel, want het is niet mogelijk SP kwaliteit tracks over te zetten. Nu moet ik een extra kabel gaan kopen en kost een NetMD dus de meerprijs van netMD PLUS de prijs van een PClink kabel/soundcard extra voordat je goede kwaliteit sound kan overzetten. Wat een zooi...

Digitaal opnemen met een goedkope MDLP speler: 169 euro plus 69 euro Terratec DMXfire = 240 euro.
Met Netmd: 269 + 69 euro = 340 euro.

Ik heb wel even een tip voor mensen die vaak crashen in OpenMG... gewoon de hele PC met rust laten, zelfs niet aan de muis zitten. Dan gaat het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1803

klinkt idd very bagger ja >( ik twijfel al over het aanschaffen van een Sony N1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar wilde je dan die Sony N1 gaan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14314

Aidix is het topmodel van Sharp aan het vergelijken met het instap model van Sony. Niet dat ik zo pro-sony ben, maar als je iets vergelijkt moet je het ook eerlijk doen. En volgens mij doe je het alleen maar om Sony zwart te maken.

Bovendien zit volgens jou het grootste knelpunt bij de OpenMG software, die de Sharp ook moet gebruiken. Waarom heeft die geweldige Sharp helemaal geen eigen software? Dan zou die misschien beter tot zijn recht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er dus van binnen geen verschil tussen de n505 en n707 of begrijp ik dit verkeerd? en kunnen want andere mensen ook hun mening geven over net-md. Btw hoe bevalt dat nieuwe programmatje om mp3 etc op de mini disk te zetten. on-the fly was daar ook mee mogelijk ipv alles eerst op hd zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 20:43
nou, ik ben zeer te vrede met mijn n505.
OpenMG Jukebox is bij mij nog nooit vast gelopen, en ik vind de kwaliteit ook nog wel redelijk goed.
ik heb nix te klagen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja ik zie wel hoe de N707S mij gaat bevallen ik heb hem beseld krijg hem morgen of maandag binnen hij lijkt me dus echt zwaar vet. Die geluidskwaliteit boeit me neit zoveel het is vooral om mee naar school te nemen en voor in de tyrein als ik naar werk ga in eht weekend en natuurlijk voor mijn reistrip naar Praag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit er trouwens een blacklit op de N707 of N505 is wel handig voor in het donker..... weet iemand anders een oplossing om dit te implenteren. (casemod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 02 mei 2002 11:15 schreef -=DeLirium=- het volgende:
Aidix is het topmodel van Sharp aan het vergelijken met het instap model van Sony. Niet dat ik zo pro-sony ben, maar als je iets vergelijkt moet je het ook eerlijk doen. En volgens mij doe je het alleen maar om Sony zwart te maken.
Die vergelijking maken kan uitstekend, want de eigenschappen van alle sharps en alle sonys zijn ongeveer gelijk. (per merk dus) Elke sharp heeft 2*10mW headphone amps bijvoorbeeld. De allergoedkoopste sharp doorstaat de vergelijking net zo goed. Ik maak Sony niet zwart, dat doen ze zelf wel, door een slechter product te leveren. Alleen hebben de meeste consumenten erg lage standards en vinden alles maar best zolang er geluid uit komt. Ik bedoel, als bijna iedereen vindt dat LP2 uitstekend klinkt en 'zowat niet verschilt van SP' dan geeft dat al precies aan waar de schoen wringt. Het soort consumenten dat portables koopt is gewoon niet kritisch, een audiofiel heeft allang een Sony ES series deck thuis staan en gaat niet met een portable op stap.
Men vindt het ook nogal moeilijk om er voor uit te komen dat een product niet aan verwachtingen voldoet, en als een ander dat wel doet vinden veel mensen dat 'not done'.
Bovendien zit volgens jou het grootste knelpunt bij de OpenMG software, die de Sharp ook moet gebruiken. Waarom heeft die geweldige Sharp helemaal geen eigen software? Dan zou die misschien beter tot zijn recht komen.
Sharp heeft geen eigen software omdat Sony OpenMG maakt. Sharp is geen softwareproducent, het zou ze erg veel R&D ko$ten om een soortgelijk product te ontwikkelen. Wat ik alleen niet begrijp is dat ze het in deze vorm op de markt durven te brengen, de reviews van OpenMG zijn nogal slecht dus het doet je naam echt geen goed. Zal wel iets met copyrights zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Een casemod van een apparaat waar nog geen halve millimeter open ruimte in zit.
Dream on....

Volgens mij kan die Atrac Type R nog wel wat waterkoeling gebruiken!!
Op donderdag 02 mei 2002 13:38 schreef quicksilver85 het volgende:
Zit er trouwens een blacklit op de N707 of N505 is wel handig voor in het donker..... weet iemand anders een oplossing om dit te implenteren. (casemod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

De MZ-N505 is een erg mooi apparaat. Als je geld genoeg hebt kun je 100 euro bijleggen en een uitvoering met USB-poort/oplader kopen.

Ik heb de MZ-N505 voor €249,- bij Radio Modern gehaald en been er erg tevreden over. Open MG is nogal rot af en toe. Een cd wordt niet herkend direct na een andere. Eerst het programma opstarten. Ook heb ik al meerdere malen meegemaakt dat het de MD niet volledig uitlas. Dit had verder geen gevolgen, ook niet met scrhijven, maar het is niet zoals het hoort.

Misschien is het leuk om tegen Sony aan te trappen, maar ik heb absoluut geen spijt van mijn aankoop en maak er veelvuldig en met plezier gebruik van. Het geluid op LP2 is zonder meer erg goed en de kritiek dat het 'dramatisch' is kan alleen op LP4 slaan.

Daarnaast gaat de batterij erg lang mee en ik sluit mijn apparaat tijdens het opnemen zoiezo op de adapter aan en laat ik zitten zolang ik deze niet meeneem. Dan laad deze ook op. Dus een lege batterij zal ik niet snel hebben.

Opdelen via de speler zelf heb ik geen enkele keer gedaan. Dit kan makkelijk via Open MG (geen enkele keer vastgelopen) en via je keyboard en muis, dus waarom zou je op die knopjes zitten klooien en elke letter apart opzoeken? Of heeft Sharp standaard een mini-keyboard? Bovendien zijn de functies gemakkelijk te vinden en gebruiken als je even de gebbruiksaanwijzing doorbladert en niet al te gehandicapt bent.

En dat het zo lang duurt.. Even een voorbeeldje. Een cd van 75 minuten heb ik in nog geen 17 minuten overgezet op LP2. Prima geluid. In een keer goed. Ook met MP3.

Het opneem-volume is gewoon aan te passen. Niet tijdens het opnemen nee, maar wil je dat? Het begin zou dan bv te zacht zijn en dan daarna gaat het volume ineens omhoog. Nee, natuurlijk niet. Dan begin je opnieuw. Ook als je een Sharp hebt.

Het lijkt erop dat Aidix dee problemen bij de computer moet zoeken of bij zichzelf, want ik heb absoluut geen problemen ondervonden zoals hij die beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1803

Op woensdag 01 mei 2002 22:09 schreef quicksilver85 het volgende:
Waar wilde je dan die Sony N1 gaan bestellen?
Gwoon in n winkel kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14314

Alleen in de Amerikaanse versie van OpenMG software was het zo dat elke mp3 op 132 kB/s over wordt gezet op de harde schijf (elke mp3 dubbel), bij de europese versie is deze bug eruit gehaald zodat het meteen op MD geschreven wordt en niet eerst op de HDD.

Ik weet trouwens niet of het menu in de MZ-R700 hetzelfde is als in de MZ-N707, want die vind ik juist heel fijn werken. Gewoon een handig menuutje in plaats van al die losse knopjes die je altijd per ongeluk indrukt als het niet de bedoeling is. En NetMD lijkt me gewoon een super oplossing voor het overzetten van mp3's, voor cd's zou ik het nog altijd zoeken bij een optische uitgang van een cd-speler, dat is altijd de beste kwaliteit, met als nadeel dat er geen titels overgezet worden, behalve als er cd-text gebruikt wordt (van dit laatste ben ik niet helemaal zeker, kan iemand mij daarover zekerheid verschaffen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb de NEDERLANDSE openMG en hij kalkt MP3's gewoon in zijn "packages" directory. Dit is geen 'bug in openmg', maar gewon de manier waarop het programma werkt.
OpenMG maakt een atrac3 versie van het bestand en encrypt die, dat is de ingebouwde kopieerbeveiliging MagicGate. Hij houdt een mastercopy op je harddisk en houdt bij hoeveel sign outs je hebt gedaan. Bij 3 stuks is de koek op. ZO werkt OpenMG.
Er is trouwens helemaal geen europese OpenMG. Het is gewoon OpenMG 2.2, er zijn wel vertaalde versies maar het is gewoon dezelfde als in de VS.

En over die "het zal wel aan jou en je PC liggen" crap. Dat JOUW "el drie drie tee " setup goed draait wilt niet zeggen dat de rest van de mensen met klachten dan maar dom bezig zijn oid. Zelfs ZDNet zei in zijn review dat het onwerkbaar was. HEEL VEEL mensen hebben poblemen (zij dus ook) en er is nog 0,000 reactie van Sony hierop. OpenMG heeft problemen met een heleboel andere programma's zoals firewalls en SCSI drivers. Een programma dat vastloopt als je een doodgewoon knopje in een menu aanvinkt bijvoorbeeld of als je de muis beweegt is gewoon erg slecht geschreven.

Try to see the bigger picture.

Zelfde verhaal geldt voor rec volume aanpassen tijdens opnemen. Noem mij 1 apparaat waarbij dat niet kan. En dat je meteen maar overnieuw moet beginnen is wel iets te gek he?

Maarja dit zijn gewoon meningen, en laat een ieder die zelf van plan is een NetMD te kopen zijn eigen conclusies erover trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op woensdag 01 mei 2002 01:02 schreef MasterM het volgende:
Maar zo te horen kan ik toch nog blijven bij je520 deck. En mij mz-R35 die beiden in topconditie zijn (nah ja :P ) maar perfect geluid leveren.
Minidisc maakt altijd gebruik van Atrac conversie, zelfs wanneer je een deck hebt. Ik kan trouwens met mijn N505 ook gewoon van de digitale uitgang van mijn cd-speler opnemen, met de bijgeleverde digitale kabel, ook op LP2, maar dan wel realtime. Ik gebruik dus liever de computer om op te nemen, dat gaat sneller, de titels staan er direct bij, en ik merk geen het kwaliteitsverschil onderweg toch niet. Maar ik heb dan ook nog niet geprobeerd om hem aan te sluiten op mijn versterker, dan zou ik het verschil misschien wel horen, maar daarvoor heb ik hem niet gekocht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18185

Wat is het grote verschil tussen de Sony MZ-N1 NetMD / Sony MZ-N707 NetMD dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
nou, ik wou eerst de MZ-N1 kopen (ook al heb ik hem nog nergens in de winkels gevonden), maar door dit topic ben ik van gedachten veranderd. Ik wil nu eigenlijk de IM-MT899 van Sharp kopen, maar die kan ik amper ergens vinden. Op een van de weinige sites die ik tegenkwam stond hij te koop voor 210 pond. Hoeveel euro is dit precies? (volgens mijn vader zo rond de 400 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19009

ik heb de mz-n707, maar zoals veel sony's, ik vind een hoge ruis zowel optisch opnemen of via usb, komt misschien door slecht opname techniek? maar ik heb hiervoor een een sony mz-r700, toen vond ik ook een hoge ruis....ik heb nooit vergeleken met andere md's dus misschien is het wel heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

dj_tsunami schreef op 16 september 2002 @ 18:03:
nou, ik wou eerst de MZ-N1 kopen (ook al heb ik hem nog nergens in de winkels gevonden), maar door dit topic ben ik van gedachten veranderd. Ik wil nu eigenlijk de IM-MT899 van Sharp kopen, maar die kan ik amper ergens vinden. Op een van de weinige sites die ik tegenkwam stond hij te koop voor 210 pond. Hoeveel euro is dit precies? (volgens mijn vader zo rond de 400 euro)
Aan te raden sites zijn www.minidisco.com en www.micmic.com.hk DIe zijn goed en vrij voordelig, en ze verkopen de mt899/880

Als je niet echt om NetMD zit te springen kan je beter een goedkopere nemen, zoals de Sharp MT200, met 2x 15mw heeft die 3x het uitgangsvermogen van een Sony.... letterlijk mindblowing en er zit Dolby headphone system op (DSP) en die is wel gewoon in NL te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 07:31

_WgV_

It's a magical world!

Aidix schreef op 30 april 2002 @ 19:18:
Ok je wilt het echt weten...
Hieronder staat een (mijn) review van de 505. Een 707 heeft dezelfde opbouw technisch gezien, alleen er zit extra bij: een duidelijker lcd op de main unit, een mic input, een betere batterij en een mooiere a.b.

-OpenMG, de sofware suite die je tracks via USB naar de MD rec stuurt
loopt extreem vaak vast, en daarmee meestal je hele PC. DIt is een bekend probleem dat bij erg veel mensen speelt, maar er wordt niets aan gedaan door Sony.

-De geluidskwaliteit van de door OpenMG geconverteerde MP3 tracks is
dramatisch slecht, gewoon opnemen via het apparaat klinkt wel goed
maar daar heb je geen NetMD voor gekocht natuurlijk. De software codec in OpenMG is gewoon nogal slecht, dus een OpenMG geconverteerde track (SP, LP2 of LP4) klinkt altijd een beetje dubieus. Ik zal even een audiosample klaarmaken dan kunnen jullie dit zelf ervaren. Een LP2 van openMG klinkt als een 112kbit MP3, er ontbreekt erg veel hoog en het vervormt en slist.

-Je kan niet zomaar een track naar je MD recorder sturen en on the
fly naar atrac converteren, OpenMG maakt er zelf eerst een kopie van
en zet die om in atrac3 LP2. Van elke MP3 op je harddisk heb je er
straks dus 2. Al je tracks volledig omzetten naar Atrac kan wel, maar
deze kan je dan alleen maar in OpenMG afspelen, en dat programma
vreet zo behoorlijk CPU al. Bovendien klinken je MP3's dan echt enorm slecht.

-De NetMD'de tracks zijn niet met de speler te deleten of te editen,
deze zijn gelockt en kunnen alleen met OpenMG software worden bewerkt
of gewist. Een liveset van 1,5 uur even snel opdelen in blokken van een kwartier is dus onmogelijk. Dit is wel mogelijk als je hem gewoon opneemt en time mark op 15minuten zet.

-OpenMG zelf is, als je het aan de praat hebt, een super
ondoorzichtig programma. Je hebt niet in de gaten dat hij je halve
harddisk opvreet met zijn eigen geconverteerde tracks en het is zelfs
IDLE al goed voor een aardige cpu load. Als hij bezig is met converteren dan staat hij volgens mij bijna in High Priority, want je hele PC vertraagt enorm.

Dan het apparaat zelf...

It's a Sony.

- 10dB zwakker uitgangssignaal dan Sharp (3db is een verdubbeling,
dus 2x2x2=8 keer zo krachtig), kan niet echt worden gebruikt als Line-out naar je radio
want het signaal is te zwak. Je kan dus geen MD tracks opnemen op je
PC want met de gain van je geluidskaart op maximaal is het nog niet
sterk genoeg.
Het geluid op een koptelefoon is dus ook erg zacht en niet sterk
genoeg voor gehoorschade zeg maar. Met een grote koptelefoon (zoals die grote streetstyle MDR-G82) kom je net aan "voldoende niveau" maar als je nummers een beetje zacht zijn opgenomen dat nog niet eens. Vanaf volume=25 wordt de bas afgebouwd.
Sharp: volgens de specs heeft sharp het dubbele vermogen, maar in de
praktijk blijkt dit zelfs het 8voudige te zijn. Een Sharp klinkt veel harder en het geluid is met X-Bass mooier.

-MegaBass schroeft behalve de bas ook de treble op, dus het klinkt
meteen erg schel. Uitstekend voor de slechte bijgeleverde oordopjes
want die hebben van hoge tonen geen kaas gegeten, maar hang je er
iets fatsoenlijks aan dan is het geen gehoor.
Sharp: 3 standen, zonder treble boost. klinkt voller.

-Zo ongeveer elke functie behalve play, spoelen en pauze zit in een
ingewikkeld menu weggepropt. Je moet op 6 knoppen drukken om de
megabas aan te zetten bijvoorbeeld. Alledaagse functies worden een
waanzinnig avontuur om aan te zetten.
Sharp: meeste functies op het apparaat en remote, alleen een edit
menu.

-ENd Search. Als je op rec drukt walst hij zo over je oude tracks
heen tenzij je op de "end search" knop drukt. Bij begint daar op te nemen waar de schrijfkop toevallig staat.

-Rec volume niet bij te stellen als je aan het opnemen bent, en de VU
meter heeft maar 5 ledjes zonder db aanduiding dus die is kut te gebruiken. Om het maximale eruit te halen kan je het beste een peak file maken met een 0db toon en die zo instellen dat hij net niet "over" gaat. Kan je downloaden op go.to/minidisc.
Sharp: 10stage vu meter met dB aanduiding en duidelijke "over", tevens rec volume bij te stellen als hij aan het opnemen is en ook sync recording op de analoge ingang.

-ingangsimpedantie van Line-In is te laag, sommige apparatuur gaat
vervormen. van een discman af opnemen gaat dus fout afhankelijk van
het merk (bijv. technics/panasonic).
Sharp: wel goed.

-er zit anno 2002 nog gewoon een schrale 700mAh NiCD battery bij.
memory effect, je kent het wel... en nog een goedkope ook want zelfs
taiwanzooi zijn al minimaal 850mAh je bent dus verplicht rond te
blijven lopen tot ie echt leeg is.
Sharp: Li-Ion of NiMH. Ze hebben wel een unit met NiCD maar deze
heeft een autodischarge functie in de dockingstation dus geen memory
effect.

USB>Toslink. Zo'n kit kost een stapel poen, namelijk 99 euro van Sony of 60 euro van Xitel. Voor hetzelfde geld (69euro) koop je een geluidskaart met toslink out, zoals een Terratec DMXfire 1024.

Mijn conclusie: koop zowiezo een Sharp. Dat mensen er SOny's kopen kan ook niet anders, want in elke winkel ligt een berg Sony en de meeste mensen denken ten onrechte dat het beter is (en weigeren vaak het tegendeel in te zien). Aardig, maar als je eenmaal een Sharp hebt gehad dan weet je wat kwaliteit en gebruiksgemak is. Elke functie van een Sharp werkt beter of makkelijker, en het geluid is mooier.

NetMD kan je beter laten liggen. Het is lang niet zo handig als het lijkt, sterker nog het is een erg omslachtig systeem dat gewoon nog erg slecht werkt. Support is er niet, de laatste update was van december 2001. Het zit nog vol met bugs en de geluidskwaliteit is (te) matig.
Koop dus liever een gewone MDLP speler en haal voor het prijsverschil een geluidskaart met Toslink out of een USB>Toslink kit.
Waarschijnlijk heb je met al je commentaar op netmd volkomen gelijk, daar kan ik niet over oordelen want ik heb daar geen ervaring mee.
Maar jouw redenen om een sharp boven een sony te verkiezen vind ik niet helemaal terecht. Ik heb zelf namelijk een Sony mzr-909 die heeft onder andere:
  • * een output die naar mijn mening ruim voldoende is, gehoorschade wil je toch niet? * een line out functie die prima geluidskwaliteit en een ruim sterk genoeg signaal opleverd. * een equalizer functie met aparte instellingen voor bas en treble die elkaar niet beinvloeden * een optie om de end search uit te schakelen zodat ie ten alle tijde aan het eind van je md opneemt * en bovendien ik heb en een sharp en een jvc en een sony en qua geluid zitten de sony en de sharp niet ver bij elkaar vandaan maar de sony is qua gebruiksgemak zeker beter.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-07 19:54
Dat openmg gebruikt idd erg veel cpu... Tijdens het overzetten van mp3 naar md, haalt hij makkelijk de 80%... op een DUAL 1.2 MP ...
Daarnaast klinkt het geluid slecht... suckende bass en treble, tikken etc

Voordeel is dat je de titels niet meer hoeft over te typen. Dat moet je met die TOSLINK kabels nog wel doen

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Waarschijnlijk heb je met al je commentaar op netmd volkomen gelijk, daar kan ik niet over oordelen want ik heb daar geen ervaring mee.
Maar jouw redenen om een sharp boven een sony te verkiezen vind ik niet helemaal terecht. Ik heb zelf namelijk een Sony mzr-909 die heeft onder andere:

* een output die naar mijn mening ruim voldoende is, gehoorschade wil je toch niet?
Ik weet niet waar jij mee luistert, maar niet elke koptelefoon is hetzelfde.

Er zijn ook mensen die niet met doppen luisteren.
Goede koptelefoons hebben meestal een minder rendement en dus meer vermogen nodig om aan te sturen. Het is zelfs zo erg dat je met die duurste streetstyle (MDR G82) amper een fatsoenlijk niveau haalt op een Sony MD speler. ALs je dan ook nog eens AGC gebruikt tijdens het opnemen dan is het met afspelen of er een in je oor loopt te fluisteren want dat scheelt ook weer ruim 3dB.

ALs je die Sony een beetje 'serieus' gaat gebruiken, dus met dure koptelefoon en live concerten opnemen microfoon of livesets in een discotheek dan ben je hem erg snel zat.
Maar voor gewoon gebruikt boeit het allemaal niet zo, dus het is maar waar je het ding voor gebruikt.

• Tsunami
  • Niet online
Aidix schreef op 17 september 2002 @ 21:18:
[...]
Aan te raden sites zijn www.minidisco.com en www.micmic.com.hk DIe zijn goed en vrij voordelig, en ze verkopen de mt899/880
Ik vind de IM-MT899 op geen van beide sites.
Aidix schreef op 17 september 2002 @ 21:18:
[...]
Als je niet echt om NetMD zit te springen kan je beter een goedkopere nemen, zoals de Sharp MT200, met 2x 15mw heeft die 3x het uitgangsvermogen van een Sony.... letterlijk mindblowing en er zit Dolby headphone system op (DSP) en die is wel gewoon in NL te koop.
Nou, ik vind het wel handig als ik MP3's van mijn computer naar m'n MiniDisc kan slepen (aangezien ik zoveel download :)). En met NetMD gaat dat (zeggen ze) supersnel.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

MasterM schreef op 01 mei 2002 @ 01:02:
Goed de technische dingen over de speler waren al bekend.
Maar ik heb ook veel probs met sharp spelers gezien.
Problemen met hun kopen. Die niet meer bewogen en dan kon hij de disk niet lezen...
Vaak gehoort probleem.

De technische probs van de speler kwa geluid. Als audiofiel kan ik me begrijpen dat je je daar aan kan iriteren.
Zolang het maar niet richting de LP4 gaat en bij de LP2 kwa kwaliteit blijft haken vind ik het best.

Je geluidssample maakt een hoop duidelijk :'(
De kwaliteit van de OpenMG software is idd om te janken :Z
Ruizende radio lijkt het wel. En idd vervorming van het geluid :(
Dat sony die software eigenlijk op de markt duurt te brengen... Moet een hoop verbetert aan worden.

Das toevallig, ik heb ook de JE520 en de MZ-R35.

Die portable is gewoon de beste die ze ooit gemaakt hebben. Knoppen zijn logisch, hij is robuust, batterij is onkillbaar en de geluidskwaliteit is prima alleen de megabass 2 zuigt :P

Als ik ooit mijn MZ-R35 moet vervangen ga ik sony vragen of ze ze nog hebben liggen :)

Anoniem: 1795

vandijk schreef op 17 september 2002 @ 21:59:
Dat openmg gebruikt idd erg veel cpu... Tijdens het overzetten van mp3 naar md, haalt hij makkelijk de 80%... op een DUAL 1.2 MP ...
Daarnaast klinkt het geluid slecht... suckende bass en treble, tikken etc

Voordeel is dat je de titels niet meer hoeft over te typen. Dat moet je met die TOSLINK kabels nog wel doen
Tikken ligt aan je mp3 decoder, had ik ook last van. Ik had nimo codec pak helemaal geuninstalld en toen was ik van het tikken af.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

dj_tsunami schreef op 18 september 2002 @ 20:21:
[...]

Ik vind de IM-MT899 op geen van beide sites.

[...]

Nou, ik vind het wel handig als ik MP3's van mijn computer naar m'n MiniDisc kan slepen (aangezien ik zoveel download :)). En met NetMD gaat dat (zeggen ze) supersnel.
Nee maar is de 899 niet hetzelfde als de 880 ofzo... Er is maar 1 sharp met NetMD. VOlgens mij is het een verschil in nnummering tussen het japanse en VS model.

De enige andere van dat type is de 770 en die heeft geen NetMD. Het is een beetje ehhh vaag.

Dat 'slepen' gaat niet zo makkelijk als jij denkt, en het resulterend geluid is gewoon nogal mager als je 128kbit MP3's als bron hebt.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 1795 schreef op 18 september 2002 @ 20:33:
[...]

Tikken ligt aan je mp3 decoder, had ik ook last van. Ik had nimo codec pak helemaal geuninstalld en toen was ik van het tikken af.
Nee heeft niets met decoder te maken, OpenMG hebben we het hier over.

Tikken ligt aan je USB verbinding, dan krijgt de MD speler niet snel genoeg data.
suckend geluid is gewoon een kenmerk van NetMD

• Tsunami
  • Niet online
Aidix schreef op 18 september 2002 @ 20:50:
Nee maar is de 899 niet hetzelfde als de 880 ofzo... Er is maar 1 sharp met NetMD. VOlgens mij is het een verschil in nnummering tussen het japanse en VS model.
nou je het zegt (heb ff plaatje van de 899 erbij gepakt) zien die er inderdaad hetzelfde uit (sorry, mijn fout 7(8)7).

hmmm, $349.95 is nog een beetje te duur... toch nog maar even wachten :)

Aidix schreef op 18 september 2002 @ 20:52:
[...]

Nee heeft niets met decoder te maken, OpenMG hebben we het hier over.

Tikken ligt aan je USB verbinding, dan krijgt de MD speler niet snel genoeg data.
suckend geluid is gewoon een kenmerk van NetMD
Ja dat weten we nu wel.

Maar waarom hield het tikken op toen ik een andere mp3 decoder had geinstalleerd? En persoolijk vind ik het perfect klinken (MZ-N505 met Sennheiser oordoppen) voor wat ik nodig heb en ik luister erg veel verschillende soorten muziek.

Ik vind dat je erg overdrijft en ik denk dat het gros van de mensen het verschil met SP niet hoort.

En USB maakt erg weinig uit, mijn NetMD zit op een usb hub en het klinkt nog steeds goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Aidix schreef op 18 september 2002 @ 00:24:
[...]

Ik weet niet waar jij mee luistert, maar niet elke koptelefoon is hetzelfde.

Er zijn ook mensen die niet met doppen luisteren.
Goede koptelefoons hebben meestal een minder rendement en dus meer vermogen nodig om aan te sturen. Het is zelfs zo erg dat je met die duurste streetstyle (MDR G82) amper een fatsoenlijk niveau haalt op een Sony MD speler. ALs je dan ook nog eens AGC gebruikt tijdens het opnemen dan is het met afspelen of er een in je oor loopt te fluisteren want dat scheelt ook weer ruim 3dB.

ALs je die Sony een beetje 'serieus' gaat gebruiken, dus met dure koptelefoon en live concerten opnemen microfoon of livesets in een discotheek dan ben je hem erg snel zat.
Maar voor gewoon gebruikt boeit het allemaal niet zo, dus het is maar waar je het ding voor gebruikt.
En volgens mij wil de topicstarter z'n md alleen maar voor normaal gebruik hebben! :Y)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
ik weet niet of iemand dit topic leest, maar als dat wel zo is, ik heb een vraagje:

Wat is het verschil tussen de Sharp IM-MT880 en de Sharp IM-MT880S? De prijs verschilt namelijk 65 dollar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Laat me raden, ze zijn niet bij dezelfde winkel te koop?

Die -s staat voor silver. De ene winkel noemt hem 880 de ander 880-s en weer een ander 880s

Er is maar 1 versie voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
ok, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 15:45

VonAalscht

Raaaar

Ik heb gisteren de Sony MZ-N505 besteld, ben benieuwd hoe het werkt (en klinkt !!). Nu ik alles door heb gelezen zijn er volgens mij een aantal mensen die hun Sony MZ-N505 of 707 voor professionele doeleinden willen gebruiken, ik geloof niet dat die apparaten daar voor gemaakt zijn. Over problemen met de OpenMG software; ik heb veel in andere fora gelezen over zelfde soort problemen; mensen zijn Simple Burner gaan gebruiken en de problemen verdwenen haast als sneeuw voor de zon.

Let wel; ik heb mijne dus nog niet binnen: eind deze week krijg ik hem/haar ;) binnen, zal er dan nog eens goed naar luisteren. Vooralsnog lijkt het mij zo dat als je een netMD wilt gebruiken voor "normaal" dagelijks gebruik, de problemen lang niet zo erg zijn als sommige hier beweren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Wat is professioneel... Ik verwacht anno 2002 van een apparaat van 280 euro dat al aan zijn zoveelste editie toe is dat hij allicht minstens zo goed is als een vergelijkbaar model van inmiddels 5 jaar oud dat toen voor 530 gulden in de winkel lag...

Dat is niet het geval, dus dan is er recht tot klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 15:45

VonAalscht

Raaaar

Alleen op wat voor manier nam dat apparaat op ? Via een digitale ingang waarschijnlijk ? Als je het model wilt vergelijken, vindt ik dat je het ook GOED moet vergelijken door muziek op dezelfde manier op te nemen en dan te luisteren..... Wat dat betreft zal het niet veel verschillen (lijkt mij) met oudere modellen, je kunt er alleen "meer" mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Komop zeg we zijn hier toch niet met een stel kleuters...

Ik zou zeggen trek eens een MZR3 en MZR30 uit den ouden doosch.
Jeweetwel, destijds waren dat de enige recorders die je kon kopen van sony, de 3 is de voorloper van de 30.
Simpele remote, zelfde functies als een 505... behalve dat NetMD natuurlijk.

-Toendertijd met een losse line-out, waar de algehele MD community al vanaf dag 1 geirriteerd over is dat ze die hebben weggehaald.
-De R3 had een zeer krachtige versterker, vanaf de 30 zijn ze overgestapt op 2x5mw@16 ohm.
-een onvervalst goed geluid, dus geen scheve freq response aan de uitgang.
-onverwoestbaar, een MD recorder gaat nu gemiddeld nog maar 1,5 jaar mee terwijl die oudjes het nog steeds doen. Vraag maar aan een willekeurig serivecenter, het is nu echt hopeloos.

Dat heeft verder niets met digitaal opnemen te maken, dat is gewoon een kwestie van hoe zet ik dit apparaatje in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ze wat minder stevig zijn klopt ja, maar van die versterker vind ik een beetje raar verhaal. Met de 2x5mw van mijn N505 kan ik een redelijk goede gehoorbeschadiging krijgen (ik gebruik andere oordoppen dan de standaard).
Line-out is idd erg jammer van ze.
Ik heb een MZR-35, maar die ga ik nooit weg doen, dat ding is echt zo gruwelijk stevig, li-ion batterij die erg lang meegaat en supergoed geluid wat eruitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49895

n00b vraagje: Ik wil graag de nieuwe MZ-E10 kopen. Het is geen NetMD maar kan je er nou wel mee opnemen of helemaal niet :?

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisct.com/productpic/sony_mze10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49895 schreef op 02 oktober 2002 @ 21:03:
n00b vraagje: Ik wil graag de nieuwe MZ-E10 kopen. Het is geen NetMD maar kan je er nou wel mee opnemen of helemaal niet :?

[afbeelding]
[google=MZ-E10] en dan de 1e link meteen resultaat, was dat nou zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49895

Anoniem: 1795 schreef op 02 oktober 2002 @ 21:06:
[...]

[google=MZ-E10] en dan de 1e link meteen resultaat, was dat nou zo moeilijk?
Ja dat had ik ook al gevonden alleen kan ik uit dat verhaal nou niet goed opmaken of ie nou wel of niet kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39051

hij kan alleen afspelen, dus niet opnemen
als een sony speler met de E begint is het een walkman die niet kan opnemen, eentje die met de R begint, bv: de mz-r700 kan wel opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 49895 schreef op 02 oktober 2002 @ 21:09:
[...]

Ja dat had ik ook al gevonden alleen kan ik uit dat verhaal nou niet goed opmaken of ie nou wel of niet kan opnemen.
Zonder zoeken d8 ik dat het niet kon. De e serie kon/kan alleen afspelen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39051

dat zeg ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Iets waar geen LCD op zit kan per definitie niet opnemen, want dan heb je geen scherm om je opnamefuncties mee te regelen.

Bovendien is hij te dun om de magnetische kop te huisvesten die aan de andere kant van de MO drive zit. In principe heeft een player maar een 'halve drive'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49895 schreef op 02 oktober 2002 @ 21:09:
[...]

Hij staat toch bij het rijtje van players, ik snap echt niet waarom dat niet te vinden is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 16:32
Aidix schreef op 30 april 2002 @ 19:18:
Weet iemand misschien een goeie (online) shop waar ze die PC Link kabels verkopen voor een mooie prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24
earthknake schreef op 05 oktober 2002 @ 11:40:
[...]

Weet iemand misschien een goeie (online) shop waar ze die PC Link kabels verkopen voor een mooie prijs ?
ik heb ze ooit voor een euro of 30-40 gezien, dus effe goed zoeken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

earthknake schreef op 05 oktober 2002 @ 11:40:
[...]

Een PC link kabel wordt nooit voor een mooie prijs verkocht, want sony verkoopt het ding voor een b-sociale prijs aan de detailhandel.

Beter koop je er een van Xitel, die kost bijna de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55785

wat l*lt iedereen hier, koop goeie oordopjes en je Sony MZ-N1 klinkt wel degelijk zeer relaxed MET openMG.. wat een gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Anoniem: 55785 schreef op 02 november 2002 @ 20:41:
wat l*lt iedereen hier, koop goeie oordopjes en je Sony MZ-N1 klinkt wel degelijk zeer relaxed MET openMG.. wat een gezeur.
Aidix houdt volgens mij gewoon heel erg van mooie muziek en daarom is hij niet tevreden met hoe muziek die is opgenomen met openMG! Als jij dat wel bent heel mooi! Ik hoor ook het verschil niet! :)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Het hangt af van je apparatuur en de bron van de muziek, en oordopjes zijn absoluut de slechtste de manier om goed naar muziek te luisteren dus dan zal het minder opvallen.

Nou, ik zou zeggen wees blij dat je ze niet hoort, dan kan je meer van je muziek genieten!

Laten we geen oude }:O }:O uit de sloot blijven halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:50

YellowCube

Wait...what?

volgens mij heb jij erg gevoelige oren, of niet soms ? Is niet om te dissen, ik ken een hoop mensen die audiofiel zijn, waaronder ikzelf.
maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik erg tevreden ben over de NetMD.
OpenMG is niet alles, maar uiteindelijk doet het wat het moet doen. Qua geluid is de kwaliteit prima. Ik vind niet dat het onder doet voor MP3.
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is wat voor 'n mp3/md/cd speler jij hebt

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Waarom moet hier nu eigenlijk zo over doorgezaagd worden?

Hoor jij verschil tussen MDLP en SP? als je nee zegt dan ben je een van de zeer weinigen die dat niet hoort, want echt iedereen hoort dat verschil. Uiteraard zijn er ook mensen die menen dat zelfs LP4 niet van CD verschilt maar dat geeft even goed aan wat voor waarnemingsvermogen sommige figuren hebben.

Bij mij is het zo dat een compressie-artefact dat hoorbaar is per definitie irritant is. Je hoort gewoon dat er iets aan mankeert, en dan maakt het niet uit of het weinig of veel is. Ik vind een zwaar zuigende 80kbit MP3 net zo irritant als een 128kbit waarbij je 4x in het hele nummer een verschil hoort.

MDLP doet ook niet onder voor mp3 op dezelfde bitrate... maar dat staat toch ook niet ter discussie?

Wat voor gear:

Minidisc: Sharp MD-MS722 & Sony MZN501 & Kenwood KMD9000 ofzo
MP3/DVD/CD: Yamaha DVD-S520
amp Onkyo TX-DS494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-07 22:57
LP4 zuigt idd big time, maar LP2 kan nog wel mee hoor. Laten we ook wel wezen dat niemand een portable MD speler koopt om naar heel gedetaileerde muziek te luisteren. Dan kopen ze wel een NAD Saudio cd speler of van een ander exoisch merk.

Ik ben heel tevreden over mijn SOny 505. Alleen die sw is waardeloos, maar ja dat kan ook niet anders. Het blijft Sony, wat ook een platenmaatschappij is, maar het is nog altijd beter dan cd-tjes te gaan lopen wisselen bij ieder nummer als je een compilatie wilt maken. Bovendien vind ik lp2 best goed. Niet Top! maar wel goed.

Ik kies een MD speler boven elke MP3 speler, al is het aleen al om de batterij duur.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Aidix schreef op 04 november 2002 @ 11:13:
Waarom moet hier nu eigenlijk zo over doorgezaagd worden?

Hoor jij verschil tussen MDLP en SP? als je nee zegt dan ben je een van de zeer weinigen die dat niet hoort, want echt iedereen hoort dat verschil. Uiteraard zijn er ook mensen die menen dat zelfs LP4 niet van CD verschilt maar dat geeft even goed aan wat voor waarnemingsvermogen sommige figuren hebben.

Bij mij is het zo dat een compressie-artefact dat hoorbaar is per definitie irritant is. Je hoort gewoon dat er iets aan mankeert, en dan maakt het niet uit of het weinig of veel is. Ik vind een zwaar zuigende 80kbit MP3 net zo irritant als een 128kbit waarbij je 4x in het hele nummer een verschil hoort.

MDLP doet ook niet onder voor mp3 op dezelfde bitrate... maar dat staat toch ook niet ter discussie?

Wat voor gear:

Minidisc: Sharp MD-MS722 & Sony MZN501 & Kenwood KMD9000 ofzo
MP3/DVD/CD: Yamaha DVD-S520
amp Onkyo TX-DS494
Het ging mij er niet om erover door te zagen, dus voel je vooral niet aangevallen. Ik laat gewoon even m'n mening weten. Jouw ervaring/mening is dat NetMD zuigt, de mijne dat het enorm meevalt.
Het verschil tussen SP en LP2 is er inderdaad, maar ik vind het niet storend of overduidelijk hoorbaar. Als je van een MP3 op 128Kbit naar LP2 gaat, dan wordt het verschil duidelijker. Met name de ruis neemt toe.
LP4 (zowel omgezet vanaf cd of MP3) is wel storend, daar gaat de compressie net even te ver.

Ik vond het verschil tussen MDLP en MP3 in zekere zin wel ter discussie staan, want het gaat in dit topic een beetje om het zoeken naar een apparaat waar je meer dan 74-80 minuten muziek op kan stouwen. Dus of een MP3 speler of een MD speler. Althans zo is het bij ook gegaan.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Waarom vertellen we hier niet gewoon wat de Bestste Prijs/kwaliteit verhouding MD Speler is...

Dan kan ik er ook 1 aanschaffen want daar zit ik meer op te wachten...

En iedereen hier probeert Aidix eruit te lullen ofzo maar jah.. volgens mij heeft meneer er meer verstand van dan wij allemaal bij elkaar....

Maar goed... Mijn vraag dus, aan Aidix :)
Welke geeft de beste geluidskwaliteit en kan ik ook nog eens gemakkelijk mee opnemen...
(misschien zelf vanaf PC via line out als dat mogelijk is.. maar of kwaliteit beter word?)

Ik denk meer aan een Sony MZ-G750... is da wa?

[ Voor 0% gewijzigd door ReCreator op 04-11-2002 23:44 . Reden: jah... ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33

MaDLiVe

.-Observer-.

ReCreator schreef op 04 november 2002 @ 23:24:
Waarom vertellen we hier niet gewoon wat de Bestste Prijs/kwaliteit verhouding MD Speler is...

En iedereen hier probeert Aidix eruit te lullen ofzo maar jah.. volgens mij heeft meneer er meer verstand van dan wij allemaal bij elkaar....

Welke geeft de beste geluidskwaliteit en kan ik ook nog eens gemakkelijk mee opnemen...
(misschien zelf vanaf PC via line out als dat mogelijk is.. maar of kwaliteit beter word?)

Check het grote NetMD topic er maar op na. Aidix raadt de sony's af naar mijn weten. Je kunt het beste gaan voor de sharps omdat de kwaliteit van het geluid beter is (voor de output en de bass de dus). Heb zelf een sony netmd n1 gehad maar deze heb ik na een week terug gebracht. De ruis die je met een rustig muziekstuk (denk aan klassiek) voor je kiezen krijgt is iets teveel (direct cd-->md lp2). Daarbij kwam ik erachter dat ~400 euro voor zo een apparaat iets teveel van het goede is.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Als je goed gelezen hebt is Sony kut met peren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

YellowCube schreef op 05 november 2002 @ 13:51:
[...]

Als je goed gelezen hebt is Sony kut met peren... :)
Jah maar ergens anders hoor ik weer dat Sharp klote is....
Damn wat moeilijk.. Heb veel info over die sony opgezocht en er zijn weinig minpunten... sommige zeiden zelfs dat die een goede geluidskwliteit had! :)
maar dat vind ik persoonlijk...

Deze sony heeft geen NETMd...
Ik neem gewoon over via optische uitgang van de stereo...

Zo slecht kan het geluid dan ook weer niet wezen d8 ik zo...

Noem eens een leuke mooie goede sharp dan...
Die kan opnemen...

edit

Heb dus ff bij sharp.nl gekeken... maar euh...
Tja, ik vind ze niet mooi... de speeltijd met batterijen is kort... (11 uur.. mwa, kort)
Maar goed... kweet niet hoor... maar jah, verschil lijkt me weinig....

/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

er zijn vast wel reviews te vinden van verschillende MD-spelers. Aidix noemde een paar goede links. Daar staat vast wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42502

ik heb een website over Sony N1 http://elektron.its.tudelft.nl/~yzhu89/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

hmm jah.. toch zie ik de MZ-G750 wel zitten.. ;) jah sorry...
http://www.kingfisher.demon.nl/minidisc/walkmans/mzg750.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je geen mp3s wilt downloaden naar je NetMD dan is G750 echt toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Laatst online: 02-07 23:02
Anoniem: 42502 schreef op 05 november 2002 @ 22:00:
Is dat de gene die jij gebruikt?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:20

Sick Nick

Drop the top!

Ansenyi schreef op 05 november 2002 @ 22:05:
[...]

Is dat de gene die jij gebruikt?
Wel die van mij, en hij is echt perfect. Radio in combi met een md recorder met lp2/lp4 die lang op 1 aa batt. werkt.

Ben er zeer tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een N1, doet perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Anoniem: 42502 schreef op 05 november 2002 @ 22:00:
Jah ga em denk ik volgende week bestellen via www.minidiscworld.nl
daar issie aardig goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricHuyn
  • Laatst online: 09-01 12:05
iedereen is hier zo te zien bezig over dat lp2 en lp4 maar hoe goed/slecht klinkt bijvoorbeeld de N1 met standard play want als daar toch bijna nix aan compressie aan te pas komt klinkt dat dus (dacht ik zo) het beste, je kunt toch veel van die kleine diskjes meenemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Laatst online: 02-07 23:02
gewoon relaxt :) Ik heb gister nog test gedaan met een MZ-N505. Met USB kabel en ook met Optische kabel van mijn Stereotoren. Het geluid is gewoon cool hoor. Alleen het opnemen gaat zo traag ;) 1:1

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Nuke schreef op 06 november 2002 @ 22:11:
iedereen is hier zo te zien bezig over dat lp2 en lp4 maar hoe goed/slecht klinkt bijvoorbeeld de N1 met standard play want als daar toch bijna nix aan compressie aan te pas komt klinkt dat dus (dacht ik zo) het beste, je kunt toch veel van die kleine diskjes meenemen :?
Hoe goed je SP LP2 en LP4 vind klinken is een mening!
Als jij genoegen neemt met de kwaliteit van LP2/LP4 dan moet je daar vooral mee opnemen omdat er dan meer op 1 discje past!
Overigens is het met de N1 (en met geen enkele NetMD) mogelijk om met openMG in echte SP op te nemen (het word dus altijd LP2).
Je kan natuurlijk wel via de analoge/digitale/mic in naar SP (type R) opnemen.

Over het meenemen van discjes dan ligt het eraan hoe je het bedoelt.
Als ik m'n minidisc in m'n broekzak heb zitten neem ik nooit meer dan 1 discje erbij mee omdat het anders te dik word (ik heb een sony MZ-R909).
Maar je kan dan natuurlijk ook een behoorlijk aantal minidiscjes in een tas o.i.d. meenemen! :)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb me vandaag zo zitten ergeren aan de 'snelheid' van het import proces en het gare openMG geluid dat ik maar een Expanium 511 gekocht....

rippen, Lame encoden, burnen...klaar.
NetMD zal ik noooooooit meer gebruiken en de MD speler hooguit voor opnemen van de radio ofzo.
Ik ga me hier ook verder niet meer in mengen, maar wil toch nog ff zeggen dat als je een NetMD overweegt je je toch maar serieus af moet vragen of je niet beter gewoon een MP3 speler kan nemen, want de geluidskwaliteit is eindeloos veel beter, en het proces minder omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Opnamekwaliteit is bij zowel Sony als Sharp zeer goed, daar hoef je het dus niet voor te doen. Opnemen van een analoge line-out is uitstekend mogelijk en de kwaliteit is echt zeer goed. Zorg dan alleen wel dat je er 1 koopt met een goede duidelijke VU meter en ga geen AGC gebruiken (auto gain control, dan krijg je erg zacht geluid)
Dus geen Sony 505, maar een duurdere Sony of een Sharp. Elke sharp heeft een grote LCD met duidelijke VU.
Sharp neemt makkelijker van een analoge uitgang op omdat hij daarop kan sync'en. DUs opnemen als er geluid is en trackmarks aanmaken bij een stilte. En dan wel op de goede manier, dus niet zoals sony stug op blijven nemen als er een half uur nix komt en de trackmark te laat inzetten.
Als je alleen digi gebruikt maakt het nix uit, nemen allebei even goed op.

Afspelen is een ander verhaal. Ga gewoon zelf luisteren is natuurlijk het beste advies :)
Maar over het algemeen kan je wel zeggen dat de Sharp modellen een veel krachtiger en beter versterker hebben. Dat verschil hoor je, maar of het voor jou belangrijk is mag je zelf bepalen.

Je kan gewoon met een budget recorder af, de geluidskwaliteit wordt niet beter met een duurdere, alleen de features verdubbelen zich, evenals de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Aidix schreef op 07 november 2002 @ 02:27:
Ik heb me vandaag zo zitten ergeren aan de 'snelheid' van het import proces en het gare openMG geluid dat ik maar een Expanium 511 gekocht....

rippen, Lame encoden, burnen...klaar.
NetMD zal ik noooooooit meer gebruiken en de MD speler hooguit voor opnemen van de radio ofzo.
Ik ga me hier ook verder niet meer in mengen, maar wil toch nog ff zeggen dat als je een NetMD overweegt je je toch maar serieus af moet vragen of je niet beter gewoon een MP3 speler kan nemen, want de geluidskwaliteit is eindeloos veel beter, en het proces minder omslachtig.
Niet om lullig te doen maar: Waarom ben je niet voor de SlimX gegaan als ik vragen mag ?
En verder zou ik graag willen weten of de Expanium vooruit/achteruit kan spoelen binnen Mp3 tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Aidix schreef op 07 November 2002 @ 02:30:
[...]

Opnamekwaliteit is bij zowel Sony als Sharp zeer goed, daar hoef je het dus niet voor te doen. Opnemen van een analoge line-out is uitstekend mogelijk en de kwaliteit is echt zeer goed. Zorg dan alleen wel dat je er 1 koopt met een goede duidelijke VU meter en ga geen AGC gebruiken (auto gain control, dan krijg je erg zacht geluid)
Dus geen Sony 505, maar een duurdere Sony of een Sharp. Elke sharp heeft een grote LCD met duidelijke VU.
Sharp neemt makkelijker van een analoge uitgang op omdat hij daarop kan sync'en. DUs opnemen als er geluid is en trackmarks aanmaken bij een stilte. En dan wel op de goede manier, dus niet zoals sony stug op blijven nemen als er een half uur nix komt en de trackmark te laat inzetten.
Als je alleen digi gebruikt maakt het nix uit, nemen allebei even goed op.

Afspelen is een ander verhaal. Ga gewoon zelf luisteren is natuurlijk het beste advies :)
Maar over het algemeen kan je wel zeggen dat de Sharp modellen een veel krachtiger en beter versterker hebben. Dat verschil hoor je, maar of het voor jou belangrijk is mag je zelf bepalen.

Je kan gewoon met een budget recorder af, de geluidskwaliteit wordt niet beter met een duurdere, alleen de features verdubbelen zich, evenals de prijs.
Ow kee :P tnx das duidelijk....

Ik denk dat ik volgende week 1 ga bestellen.. denk toch de Sony MZ-G750...
De radio enzo staat me ook wel aan...(out of disks dan maar radio :D)
Hijs mooi en heeft een mooie afstandsbediening erbij.. kan ook optisch opnemen...
Kheb optische uitgang op mn stereo...

maar erg bedankt voor de info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

YellowCube schreef op 07 November 2002 @ 09:37:
[...]

Niet om lullig te doen maar: Waarom ben je niet voor de SlimX gegaan als ik vragen mag ?
En verder zou ik graag willen weten of de Expanium vooruit/achteruit kan spoelen binnen Mp3 tracks.
Ik heb de Expanium 511, volgens mij is dat de duurste.
De exp511 is echt een goede speler. En wel hierom:

-het geluid is echt zeer goed (decoder kwaliteit) 95dB S/N en geen DSP/Motor noize
-de versterker is krachtiger dan de handleiding doet vermoeden. 2x3mw RMS (en 2x25mw PMPO) staat er maar hij blaast minstens net zo als een 2x10mW @16ohm Sharp MD speler en vervormt nooit. Niet te vergelijken met een Sony of een 'oudere' Philips CD speler.
-De speler is erg snel, MP3's skipt spoelt (voor&achteruit) en start hij net zo snel als CDA tracks. precies 1 seconde om een volgend nummer te starten.
-net batterijverbruik, 10 uur playback met 2x AA NiMH (1200ma, krijg je erbij)
Met betere 1900mah accu's dus16 uur! Geen gezever met speciale interne batterijen en externe batterijkokers.
-zit erg degelijk in elkaar.
-ID3 support,
- grote dot matrix LCD op speler met time, tracknr, albumnr en scrollende ID3 info. Ook te gebruiken zonder a.b.
-favourite track memory voor 2000 titels (net als een playlist, maar hij onthoudt ze zelf) , 2xbass, 1xtreble, 3types ESP/Powersaving, LCD remote, resume en 'while playing' volgende track selecteren.

Het enige minpunt is dat ie niet zo plat is als de SlimX, maar dan heb je dus ook geen gezeur met die externe battery packs plus dat alle knoppen gewoon op de speler zitten.

En HEEL belangrijk:

-LIGT GEWOON IN DE WINKEL
dus geen vage webwinkel opstuur en ikhoor5wekennix ellende

Daarom dus :)

Nog ff over die 3mw, die wordt als RMS vermogen opgegeven. Daarbij krijg je altijd de laagst mogelijke waarde. PMPO is de meest waardeloze (peak max power output) 'Nominaal vermogen' wat hier ongeveer 5mw zou zijn (geven de meeste fabrikanten op) en de Sony's doen het met muziekvermogen, dan krijg je weer een wat hogere waarde (inclusief hogere vervorming).

Goed vergelijken doe je alleen als je precies weet wat ze bedoelen, maar natuurlijk gewoon met je oren is de beste methode want er wordt flink wat aangekloot met 'creatieve boekhouding' zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

hij's fijn...ben eigenlijk van plan een verzameling van mp3/md spelers op te bouwen...als hobby (je moet toch wat). Een CD en een HD MP3 speler staan nog nog steeds op de lijst. De H|d versie is simpel: iPod
Voor de discman is het waarschijnlijk de SlimX.

het enige punt van mp3 discmans zijn de afmetingen...als je 'm in je linkerbinnenzak propt moet je altijd een ander zwaar/groot voorwerp aan de andere kant hebben om je jas een beetje in balans te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dat is wel zo, maar die Exp gebruik ik meer als 'verplaatsbare' speler die ik op mijn werk of in de bus naast me zet.
Voor echt portable 'rondloop audio' is een MD speler nog steeds het ideaalst, heel licht en beter geluid in vergelijk met die solid state spelertjes.
Pagina: 1