Low Level Format -> werkt ook niet

Pagina: 1
Acties:

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 17:17
Ik probeerde een Low Level Format te doen, omdat gewoon Format enzo niet meer langs de bad sectors komen. Maar ook LLF van Maxtor kwam niet langs de bad sectors, en gaf een "Device Timeout".
Waarschijnlijk zijn die bad sectors erin gekomen omdat ik een klap gaf op het toetsenbord van m'n laptop (oude wanneer iets niet werkt :+)
Heeft iemand suggesties hoe ik die dingen toch kan "overwinnen" of uitschakelen?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:41
Low level format is toch zoiets wat ze alleen in de fabriek doen ofzo en waar je je harddisk zo ongeveer mee sloopt als je dat zelf doet? :{

Ik weet 't niet precies hoor maar ik weet nog net wel dat je dat beter niet zomaar kunt doen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die schijf is gewoon brak. ik zou een nieuwe kopen, of opsturen als RMA

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op dinsdag 30 april 2002 18:51 schreef Xtuv het volgende:
Low level format is toch zoiets wat ze alleen in de fabriek doen ofzo en waar je je harddisk zo ongeveer mee sloopt als je dat zelf doet? :{

Ik weet 't niet precies hoor maar ik weet nog net wel dat je dat beter niet zomaar kunt doen...
Valt mee, ik heb het vaak genoeg met m'n eigen schijven gedaan. Als de fabrikant er zelf een tooltje voor levert, dan mag je er ook van uitgaan dat het vrij onschuldig is.
Er wordt alleen meestal wel voor gewaarschuwd om altijd alleen een tool te gebruiken die geleverd is door de fabrikant van de schijf zelf.

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Prullenbak, hier is niets meer aan te doen als de sectors niet eens meer vermeden worden.

Verwijderd

Ik zou ht niet doen.

Zelf heb ik het vaker gedaan, een low level op een IDE schijf. En idd, hij werkt dan weer een paar weekjes, maar als een schijf eenmaal bad sectors heeft wordt het alleen maar erger. Het stopt NOOIT !

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08

AMDFreak

Intel is zo..

mm.. ik heb hier ook een kapote 30giger ligge (van maxtor..) Weet nog nie zo goed wat ik er precies mee aanmoed.. en het juiste proggie kan ik nog nie vinde om een low format te runne

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je een device timeout krijgt dan is je schijf ws te gaar om nog gered te worden.
Verviel je garantie trouwens niet als je een foute low-level format deed?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zoek nog steeds een programma die een lowlevel format op alle merken hardeschijven kan doen.

* Gutteguttegut heeft al gegoogled ja....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 12:43 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ik zoek nog steeds een programma die een lowlevel format op alle merken hardeschijven kan doen.

* Gutteguttegut heeft al gegoogled ja....
Volgens mij weet jij dan niet helemaal wat een low-level format is als je denkt dat dat mogelijk is..

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op woensdag 01 mei 2002 12:59 schreef Bigs het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij dan niet helemaal wat een low-level format is als je denkt dat dat mogelijk is..
* Gutteguttegut wil dan best uitleg hebben *D

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

*heb lowlevel in zijn bios gestoomd*

Ecs k7s5a modded bios Created By Me :)

nu nog buggies zoeken :)
k wil ook Multypleirer settings maken >:)

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 17:17
Ik kan bij Toshiba niet zo'n tooltje vinden. Maar ik denk dat de schijf gewoon echt gaar is, aangezien hij bij formatteren (Partition Magic kwam wel een heel eind) ook op een gegeven moment begint te ruizen... Zal de kop wel over de schijf draaien |:(

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 13:01 schreef Dannyke het volgende:
*heb lowlevel in zijn bios gestoomd*

Ecs k7s5a modded bios Created By Me :)

nu nog buggies zoeken :)
k wil ook Multypleirer settings maken >:)
hoe hbe je die dan weer gemod?
Pagina: 1