Toon posts:

Sonera werkt nog niet en bla bla bla

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij wat lastig uitleggen maar hopelijk snappen jullie 't een beetje.
Zelf snap ik nog amper wat van netwerkzooi en kabelinternet:)

Sonera heeft een paar weken kabel voor internet aangegelegd maar het werkt nog
steeds niet. Sonera meldde toen dat m'n gewone kabelboer (multikabel) iets moest aanrommelen
in zo'n grijs kastje in de straat zodat ie 't wel zou doen. (filter weghalen)
Dat is immiddels gedaan en vanaf toen krijg ik voor dat ik ga inloggen de volgende error:

The following error occurred while loading protocol number 0.
Error 59: a network error has occurred

Info:
-----
't is een Intel 21041 based Ethernet Controller (PCI) en die Soneramodem is een blauwe Elsa.
M'n netwerkkaart en kabelmodem geven aan dat er een link is. Op de netwerkkaart knippert
verder de ACT. Op de kabelmodem knipperen bij "LAN" de Tx en Rx, en bij "Cable" af en toe de
sync.

Verder is 't ook om 1 of andere wazige reden de Tx en Rx bij "Cable" gaan knipperen maar dat
duurde om 1 of andere reden niet lang en kon niet via winipcfg de goeie IP zien enzo.

Bij de netwerkinstellingen staat alles gewoon standaard zoals windows dat doet, behalve bij
TCP/IP de WINS Resolution uitgezet ipv DHCP for WINS Resolution.

Hoe krijg ik 'm nu aan de praat? Ligt het probleem bij mij of bij sonera/multikabel?
Zijn m'n instellingen goed of moet 'r nog iets veranderd worden? Is er een kabeltje
misschien niet helemaal ok?

iig, als ik verder niks kan checken en veranderen moet ik maar weer 's een monteurtje van
multikabel langs laten komen.

• Mr. Right 1
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08-2023

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Wat zijn je instellingen bij winipcfg?

Ik heb ook een kabelabo bij Slownera en bij mij werkt alles goed....nou ja, op de snelheid na dan (hehehehehe).

Heb je al eens een nieuw IP aangevraagd via DHCP?

Verwijderd

Ik weet niet waar je woont maar Multikabel geeft per 1 oktober weer heel wat gemeentes de mogelijkheid om te internetten via de kabel.... ben je nog niet iets te vroeg aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
IP krijg je toch automatisch?

Bij winipcfg heb ik in ieder geval staan

IP address: 10.0.0.132 (lokaal dus)
Subnet mask: 255.255.255.0
DHCP server: 10.0.0.254

Bij mij in santpoort-noord schijn je blijkbaar al een tijdje kabel te hebben. Op multiweb stond toen dat dat vanaf september 99 kon maar een tijdje geleden stond het nog niet op soneramaar sindkort wel. Weet niet hoe 't zit

Verder nog ideeen?

Verwijderd

Je bedoelt waarschijnlijk September '00... Ja, mijn plaats staat ook bij Sonera op de lijst.. maareh.. dat September dat was bij mij ook zo.. maar dat is veranderd in Oktober....

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het was echt september 99 zoals dat toendertijd stond. Maarja, weer gebelt en er komt een monteurtje aan

Verwijderd

Maar heeft het internet het via de kabel al wel gedaan?
Pagina: 1