Een paar dagen geleden ben ik maar eens gaan kijken naar de mogelijkheden van Stylesheets. Ik ben dus hard aan het bijleren, maar nu loop ik tegen een situatue aan die ik niet kan verklaren, en ik hoop dan ook dat iemand op dit forum een verklaring of oplossing weet.
Het probleem is een lijn in een tabel die er volgens mij niet moet zijn omdat ik de breedte van alle elementen in de tabel expliciet op 0 heb gezet. Hieronder heb ik een stukje code opgenomen waarmee de situatie is te reproduceren. Opera 6 en IE 6 geven hetzelfde resultaat, een groene cel met daaromheen een rode lijn. Hoe krijg ik die rode lijn ook 0 pixels dik?
Ik probeer om geen CSS2 te gebruiken en in style sheets dus alleen CSS1 instructies op te nemen. Ik hoop dat er een oplossing binnen CSS1 mogelijk is voor it probleem. Ik heb wel een oplossing in html gevonden, namelijk door <table CELLSPACING=0> op te nemen als start van de tabel. Maar dat moet toch ook in een stylesheet mogelijk zijn?
Het probleem is een lijn in een tabel die er volgens mij niet moet zijn omdat ik de breedte van alle elementen in de tabel expliciet op 0 heb gezet. Hieronder heb ik een stukje code opgenomen waarmee de situatie is te reproduceren. Opera 6 en IE 6 geven hetzelfde resultaat, een groene cel met daaromheen een rode lijn. Hoe krijg ik die rode lijn ook 0 pixels dik?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html lang=en>
<head>
<title>...</title>
<style type="text/css">
<!--
TABLE
{
margin: 0;
padding: 0;
border-width: 0;
background-color: #FF0000;
}
TD
{
padding: 0;
margin: 0;
border-width: 0;
background-color: #00FF00;
}
-->
</style>
</head>
<body>
<table>
<tr>
<td>GoT</td>
</tr>
</table>
</body>
</html> |
Ik probeer om geen CSS2 te gebruiken en in style sheets dus alleen CSS1 instructies op te nemen. Ik hoop dat er een oplossing binnen CSS1 mogelijk is voor it probleem. Ik heb wel een oplossing in html gevonden, namelijk door <table CELLSPACING=0> op te nemen als start van de tabel. Maar dat moet toch ook in een stylesheet mogelijk zijn?