Toon posts:

Overklokken van k6-2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Amd k6-2 350 met een DFI P5BV3+ mainboard. Heeft iemand misschien ervaring met het overklokken van een k6.2 350.

Verwijderd

Ram op 100mhz
Mp x fsb omhoog *D

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De AMD k6-2 is een vrij slechte overclocker. Je zal waarschijnlijk max 50 mhz a 100 mhz extra kunnen halen.

Gebruik de search maar eens en kijk eens op www.overclocks.com

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 17:43 schreef jhead22 het volgende:
De AMD k6-2 is een vrij slechte overclocker. Je zal waarschijnlijk max 50 mhz a 100 mhz extra kunnen halen.

Gebruik de search maar eens en kijk eens op www.overclocks.com
Ik kreeg die van mij ook niet meer als 50mhz over, dus waarschijnlijk zonde van de tijd die je derin steekt.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die van mij wilde nog niet eens 12 mhz harder lopen :(
Het schijnt dat als je die heatspreader eraf haalt dat ie dan een stuk harder kan lopen, alleen heb je kans dat jeje cpu naar de klote helpt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

[b]Op dinsdag 30 april 2002 17:58 schreef bobo1on1 het volgende:[/b
Het schijnt dat als je die heatspreader eraf haalt dat ie dan een stuk harder kan lopen, alleen heb je kans dat jeje cpu naar de klote helpt.
Klopt maar dan heb je egt maar heel weinig nodig om je cputje naar de knoppe te helpen. Als ik jou was zou ik die cpu gewoon zo laten die paar mhz winst merk je toch niet in het dagelijks gebruik en als je er een andere koeler opzet maakt ie alleen maar meer herrie

Verwijderd

mijn k6-2 450 loopt vrolijk @ 571 MHz @ 2.5 V

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 18:07 schreef Da_Kine het volgende:
mijn k6-2 450 loopt vrolijk @ 571 MHz @ 2.5 V
dat doe je heel leuk, waarom krijg ik het niet voor elkaar :(

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

St@m

@ Your Service

mijn k6-2 450 loopt op 550 gewoon wat met de jumpers op je mobo kutten en zorgen dat ie de 5.5x pakt, dan nog het voltage opschroeven enzo
kloot maar wat

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hem al ff op 400 mhz lopen maar verder gaat de multiplier ook niet, dus laat ik hem daarop verder lopen en binnenkort een amd 1800 + op en epox8k3a+

Verwijderd

http://www.overclockers.nl als je er dan niet meer uitkomt ;) dan weet ik het ook niet meer :P
nouja veel geluk :)

Verwijderd

Mijn K6-2 500 heeft nooit hoger dan 550 gekunt :(

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke bedankt en ik zal verder proberen(;)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:07

WouterG

Dit is geen ondertitel

mijn 450 loopt al jaren stabiel op 500 zonder extra koeling enzo. Een paar megahertz hoger en niks lukt meer, hij loopt dan al bij het booten vast.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:35

Shunt

Boe

hmm ik heb een amd K6 2 500 en ik kreeg hem tog echt op 650 >:) zal wel gewoon geluk zijn hoor maar hij is nu me router en draat al 1 jaar zonder gezijk
nu zit wel op ieder chipje dat warm werdt een heatsink en op de proc zit een koeler die voor een dondervogel is (je kan nu denken dat past niet mar geloof me naar wat vijlen en hameren past alles >:) )
merk van het mobo weet ik niet maar ik had geloof ik wel de meer volt op core gezet FLINK VEEL MEER VOLTJES >:)
de rest van de specs weet ik niet meer is al een jaar geleden en heb ook geen zin om hem uit te zetten en uitelkaar te slopen ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 30 april 2002 18:21 schreef Speedfighter het volgende:
hartstikke bedankt en ik zal verder proberen(;)
Niet overdreven optimistisch zijn- die succesverhalen hier zijn allemaal met de nieuwe core van de K6-2 die halverwege de 400 geintroduceerd is. Die had behoorlijke rek, terwijl de oude core die o.a. in de 350 zit erg dicht tegen z'n limieten aanzat.

Ik heb ooit dezelfde CPU op een DFI K6VX3+ gehad (de opvolger van jouw mobo- 1 ISA minder, 1 PCI meer en een derde DIMM slot ipv de SIMMslots, maar precies dezelfde core logic).

Ik kreeg de 350 maximaal op 366 (en dat is trager dan 350 omdat @5.5x66 de L2 cache 33% trager draait dan @3.5x100)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik krijg mijn k6-2 500 niet hoger stabiel dan 520 = 5,5 * 95. Merk geen verschil dus maar weer teruggezet op 5*100.

• Termi
  • Laatst online: 12:26
Ik draai zelf amd k6-2 400 Mhz (66*6) Dus een zeer goede tweak voor me tx97e :P. Maar k6-2's zijn geen goeie overclockers, ik zou zeggen gooi de multipleier een half omhoog en kijk of ie werkt...

Verwijderd

AMD 350 heb ik op 600

loopt niet lang >:) maar 3 menuten gelopen hahaha

• Shunt
  • Laatst online: 15:35

Shunt

Boe

dam als dit is een beetje ziek niet
de meeste onderons hebben allemaal een pc rond de 1ghz of @1ghz >:) waar zitten we dan over te praten man AMD k6 2 beetje om te :'( niet :)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 30 april 2002 20:12 schreef Shunt het volgende:
dam als dit is een beetje ziek niet
de meeste onderons hebben allemaal een pc rond de 1ghz of @1ghz >:) waar zitten we dan over te praten man AMD k6 2 beetje om te :'( niet :)
Jij deze taal zeker niet zo goed spreek :? :+

En waar we over zitten te praten... allereerst, Tweakers tweaken. Als iemand een P4-2.2GHz tot 3GHz krijgt is dat een beetje 'Wow', maar dat gevoel krijg ik ook als mijn P166MMX naar 250 gaat@100MHz FSB- ook een 50% OC >:)

Ten tweede, wat doe je met je PC?

Ik heb een redelijke bak nodig om DiVX te kunnen decoden en encoden en DVDs te spelen, maar verder speel nauwelijks spellen (en dan nog meestal Civ2 en Starcraft), kortom ik heb geen 2GHz nodig (al zou het DiVX enconden dan wel sneller gaan...). Maar als je weinig geld hebt, of gewoon een tikbak zoekt is een Pentiumpje ruim zat.

Bovendien is er een erg goede reden om juist ee K6-2 350 te willen OCen: het is nèt te weinig om DVD en DiVX te trekken; @400 gaat het meestal wel goed, dus als dat lukt is het heel duidelijk wat je eraan hebt.

Oslik blyat! Oslik!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 30 april 2002 18:28 schreef Shunt het volgende:
hmm ik heb een amd K6 2 500 en ik kreeg hem tog echt op 650 >:) zal wel gewoon geluk zijn hoor maar hij is nu me router en draat al 1 jaar zonder gezijk
nu zit wel op ieder chipje dat warm werdt een heatsink en op de proc zit een koeler die voor een dondervogel is (je kan nu denken dat past niet mar geloof me naar wat vijlen en hameren past alles >:) )
merk van het mobo weet ik niet maar ik had geloof ik wel de meer volt op core gezet FLINK VEEL MEER VOLTJES >:)
de rest van de specs weet ik niet meer is al een jaar geleden en heb ook geen zin om hem uit te zetten en uitelkaar te slopen ;)
650 is wel erg veel, die van mij draaide nog 600 zonder een krimp te geven maar veel harder kon ook niet, dan kwam ie niet verder dan het windows startup scherm

nu weer gewoon superkoel en stil @ 500 mhz, voor een routertje heb je die extra snelheid toch niet nodig

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Op dinsdag 30 april 2002 20:45 schreef dion_b het volgende:
[..]
Bovendien is er een erg goede reden om juist ee K6-2 350 te willen OCen: het is nèt te weinig om DVD en DiVX te trekken; @400 gaat het meestal wel goed, dus als dat lukt is het heel duidelijk wat je eraan hebt.
Hm, mijn K6-3 400 (toch zeker 25% sneller dan een K6-2 400) had ook nog problemen met sommige DivXjes. Hoewel, misschien dat het verschil tussen K6-2 en K6-3 hier minder is.

Ach, als je ergens een snellere K6 tegenkomt, of de K6-hemel, de K6-3+ 500 :9~ dan moet je die zeker sjoppen.

* Fuzzillogic vindt dat de K6 ondergewaardeerd wordt.

Heb zelf mn oude K6-3 400 nu als server. Verkopen doe ik em niet meer, krijg je toch te weinig voor en zulke mooie stukjes techniek zijn zeldzaam :)

* Fuzzillogic denkt terug aan de GUS PnP Pro die hij verkocht heeft :'(

[add-on]
Was vergeten waarom ik nou eigenlijk postte :)

Misschien dat deze decoder nog uitkomst biedt.
[/add-on]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
* Fuzzillogic haalt knopjes door elkaar |:(

Waar is de "cancel posting" feature?..

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Op woensdag 01 mei 2002 02:04 schreef Nexxennium het volgende:
* Illegal_Alien haalt knopjes door elkaar |:(

Waar is de "cancel posting" feature?..
Zit er niet op, |:( mischien een idee om dit erin te laten zetten? *MODJESHINT* :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Wormzz
  • Laatst online: 11:40
Heb hier een 350 @ 500 gewoon 5x100 en dan 2.9v ipv 2.2, wil nog naar 550 MHz gaan maar koeling is niet goed genoeg.

Verwijderd

ik heb een 400.. en die wilde op 500 maar in een poging tot nog meer en een wat overdreven voltage verhoging naar 3.5 is meneer niet al te stabiel meer....

@450 loopt ie regelmatig bonkevast bij het afspelen van een divx...
Pagina: 1