Algemeen bekend is dat &h378 ook wel geschreven wordt als 888,nu zit mijn 2e lpt poort op D468 ( ga nou niet zeggen die hoort op &h278 te zitten, want daar zit ie niet ) Kan iemand mij vertellen hoe ik dit adres juist moet omrekenen naar een bios geheugen adres ( in verband met aansluiting van winampplugin op 4x40 lcd ) Bij voorbaat dank.
Verwijderd
Gewoon de rekenmachine van windows starten, 'm in scientific mode zetten, op Hex klikken d468 invoeren, op dec klikken en presto
Verwijderd
Ehh je shift toetsje zit vast....Op dinsdag 30 april 2002 17:07 schreef The_Intersector het volgende:
ONWIJS BEDANKT!!!!!!!!!! WEET IK DAT OOK WEER
Je kan meestal ook vrij eenvoudig het hex getal gebruiken.
Voor Delphi geld:
$378 = 888.
Een getal dat begint met een $ is in hex notatie.
Onderstaande code is dus gewoon geldig.
in C wordt het:
En in zo'n beetje elke willekeurige programmeertaal is dit wel mogelijk.
Voor Delphi geld:
$378 = 888.
Een getal dat begint met een $ is in hex notatie.
Onderstaande code is dus gewoon geldig.
code:
1
2
3
4
| var getal: integer;
begin
getal:=$D468;
end; |
in C wordt het:
code:
1
2
3
| int getal; getal = 0xD468; |
En in zo'n beetje elke willekeurige programmeertaal is dit wel mogelijk.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Njah... rest me alleen de vraag wat de topicstarter denkt dat dit met programmeren te maken heeft, maar goed.
Dit was dus de reden dat ik niet meer zoveel in nieuwsgroepen te vinden ben: mensen denken zo snel: "ach, dat zijn programmeurs, die weten veel van computers." Vaak is dat natuurlijk ook wel zo, maar het is zo enorm offtopic! Zo enorm offtopic!
Dit was dus de reden dat ik niet meer zoveel in nieuwsgroepen te vinden ben: mensen denken zo snel: "ach, dat zijn programmeurs, die weten veel van computers." Vaak is dat natuurlijk ook wel zo, maar het is zo enorm offtopic! Zo enorm offtopic!
Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
Pagina: 1