2 tonige sirene piep uit computer

Pagina: 1
Acties:

• desphex559
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02-2025
Een vriendin belde mij net, dat tijdens het spelen de computer hing en daarna een 2 tonige sirene klonk, De computer opnieuw opstarten hielp niet en bleef piepen, Ik weet niet precies wat voor mobo en proc erin zit, omdat het een stuk rijden is, Wie kan me zeggen wat het is of waar ik naar moet kijken

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

de proc is te heet, das dat alarm of de koeler draait neit meer, somige borden gaan dan ook flippen

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik had een CT 6btm, en die deed dat af en toe, omdat de bus verkeerd stond ofzo. Moest je de HOME toets inhouden en dan opstarten.

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
OMG, dit kan toch nooit goedgaan? "Tweetonige piepjes en ik weet verder geen specs van die bak. Wie weet wat er aan de hand is?" Dat kan dus van alles zijn, reken maar op een scala aan uiteenlopende antwoorden.
Ik adviseer je toch wat specs boven water te halen en wat voor piepcodes er precies gegeven worden (tweetonig ja, maar om en om, twee snel één langzaam?..... etc.)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hehe er zouden net zo goed nu 2 muizen in kunnen zitten.

specs

Verwijderd

2 tonige sirene, wat bedoel je daarmee? eeen afwisselend spervuur van piepjes met 2 verschillende tonen? of korte en lange piepjes? korte en lange piepjes met verschillende tonen?

Uit de gegevens in jouw post kun je absoluut geen zinnige conclusies trekken.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

uit het woordje sirene lees ik dat ie die ellendige toon bedoeld die je horot als je proc te heet wordt :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Even laten opnemen. 't is overduidelijk een Chaintech 6BTM.
Die laten eerst hun foutmelding horen, en daarna valt de sirene dus bij.
Wordt 'n aardig melodietje :D.
Maar je moet die melodie eigenlijk even opnemen, of de hoorn bij de PC laten houden.
Meestal een geheugenprobleempje.
Het gaat dus om het "begin" van de melodie.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• desphex559
Begin melody is er niet...tis net een politiewagen die voorbij komt....dus 2 tonig, even lang

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb ik ook een keer gehad...maar het kan werkelijk van ALLES zijn!!

Bij mij was het een flatcable die spontaan had besloten m'n primary slave (bij mij een hd) als kapot te zien...ander kabeltje erop gedaan, probleem opgelost.

Maar het kan echt van alles zijn...dus dat wordt systeem strippen en stuk voor stuk opbouwen totdat je die sirene weer hoort. De trage maar vrijwel ALTIJD effectieve methode!

Verwijderd

Geheugenmodules zitten niet goed in de sloten op CPU draait niet ook

Verwijderd

Het is mogelijk dat de RPM draad van de cpu ventilator kapot is. Dan 'denkt' het moederbord dat er geen fan op de cpu zit en dan krijg je dit.

Ook mogelijk is dat er een kleine stroomwisseling is geweest, waardoor de fan een seconde geen stroom krijgt en geen rpm signaal afgeeft. Dan gaat het alarm ook af.

Derde mogelijkheid: je cpu is te heet. Dan heb je dus echt een probleem...

• desphex559
Ik denk dat ik van de week maar eerst de cooler na ga kijken enzo...Bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 18:58 schreef desphex het volgende:
Ik denk dat ik van de week maar eerst de cooler na ga kijken enzo...Bedankt voor de reacties :)
Ook ff kijken of de videokaart, ram, IDE connectors enzo allemaal goed zitten.. Kortom: Check alles ;)

• WouterG
  • Laatst online: 09:44

WouterG

Dit is geen ondertitel

temp probleem lijkt me niet. Laat hem eerst ff een tijdje uitstaan zodat hij afgekoeld is en zet hem dan weer aan. als hij gelijk begint te piepen is het geen hitteprobleem.
Controleer gewoon alles.
Haal alles los en leg het moederbord op tafel met voeding ernaast en proc+geheugen erin en start hem.
Daarna ga je langzaam opbouwen en kijk je wanneer het probleem terugkomt.

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Grote kans dat het een probleem van CPU of memory is - over het algemeen geen temp. probleem maar van verbinding naar de socket. CPU/memory re-seaten moet helpen.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als het een Asus kaart is: CPU overheat of CPU Fan malfunction.

Andere mogelijkheden:
CMOS Failure
VGA Initialisation failure (videokaart brak)
Memory failure
CPU Failure
Chipset initialisation failed

Oftewel, algemene POST error. Veel succes met het vinden ervan. Als je nu es 't typenr van je mainboard geeft... ... ...

Forget your fears...
...and want to know more...

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Hij ging piepen tijdens het spelen dus een POST error kan het nooit zijn...

Verwijderd

Al langs de brandweer geweest?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op woensdag 01 mei 2002 00:23 schreef vassago het volgende:
Hij ging piepen tijdens het spelen dus een POST error kan het nooit zijn...
CPU overheat. Nu ben ik zeker... Als je tijdens het spelen van een game last krijgt hiervan, 99% zeker dat je CPU onvoldoende gekoeld is. Koop een betere CPU cooler als je de zaak niet wil doorbranden.

Forget your fears...
...and want to know more...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik had precies hetzelfde.

Heb alles terug geclockt maar nog steeds ging dat ding piepen. Toen maar de speaker los getrokken. :) Ding is toch zo stabiel als het maar kan.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[topic=449945/1]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1