Vrijmarkt Results! Wat is Dit???

Pagina: 1
Acties:

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

Topicstarter
heb net op de vrijmarkt een leuk uitziend highscreen kastje gekocht.. dacht mischien leuk voor freesco routertje!!
maar ik kom thuis en zal hem aansluiten en zie tot mijn verbazing een wel heel aparte monitor aansluiting...
gewoon 9 pins,, female ??????? dus kan er blijkbaar niet zo veel mee

specs

highscreen 08/15 series
front din keyboard aansluiting
flop
cpu intel ?? geen idee heb koelblokje eraf gehad,,word niet wijs uit codes
4 x 1mb ram
het lijkt wel een thin client?

www.chello.nl/~r.verkaik/Picture1.jpg
www.chello.nl/~r.verkaik/Picture2.jpg
www.chello.nl/~r.verkaik/Picture3.jpg
www.chello.nl/~r.verkaik/Picture4.jpg
www.chello.nl/~r.verkaik/Picture5.jpg
www.chello.nl/~r.verkaik/Picture6.jpg
www.chello.nl/~r.verkaik/Picture7.jpg

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
9 pins is gewoon oud EGA.
Er zijn adaptertjes voor te koop. Had vroeger een 14 inch kleurenmonitor met zo'n aansluiting.

Do as I say, don't do as I do.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

JWO

Op dinsdag 30 april 2002 16:21 schreef Bart-01 het volgende:
9 pins is gewoon oud EGA.
of CGA

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:47

Yucko

One clown to rule them all !

Hercules,CGA en EGA schermpjes hadden vroeger dacht ik 9-pins female aansluitingen.

Tenminste, voor zover ik weet. Wij hadden vroeger een oude Commodore PC-1 @ 4,77Mhz die een gecombineerde hercules/cga onboard had (kon je middels dipswitches achterop kast selecteren). Deze had precies zo'n zelfde aansluiting

Ga dus maar eens zoeken naar een hele oude monitor >:)

[edit] ff naam van Commodore gecorrigeerd :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

lijkt wel een XT, vooral gezien de leeftijd van die keyboard chip, hoelang zijn de isa sloten 8 bits of 16 bits (dus volle lengte of wat korter) als het 8bits is dan ist een XT is het een 16 bits (dus normale isa) dan waarschijnlijk 286, die monitor plug lijkt Hercules Monochrome of EGA, ik denk gezien die leeftijd Hercules Monochrome, tis in ieder geval bijna antiek >:)

>edit ik zie net op een foto van jou een geheugenbankje, die hadden XT's niet, dan ist een 286 waar 30 pins geheugen in kan

• Rembro

Rembro

AMD Rules

Topicstarter
thnx voor snelle replies,, ,, ja stom had het kunnen weten.. nou vergeet dit nu nooit meer,,
ik ben begonnen met vga
nooit oudere meuk gehad,

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

'K heb nog wel een bijpassende monitor... :/

Forget your fears...
...and want to know more...

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Routertje kan dus niet :)

• Rembro

Rembro

AMD Rules

Topicstarter
zit wel een netwerkkaart op . hahaha geen HD trouwens
dus in beide gevallen heb ik er dus niets aan met huidig moederbord voor freesco..
vanaf 386 8mb toch??

nou wel mooi kastje , trouwens,, zoek wel een mini at (atx bordje .. effe modde,,
Op dinsdag 30 april 2002 16:24 schreef SySTeRRoR het volgende:
lijkt wel een XT, vooral gezien de leeftijd van die keyboard chip, hoelang zijn de isa sloten 8 bits of 16 bits (dus volle lengte of wat korter) als het 8bits is dan ist een XT is het een 16 bits (dus normale isa) dan waarschijnlijk 286, die monitor plug lijkt Hercules Monochrome of EGA, ik denk gezien die leeftijd Hercules Monochrome, tis in ieder geval bijna antiek >:)

>edit ik zie net op een foto van jou een geheugenbankje, die hadden XT's niet, dan ist een 286 waar 30 pins geheugen in kan

Verwijderd

of linux, je moet dan linux alleen zelf wel hercompileren voor een 286 cpu, dan kan het nog wel, alleen je zult hoogstens 4mb ram in dat ding kunnen stoppen, die 286 hebben maar 4 bankjes (dacht ik) kan zijn dat het er 8 zijn, maar dat valt niet te zien op jou foto, en er zijn 1 en 4mb simmetjes voor die dingen, de 4mb is ellendig (lees niet) verkrijgbaar de 1mb op elke rommelmarkt, nog een hint probeer er eens een isa vga kaart bij in te stouwen uit een 386/486

• Rembro

Rembro

AMD Rules

Topicstarter
nog een hint probeer er eens een isa vga kaart bij in te stouwen uit een 386/486
idd.. ga ik meteen effe doen,, heb ik nog wel ligge op de grote boze donkere rommelzolder

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:47

Yucko

One clown to rule them all !

Op dinsdag 30 april 2002 16:35 schreef SySTeRRoR het volgende:
of linux, je moet dan linux alleen zelf wel hercompileren voor een 286 cpu, dan kan het nog wel, alleen je zult hoogstens 4mb ram in dat ding kunnen stoppen, die 286 hebben maar 4 bankjes (dacht ik) kan zijn dat het er 8 zijn, maar dat valt niet te zien op jou foto, en er zijn 1 en 4mb simmetjes voor die dingen, de 4mb is ellendig (lees niet) verkrijgbaar de 1mb op elke rommelmarkt, nog een hint probeer er eens een isa vga kaart bij in te stouwen uit een 386/486
Nou weet ik niet of je nog plaats hebt qua geheugenbanken, anders heb ik nog wel wat geheugen voor die bak hoor.

Ik heb hier nog 8 30-pins geheugen modules liggen :Y), 'kweet alleen niet hoeveel mb per stuk. Ik schat 1 mb per stuk (6x 80ns, 2x 70ns)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Rembro

Rembro

AMD Rules

Topicstarter
update:

ut is een 80 286 12mhz met 4 x 256 kb ram
freesco wil dus nie
linux compilen kan ik nie.. dus,, dat word niets nou ja geeft niets koste ook maar 2 euro!!!:)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 17:00 schreef energy2 het volgende:
update:

ut is een 80 286 12mhz met 4 x 256 kb ram
freesco wil dus nie
linux compilen kan ik nie.. dus,, dat word niets nou ja geeft niets koste ook maar 2 euro!!!:)
Linux compilen? FreeSCO _is_ linux hoor ;)

Als je een kernel compilen bedoelt dan kan ik je zeggen dat dat niet zal lukken, linux draait minimaal op een 386. Je kan hem misschien nog gebruiken als een oude tik doos, maar echt veel heb je d'r volgens mij niet meer aan.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Wel een mooi kassie om als server te gebruiken :9

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

Cyphax

Moderator LNX/AI
Op woensdag 01 mei 2002 16:41 schreef Mad_Demon het volgende:
Wel een mooi kassie om als server te gebruiken :9
Een MSDOS/Windows 3.11 server! :)
Hoe doe je dat? :P

Saved by the buoyancy of citrus

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Met moeite ;)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 30 april 2002 16:24 schreef SySTeRRoR het volgende:
O jawel hoor.

Ik heb hier een IBM PS/2 Model 30, met een 8086-processor, 8-bits slots, monochroom VGA, en SIMM-geheugen.
Dit ding werd door IBM verkocht aan bedrijven die voldoende onder de indruk van de naam waren om een onbruikbare 8086-er te kopen voor de prijs waarvoor ze een noname 80386-er (ja, uit die tijd stammen ze !) konden kopen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 01 mei 2002 22:06 schreef mvdejong het volgende:

[..]

O jawel hoor.

Ik heb hier een IBM PS/2 Model 30, met een 8086-processor, 8-bits slots, monochroom VGA, en SIMM-geheugen.
Dit ding werd door IBM verkocht aan bedrijven die voldoende onder de indruk van de naam waren om een onbruikbare 8086-er te kopen voor de prijs waarvoor ze een noname 80386-er (ja, uit die tijd stammen ze !) konden kopen.
8086... 16b externe datapad, dus die SIMMs moesten vast ook per 2 :+

Gelukkig heb ik uit diezelfde tijd een IBM PS/2 Model 70, een echte 386DX (16MHz, maar ja, je kunt niet alles hebben :z ), met 72p SIMMs :o

...en natuurlijk de MCA bus :9

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik heb thuis ook zo'n ding!!! 7 jaar geleden een keer gekocht. Het is een 286 met een hercules aansluiting. Je kunt er maximaal 4 MB aan 32 pin SIMMS in prikken. Er zit helaas geen IDE aansluiting op het moederbord. Met wat geklooi kun je er wel een 16 bits ISA kaart inprikken. En anders zit je vast aan 2 8 bits ISA connectors. Voeding die erin zit is wel leuk. Misschien kun je er zo'n mini board van VIA inbouwen!
Pagina: 1