Toon posts:

Kernel Panic bij install RH 7 ( Met screenshots !)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,
ik ben nu eindelijk overstag nadat ik met me rh7.2 server al een uptime heb van 10 dagen :P , dus daarom wil ik rh7.2 ook als workstation op een andere pc gaan inrichten nl mijn

800mhz amd duron
256mb ram
hda 5gb
hdb 37gb
dvd/cdrom 16/48 speed

Maar bij installatie van diskette of vanaf cdrom krijg ik een foutmelding nl

http://www.hilfinger.org/fun/linux1.jpg
http://www.hilfinger.org/fun/linux2.jpg

deze foutmelding krijg ik niet als ik rh6.1 installeerd of een andere distro , tevens heb ik al de trucjes geprobeerd van x86_serial_no=1 , noathlon . Any suggestie's !? laat me ut weten !!

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 16:13 schreef hilfinger het volgende:[/b]
Hi there,
ik ben nu eindelijk overstag nadat ik met me rh7.2 server al een uptime heb van 10 dagen :P , dus daarom wil ik rh7.2 ook als workstation op een andere pc gaan inrichten nl mijn

800mhz amd duron
256mb ram
hda 5gb
hdb 37gb
dvd/cdrom 16/48 speed

Maar bij installatie van diskette of vanaf cdrom krijg ik een foutmelding nl

Afbeeldingslocatie: http://www.hilfinger.org/fun/linux1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hilfinger.org/fun/linux2.jpg
deze foutmelding krijg ik niet als ik rh6.1 installeerd of een andere distro , tevens heb ik al de trucjes geprobeerd van x86_serial_no=1 , noathlon . Any suggestie's !? laat me ut weten !!
het is dus alleen op je workstation ellende? misschien moet je daar dan suse of mandrake op zetten, of windows me. ik heb deze error eerlijk nog nooit gezien, dus adviseer ik een radicale aanpak.

Verwijderd

Ben je dan nog aan het booten vanaf de CD? (dus voor de installatie is begonnen)
Of krijg je dit na de install als ie vanaf disk wilt booten?
Lijkt op een rotte kernel config, maar heb wel iets meer info nodig.
Wat voor plankje heb je er in zitten?

Verwijderd

Topicstarter
gebeurt bij install vanaf cd + install via bootdisk en geld alleen voor rh 7.2 andere distro's werkt het nl wel loopt hij nl ook gewoon door mij board is zo een pcchips lookalike van eagletec

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 11:58
Ik weet dat RH6.2 een kernel op je harddisk zette die niet op Duron en sommige Athlons werkte en voor zover ik zie dezelfde foutmelding gaf. (werkte alleen op slot-athlons? ). Nieuwe kernel er op en het werkte weer.

Misschien hier ook het geval? Probeer die schijf eens in een pc met een intel-processor en zet er een nieuwe kernel op (bak er een gebaseerd op 386 of 486, werken op beide processoren goed).

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Werken andere distro's met een 2.4 kernel ook zo?
of heb je het echt alleen met redhat, de type fout komt me erg bekend voor. Maar dat was bij mij alleen op te lossen door het mobo te vervangen.

Overigens crashte bij mij alles, debian 2.2 (tijdens een 2.4.x kernel compile), freebsd (tijdens het maken van diverse port's) etc.
Op dinsdag 30 april 2002 17:06 schreef jurri@n het volgende:
Misschien hier ook het geval?
Betwijfel ik :)
alhoewel een i386 kernel wel wat op kan lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt zeker niet aan de schijf die installeerd nl wel op andere pc's , en bij de installatie van 7.0 loopt hij wel verder dus helemaal zo gek ... want das de zelfde nieuwe kernell toch ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 30 april 2002 17:11 schreef hilfinger het volgende:
Het ligt zeker niet aan de schijf die installeerd nl wel op andere pc's , en bij de installatie van 7.0 loopt hij wel verder dus helemaal zo gek ... want das de zelfde nieuwe kernell toch ?
Nee, absoluut niet dezelfde kernel.
7.0 heeft een 2.2.x kernel, 7.2 een 2.4.x...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kun je niet je moederbord/processor vervangen door een ander, dan installeren en een nieuwe kernel erop zetten (ik denk niet dat 7.0 dezelfde als 7.2 gebruikt, al heb ik de releases van RH niet echt gevolgd), waarna je weer je eigenlijke mobo terugplaatst? Er was een probleem met Redhat en Athlons, waarvan ik niet zeker weet of het in alle gevallen wordt opgelost door de optie 'noathlon' mee te geven.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Ik weet even niet hoe en wat, qua kernels in RedHat. Wat ik wel weet is dat als je een kernel welke gecompileerd is voor een Athlon (dus *met* 3DNow! instructies) gebruikt op een moederbord met een een VIA 686B southbridge, dat ie dan ook met een kernel panic onderuit gaat. Dit kan vroeg of laat gebeuren, en is alleen met de 'vroege' 2.4.x kernels, niet met die vanaf 10, geloof ik zo'n beetje. De southbridge kan de 3DNow! geoptimaliseerde data stroom niet meer bijbenen en gaat dan vol op zijn giechel....

Interessant dat windhoos daar geen last van heeft.. Inefficient programmeren, anyone? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm ik denk dat ik dan het dan toch maar weer even uitstel dan anders zet ik er de nieuwe debian wel op die schijnt ook goed te draaien ...

Kep nl weinig zin om heel me setje weer te verbouwen maar thanks anyway !
[spam-removed]
Pagina: 1