Toon posts:

Hardeschijf en overclock.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn Maxtor d740x 40GB 7200 RPM schijf heeft het niet zo op 133Mhz FSB, hoe kan dat? ligt dat aan mijn IDE controlers ofwat?
Als bij 133Mhz FSB windows moot booten krijg ik een zwart scherm. en met een divider van 3, dus PCI @ 44,4Mhz dan wilt de PC nog in windows booten, maar krijg ik een ntoskernel error, dat er een bestand beschadigd is, en als ik dan de FSB weer terug naar 124Mhz schroef is alles OK. Hoe kan dat nu? Wat kan ik hiertegen doen?

Verwijderd

denk dat het eerder een van je PCI kaarten of je AGP is, dat de IDE het niet trekt is heel zeldzaam...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op dinsdag 30 april 2002 13:52 schreef Juustem het volgende:
denk dat het eerder een van je PCI kaarten of je AGP is, dat de IDE het niet trekt is heel zeldzaam...
ja, of je geheugen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 13:54 schreef chucky666 het volgende:

[..]

ja, of je geheugen :)
Topicstarter post eens wat meer sys-specs aub, het kan zoveel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb 4 verschillende PC133 modules geprobeerd, die in andere PC's @ 133Mhz liepen. en als ik de PCI met divider 4 op 33Mhz laat lopen dan krijg ik nog niet eens es het scherm waar onder verschijnt "verifieng dmi pooldata" en het scherm erboven met alle info

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op dinsdag 30 april 2002 13:56 schreef Jaromir het volgende:
Nou, ik heb 4 verschillende PC133 modules geprobeerd, die in andere PC's @ 133Mhz liepen. en als ik de PCI met divider 4 op 33Mhz laat lopen dan krijg ik nog niet eens es het scherm waar onder verschijnt "verifieng dmi pooldata" en het scherm erboven met alle info
hij bedoeld meer:
welk os
wat voor moederbord
wat voor proccesor enz :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC:

Intel Celeron Tualatin 1,1Ghz@1,36Ghz (1,46Ghz komt nog)
256MB-RAM (PC133 @ Cas latency 2-2-2)
Diamond Viper TNT2 Ultra XL (32MB) (AGP 1x vanwege overclock (dus hoge AGP clock))
Diamond Maxtor d740x (7200RPM)
Gigabyte BX2000 (met een goeie ouwe intel 440 BX chipset en dual BIOS)
Philips 48x CD-ROM speler
Philips 4x4x32x CD-RW
2x intel 10/100Mbits PCI netwerkkaarten (1x @home, 1x intern netwerk)
Creative SoundBlaster 128 PCI
Labtec APX 4620 (2.1 setje)
Samsung 1.44 MB 3,5inch diskette drive
HP Scanjet 3300c (USB)
HP Deskjet 970Cxi (USB)
ADI provista E44 15" monitor
Cherry toetsenbord G83-6104
Logitech Pilot+ muis (PS/2)

Het geheugen loopt ook @ cas 3-3-3 (2x128MB) en dan boot ie ook nog nie in windows. En de AGP loopt op 1x om de 89Mhz AGP bus aan te kunnen. De tualtin CPU is getest in een asus tu nog wat, en daar liep ie met dezelde cooler @ 32graden op 1,46Ghz. dus die heeft ook geen problemen.

Wat ik wel merk als ie dus niet in windows boot is dat ie bij het posten mijn CD-rom speler en mijn brander vrij langzaam vindt

Verwijderd

nee, maar dat ie in een ander bord een snelheid heeft gehaald wil niet zeggen dat ie het hier ook haalt. Ook een zelfde CPU is geen garantie. het kan zijn dat het bord zich gewoon niet prettig voelt bij 133 mhz fsb, als de temperaturen enzo ok zijn, dan moet je op een bepaalt moment gewoon het dan behaalde resultaat voor lief nemen, als je de grenzen van een onderdeel bereikt hebt (misschien wel van het mobo) dan houdt het op. Succes ermee!

• daVeX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
440BX op 133 Mhz gaat voorbij aan de specificaties van die chipset, wat vooreen chipset zat erop dat Asus moederbord? (welk type?)

Verwijderd

Topicstarter
Vanwaar dan die fouten op me HD bij 133Mhz FSB/?

• daVeX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Je computer bestaat niet alleen uit een HDD... wanneer die chipset het niet trekt kan dat fouten veroorzaken die lijken of ze van de HDD af komen ... dit soort dingen zijn ontzettend relatief.. maaruh welk Asus mobo heb je gebruikt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 30 april 2002 13:56 schreef Jaromir het volgende:
Dat laatste is behoorlijk fout- doet denken dat het chipset-gebonden is. Vreemd, gezien latere BX steppings nauwelijks moeite hebben 133MHz en de BX2000 zeker een van die latere steppings heeft.

AGP lijkt me sterk, ik zou'm gewoon terug op 2x zetten (tenzij dat specifiek fouten geeft)

Wacht ff, NTFS... volgens mij zouden die bestanden daadwerkelijk verneukt kunnen zijn, alleen dat NTFS ze herstelt. 44.4MHz is VEEL voor een PCI bus, daar gaan de timings van en naar de HDD aan gort. Mijn CUBX wordt ook niet vrolijk van dat soort snelheden...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op 33Mhz PCI bus, dus 4divider reageert de HD helemaal niet :( en met 44Mhz reageert ie af en toe, maar dan met van die vette fouten
Pagina: 1