Ik ben bezig met het maken van een programma waarin ik bijhoud welke Divx-films ik heb. Die films zet ik in een 'array of record'. Ik heb ook een
'Statistics'-scherm, waarop ik een aantal dingen bijhoud, zoals bijvoorbeeld de gemiddelde lengte van een titel, en ook de letter die het vaakst voorkomt in
alle titels. Om dat te kunnen doen moet ik eerst bepalen hoevaak iedere letter voorkomt:
Dan, om te bepalen welke letter het vaakst voorkomt:
Ik zet de gevonden waarde dus in de Caption van labelMostUsedCharacter. Werkt ook gewoon. Tot zover werkt het allemaal nog goed.
Maar dan!
Ik wil ook bepalen welke letter het minst vaak voorkomt. Deze code daarvoor:
En hier loopt ie vast ! Getuige deze screenshot:

Ik heb gevonden dat het probleem ligt bij het moment, waar ik de Caption van labelLeastUsedCharacter instel (in dat laatste stukje code). Maar
ik krijg niet gevonden wat het is dat de error genereert. Als ik zeg:
labelLeastUsedCharacter.Caption:='Test';
dan werkt het wel gewoon. Weet iemand misschien wat ik niet goed doe ?
'Statistics'-scherm, waarop ik een aantal dingen bijhoud, zoals bijvoorbeeld de gemiddelde lengte van een titel, en ook de letter die het vaakst voorkomt in
alle titels. Om dat te kunnen doen moet ik eerst bepalen hoevaak iedere letter voorkomt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| var CharArray: Array['A'..'Z'] of Integer;
a, MostUsed, LeastUsed: Char;
//Character Counting
for a:='A' to 'Z' do
CharArray[a]:=0;
for i:=1 to NumberOfMovies do
for j:=1 to Length(DivxArray[NumberOfMovies].Title) do
CharArray[Upcase(DivxArray[i].Title[j])]:=CharArray[Upcase(DivxArray[i].Title[j])]+1; |
Dan, om te bepalen welke letter het vaakst voorkomt:
code:
1
2
3
4
5
6
| //Most Used Character
MostUsed:='A';
if CharArray[a]>CharArray[MostUsed] then
MostUsed:=a;
labelMostUsedCharacter.Caption:=MostUsed+' ('+IntToStr(CharArray[MostUsed])+')'; |
Ik zet de gevonden waarde dus in de Caption van labelMostUsedCharacter. Werkt ook gewoon. Tot zover werkt het allemaal nog goed.
Maar dan!
Ik wil ook bepalen welke letter het minst vaak voorkomt. Deze code daarvoor:
code:
1
2
3
4
5
6
| //Least Used Character
LeastUsed:='A';
if CharArray[a]>CharArray[LeastUsed] then
LeastUsed:=a;
labelLeastUsedCharacter.Caption:=LeastUsed+' ('+IntToStr(CharArray[LeastUsed])+')'; |
En hier loopt ie vast ! Getuige deze screenshot:
Ik heb gevonden dat het probleem ligt bij het moment, waar ik de Caption van labelLeastUsedCharacter instel (in dat laatste stukje code). Maar
ik krijg niet gevonden wat het is dat de error genereert. Als ik zeg:
labelLeastUsedCharacter.Caption:='Test';
dan werkt het wel gewoon. Weet iemand misschien wat ik niet goed doe ?
Mother, will they like this song?