[XBOX] 2 verschillende Advanced scart cable??

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Even een vraagje over de advanced cable van de xbox en dat is het volgende en dat is dat er 2 verschillende soorten hiervan zijn.

Naar mijn weten heb je dus de Advanced AV Pack en de Advanced scart. Zie voor meer informatie deze pagina:
http://www.xboxgamers.com/hardware/cables/index.shtml#scart-adpt

Nu zie ik overal dat er alleen de advanced scart hier in omloop is en niet de AV Pack.

Maar ik heb dus die AV Pack nodig en ik zie bij informatique ook alleen die advanced scart staan maar als je dan goed kijkt naar dat plaatje lijkt ie ook erg veel op die AV Pack.

Zie hier foto van informatique:
Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/466006.gif

Zie hier foto van av pack:
Afbeeldingslocatie: http://www.xboxgamers.com/hardware/cables/images/Adv-AV_Pack.jpg

Zie hier foto van advanced scart:
Afbeeldingslocatie: http://www.xboxgamers.com/hardware/cables/images/Adv-SCART_Pack.jpg

Nu is mijn vraag of iemand die scart al eens bij informatique heeft besteld en of het nu die av pack is of die advanced scart?

Want op die techdata site zie ik dat bij de Advanced AV PAck als description Advanced Scart cable van maken.

Dus zijn deze nu hetzelfde? Want begrijpm er niets meer van, want heb die AV pack nodig en niet die ingebouwde advanced scart. Graag reactie want anders moet ik order stoppen bij informatique.

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Dacht dat dat advanced AV pack alleen in US te koop was en dat advanced Scart alleen in de EU.

Kijk anders ff op www.xbox.com/nl, daar staan alle accesoires die in de EU te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:10
Advanced scart cable heb je nodig, voor beste kwaliteit. Onderste dus :P

Zie http://www.xbox.com/nl/hardware/hardware.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Hmmzz dat is wel midner alleen in de EU te koop die AV PACK, maar ik vind het dan toch vreemd dat techdata deze wel verkoopt of het plaatje klopt niet??

Maar als je goed kijkt naar het informatique plaatje, zie je rechtsboven in die foto toch 3 uitgangen zetten en die lijkt echt veel op die AV Pack. Is dit dan ook een verkeerde foto ofsow??

Maar indien ze alleen die scart advanced verkopen dan heb ik er jammer genoeg niets aan omdat ik zelf een externe surround versterker hebt. Want alles sluit ik aan op deze versterker via tulp stekkers en/of via optical. Via deze versterker gaat ie via scart naar mijn tv.

Zie hier voor meer informatie over versterker: http://www.rotel.com/products/rsx972.htm

Ik kan hem natuurlijk ook op mijn andere scart aansluiting van mijn tv aansluiten maar het liefst laat ik hem via mijn versterker lopen.

Maar als ze alleen die scart advanced verkopen in Europa is er dan geen aparte converter van scart naar 3 tulip uitgangen in plaats van andersom die je krijgt bij de aankoop van een xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22261

Met die advanced AV kabel kun je een S/Video plug gebruiken - of eventueel gewoon een tulp zoals met de standaard kabel, maar je hebt dan wel een optische digitale uitgang op voor het geluid.

De Advanced SCART heeft die optische uitgang ook, en dus een SCART plug. Het zijn echt verschillende kabels, dus die techdata site die je linkt klopt sowieso niet.

Ik weet zo niet wat Informatique verkoopt - maar waarschijnlijk is het de SCART, want dat is de enige die ik hier heb gezien.

Check deze site voor een complete lijst:
http://www.xboxgamers.com/hardware/cables/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Van xbox site

De Xbox SCART-kabel (uitgebreid) verbindt de console met tv's die zijn voorzien van een SCART-aansluiting en kan RGB-videosignalen doorgeven voor een betere beeldweergave. Deze kabel kan ook op digitale audio-receivers aangesloten worden. Je hebt een geluidssysteem met Dolby® Digital decodering en een glasvezelkabel nodig voor Dolby Digital geluid. (Extra kabels en geluidssystemen zijn los verkrijgbaar.)
Je kan met advanced scart kabel dus via optical naar je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Dus zit er bij die advanced scart dan ook een optie in voor een s-video aansluiting of is dat alleen bij die advanced AV pack?

Indien dit niet het geval is kan je hem alleen via scart aansluiten als ik het goed begrijp, bestaat er dan geen converter van scart naar 3 tulip aanslutingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Op dinsdag 30 april 2002 14:02 schreef barto018 het volgende:
Dus zit er bij die advanced scart dan ook een optie in voor een s-video aansluiting of is dat alleen bij die advanced AV pack?

Indien dit niet het geval is kan je hem alleen via scart aansluiten als ik het goed begrijp, bestaat er dan geen converter van scart naar 3 tulip aanslutingen?
Begrijp je probleem niet helemaal.. je wil hem via tulip stekkers naar je versterker laten lopen?, zo'n stekker zit er gewoon bij hoor.

En op die adv. scart kabel zit alleen een optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Op dinsdag 30 april 2002 13:58 schreef Albinoraptor het volgende:

[..]

Je kan met advanced scart kabel dus via optical naar je versterker.
Okay, dat is duidelijk. Maar zit er ook een optie op om die advanced scart via s-video te laten lopen of via een andere video tulip in plaats van scart om video te verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Op dinsdag 30 april 2002 14:05 schreef Kremers het volgende:

[..]

Begrijp je probleem niet helemaal.. je wil hem via tulip stekkers naar je versterker laten lopen?, zo'n stekker zit er gewoon bij hoor.

En op die adv. scart kabel zit alleen een optische uitgang.
Bij die scart advanced zie je dat die scart aan de ene kant zie plaatje boven is ingebouwd. Via mijn xbox wil ik deze naar mijn versterker laten gaan en dan via versterker gaat ie naar scart vaar mij tv toe.

Zoals ik kan zien op het plaatje zie ik alleen een scart aansluiting om rechtstreekt op de tv aan te sluiten, maar ik wil dit via tulip stekkers of s-video laten lopen naar mijn versterker want ik heb geen aansluting voor ene scart op mijn versterker uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij moet jij gewoon de Advanced SCART kopen en een optisch kabeltje.

SCART in je TV, optisch kabeltje van het doosje halverwege de Advanced SCART naar je surround versterker aansluiten, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Op dinsdag 30 april 2002 14:16 schreef Vibromass het volgende:
Volgens mij moet jij gewoon de Advanced SCART kopen en een optisch kabeltje.

SCART in je TV, optisch kabeltje van het doosje halverwege de Advanced SCART naar je surround versterker aansluiten, klaar.
Ik wil dus die scart niet rechtstreeks via mijn tv laten lopen maar via mijn versterker. Op mijn versterker heb ik alleen aansluitingen voor s-video, rgb, composite. Hier zit geen aansluiting voor scart, daarom is mijn vraag of er tulip stekkers, s-video bij zitten om die video doortegeven aan mijn versterker in plaats van rechtstreeks via de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 30 april 2002 14:24 schreef barto018 het volgende:

[..]
Ik wil dus die scart niet rechtstreeks via mijn tv laten lopen maar via mijn versterker. Op mijn versterker heb ik alleen aansluitingen voor s-video, rgb, composite. Hier zit geen aansluiting voor scart, daarom is mijn vraag of er tulip stekkers, s-video bij zitten om die video doortegeven aan mijn versterker in plaats van rechtstreeks via de tv.
Advanced SCART = rgb, dus misschien kan je daar een converter voor kopen.

Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je de video door je versterker heen wil laten lopen in plaats van direkt naar de TV. De versterker heeft toch alleen de audio nodig, en je zei dat je daar een optische input voor hebt. Die zou ik dan ook gebruiken, want dat is de enige manier om Dolby Digital 5.1 geluid te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Op dinsdag 30 april 2002 14:37 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Advanced SCART = rgb, dus misschien kan je daar een converter voor kopen.

Maar ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je de video door je versterker heen wil laten lopen in plaats van direkt naar de TV. De versterker heeft toch alleen de audio nodig, en je zei dat je daar een optische input voor hebt. Die zou ik dan ook gebruiken, want dat is de enige manier om Dolby Digital 5.1 geluid te krijgen.
Okay, dan zal ik eens voor zo'n converter kijken.

Ik heb een surround versterker en alles loopt via deze versterker dus geluid/video. Dit omdat het dan mogelijk is om alles opelkaar af te laten stemmen. Want ik heb een DVD, Video, Xbox. Dit zijn dus al 3 aansluitingen en hier hier geen plaats voor op mijn tv. Dit is 1 van de voordelen en het is mogelijk om dvd op te nemen naar je video.

Ik heb alles dus aangesloten via mijn versterker en die stuurt het rechtstreeks naar mijn tv toe via een scart aansluiting.

Ik heb inderdaad een optische input en dat is alleen voor geluid en niet voor video overbrenging.

Maar erg balen dat ze die av pack hier niet verkopen, want dan was ik al klaar geweest.

Je weet zeker niet of ze zo'n converter verkopen of althans bestaat van scart naar rgb in dit geval? Deze scart kan je toch wel gewoon aanslutien op je tv als je geen rgb ondersteunt want is niet zo nieuwe tv die dat ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Dit was hem dus niet :P

blaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
http://www.dixons.nl/Store/images/products/7030613F.gif

Is s-video net zo geod als de advances scart kabel. Optische uitgang hoef ik namelijk niet want ik heb geen versterker. Maar als dit kabeltje beter kwaliteit levert dan de standaard koop ik deze.

Kost namelijk maar 10 euro!!

Alvast bedankt

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
weet echt niemand dit of heeft niemand dit gelezen.

Ik denk maar dat ik een nieuwe topic open.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Pagina: 1