quicknet en routers......... :(

Pagina: 1
Acties:

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 13:04
Ik heb dus vandaag een e-mailtje ontvangen van quicknet waar dit in stond :
Gebruik van routers
Zoals u weet verbieden onze algemene voorwaarden het gebruik van routers achter uw kabelmodem. Dat is onder andere omdat routers veel problemen kunnen veroorzaken op het netwerk. Met name 3 type routers hebben een negatieve invloed op de door Multikabel geleverde dienstverlening en kunnen de integriteit van het netwerk verstoren. Het gaat om de merken:
- Edimax
- Draytek (Vigor)
- Nexlan

Mocht een router problemen veroorzaken, dan is de technische dienst van Multikabel helaas genoodzaakt het kabelmodem dicht te zetten (Algemene Voorwaarden, punt 7.12). Verder wijzen wij u er op dat het niet is toegestaan zodanig gebruik te maken van ons kabelinternet dat daardoor de juiste werking van onze computersystemen wordt verstoord, dan wel dat andere kabelinternetters bij het gebruik van onze diensten worden gehinderd (Algemene Voorwaarden, punt 7.3.f).

Zodra de router is verwijderd en wij daarvan een schriftelijke bevestiging hebben ontvangen, zal het kabelmodem weer opengezet worden.
Mocht het probleem echter nogmaals voorkomen dan kan Multikabel besluiten het abonnement definitief te beëindigen (volgens de standaard abuse procedure).

Wij hopen dat u begrip heeft voor deze aanpak en verzoeken u binnen ons netwerk geen gebruik te maken van routers.

Is het nu totale bullshit of kan het echt zo zijn dat die routers problemen veroorzaken? Want het is toch zo dat de router achter je surfboard zit.....(anders heb ik geen internet meer op me kamer!!!(of me ouders niet >:)))

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is quicknet eigendom van Vobis :?
zoja, dan is dit geen bullshit.

let ook vooral op de opsomming, dit zijn de 3 meest verkochte merken.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wij hebben hier op texel ook quicknet. op de zaak hebben we al heel wat routers verkocht. hier hebben we nooit klachten over ontvangen. sommige klanten draaien sygate 3.11 of 4.0, en de hardware routers die we in het verleden verkocht hebben zijn van D-link, USRobotics, en Linksys. op de zaak draaien we zelf een USRobotics met een client of 6 en ikzelf draai thuis een Smoothwall machine. we hebben nog nooit klachten gehad. ik betwijfel sowieso of ze uberhaupt kunnen zien of je een router hebt. volgens mij zijn de meeste routers transparant namelijk. volgens mij is dit gewoon een verkapte manier op duidelijk te maken dat je anders maar een duurder abbo moet gaan nemen.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Quicknet lult ook een hoop, een hardware router doet niets anders dan een software router. Die gasten bij quicknet worden steed vager. Af en toe hebben ze van de meest domme dingen maar dit word wel erg.

• MediaZoo
  • Laatst online: 22:23
niet als de routers de dhcp servers laten crashen omdat er bepaalde users zijn die niet normaal kunnen doen... als je je router normaal instelt is er niks loos... maar hun hadden ben ingesteld om ierdere 2 sec een nieuw ip aan te vragen en de oude te releasen op de router... dus dat de dhcp soms wel 5000 ip's aan 1 router toekende...

die zijn dus afgesloten daar ging het om..

als je router normaal functioneert en geen over last geeft is er niks loos... geld ook met de web/ftp servers bij hun daar hebben ze ook niks op tegen mits er geen overlast is :)

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:42
Dan kan je je computer toch ook gewoon zo raar configureren lijkt mij?

• MediaZoo
kan je ook doen ja

met de kans afgesloten te worden..

tis net wat je wilt gedoogd een router draaien en geen problemen krijgen..
of gaan kloten en permanent afgesloten worden..

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 19:07
Precies, dit is gewoon om hun in te dekken en het recht te hebben om je aftekappen als je loopt te kloten met andere apparatuur achter je modem dan alleen "standaard Pc".

Als ze dit niet zouden doen dan kunnen ze je niet zo makkelijk de toegang ontzeggen en dan heeft het hele netwerk problemen. En aangezien het voor hun al een heel probleem is op een DHCP en mail server te draaien doen ze het maar op deze manier. Misschien tip voor hun om eens een load balancer en paar extra servertjes te kopen en niet de mail versturende en ontvangende op 1 server te draaien!!! (net zoals 1 DHCP server!!!)

• MediaZoo
ff voor de duidelijkheid quicknet heeft voor iedere regio wel meerdere dhcp servers staan... en ze zijn druk bezig met de mail/news/homepage server's weer in hun eigen netwerkt te plaatsen om alles goed te kunnen laten verlopen... uiterlijk 1 juli zou alles weer 100% moeten werken zoals de berichten zijn.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 19:07
1 juli!!! Dat is toch MEGA traag!

Ze zijn er al vanaf Februari mee bezig... Ik weet niet wat voor werk het precies is maar ik vind het toch wel erg lang hoor.

Stel je werkt bij een systeembeheer in een Mega groot bedrijf wat erg afhankelijk is van internet/e-mail bijv. een webshop. En je zou zeggen "Sorry directeur, over 4 maanden werkt het wel weer goed hoor, kan gebeuren dat niet alle e-mail aankomt maar over 4 maanden werkt het weer optimaal." Dan ben je dus per direct ontslagen!

En Quicknet (en andere internet providers) kunnen dit gewoon maken, omdat ze toch enigste zijn op de kabel.

Maar er wordt wel oogluikend toe gezien dat je router draait, anders waren ze denk ik helft van de abbonee's kwijt. En om nu 2 abbonementen te nemen... wordt wel erg duur, vooral omdat op 1 pc alleen ge-msn't wordt. Dus bandbreedte kost het bijna niet. (Kan ook nooit te veel zijn want je wordt afgeknepen op de bitrate waarvoor je betaald).

• mouthman73
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025
Ik ben dus vandaag afgesloten, dus ze kunnen het wel degelijk zien :( Heeft iets te maken met het aantal dhcp requests per minuut. Quicknet is dus een klant kwijt. Ik heb geen waarschuwing gehad ik word er zo afgeknikkerd. Belachelijk hoe quicknet met zijn klanten omgaat.

• MediaZoo
ze staan in hun volle recht kijk hun algemene voorwaarden waar jij als abbonee voor getekend hem maar na
Pagina: 1