[Win95 / WinXP] Printen over het netwerk wil niet.

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Indien voor PNS of ander forum, move @ will :)

Ik heb hier een server staan draaiend op Windows 95 met daaraan een HP Deskjet 710c geshared over het netwerk. Nu wou ik een printopdracht versturen naar de HP 710C. Voorheen werkte die printer over het netwerk gewoon correct, staat goed geshared. Ik 5 minuten wachten op mijn printjes, geen respons. :'(

Dus ik kijk (via mijn pc draaiend met WinXP) in de wachtrij voor de HP710c geeft de wachtrij aan 'Toegang geweigerd' Maar omdat ik inmiddels al 5x op de printknop had gedrukt staan die 5 taken er nog steeds in, die kan ik niet verwijderen en via de Win95 pc kan ik nu ook niet meer printen. Ik heb mijn pc, de server en alle printers opnieuw opgestart en nog steeds blijft mijn pc en de server aangeven dat ik geen toegang heb tot die printer. Die printer is gedeeld zonder wachtwoord, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me. Ook heb ik hem op de XP-pc ook al opnieuw geinstalleerd. Niets werkt.

Ik snap er nix meer van :'( Kan iemand mij vertellen hoe ik die taken uit de wachtrij kan krijgen en weer gewoon kan printen over het netwerk.... :)

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Taken uit de wachtrij krijgen? Da's niet zo moeilijk toch?

Gewoon op dat printertje in de systray klikken, en dan via Printer -> Printtaken verwijderen (oid). :)

Bestands- en printerdeling staat nog wel ingeschakeld?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19] :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Op dinsdag 30 april 2002 13:53 schreef BreadFan het volgende:
Taken uit de wachtrij krijgen? Da's niet zo moeilijk toch?

Gewoon op dat printertje in de systray klikken, en dan via Printer -> Printtaken verwijderen (oid). :)

Bestands- en printerdeling staat nog wel ingeschakeld?
Al geprobeerd, alleen dan krijg ik een melding van "Toegang geweigerd" .... :'(