Toon posts:

[BCB]Componenten verbergen in class-explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment aan het programmeren in Borland C++ Builder 5.2 en irriteer me mateloos aan het feit dat in de class explorer behalve de door mij gemaakte classes ook alle componenten staan die ik gebruik. Nou vroeg ik me af of er misschien een manier is (of een ander class-explorer tool ofzo) waarbij de VCL-components niet in de lijst komen te staan. Dat zou het allemaal een stuk overzichtelijker maken...

BVD

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Je kunt in het menu 'Component' de optie 'Configure Palette' kiezen. Daar kun je de componenten die je niet wilt zien Hiden en de Tabbladen die leeg zijn 'deleten'.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat bedoel ik niet...links van de editor heb je een lijst met alle klasses in je project (net als bij MVC++). Maar in deze lijst (class explorer) staan behalve de "gewone" klasses ook alle VCL's die je gebruikt hebt. Aangezien die components vaak weer uit andere components bestaan, wordt die lijst nogal snel erg lang en het geheel behoorlijk overzichtelijk. Nou is dus mijn vraag of het mogelijk is om de VCL's in je project te verbergen, zodat alleen je eigen classes in die lijst komen te staan.