1ghz mobo+1,2gb hdd, of liever netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb hier een
- DFI CW25L met vga/sound (5 euro op beurs :Y))
- supermicroATX kastje (eveneens 5 euro 8-))
- Celly 1000mhz die werkt op dit mobo + Cooler natuurlijk
- 128mb ram (uit hele oude machine)

Deze combi draait als een tiet, maarrrrr... nu komt het, ik wil er een hardeschijf aan hangen, zodat ik er fijn win98 op kan zetten+nog wat tekstverwerkingssoftware voor m'n moeder, die sinds dat m'n pa computergek is geworden nauwelijks meer kans krijgt om op de pc te kunnen :+

Ik heb dus het volgende probleem: kan een 1,2gb Seagate uit een p166 (meer dan voldoende + budgettair sluitend zeg maar :Y)) aangesloten worden? heb al beetje lopen kloten met dat ding aan de primary IDE, maar het mobootje start vrolijk door zonder zich er iets van aan te trekken :(

Ik weet dat het mogelijk is om van een netwerk te booten, maar heb je daar een speciaal netwerkkaartje voor nodig (of is een simpele realtek ook al voldoende bv) en hoe regel je dat? wat moet je op de server instellen?

En als laatste: ik heb reeds de search gebruikt om antwoorden te vinden op m'n vragen :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
1,2 gig is wel heel erg weinig hoor. Je moet bij Windows 98 bijna alles uitvinken. Ik denk wel dat ie gewoon in je pc past, maar hij zal een stuk slomer zijn dan je andere hd's

The devil is in the details.

• dr.dunno
  • Niet online
Nou, een volledige win98 installatie is op een andere pc 667 MB incl. MS Office Pro, dus dat valt wel mee. Snelheid van de hdd doet er niet toe, als het maar draait.

Iemand anders een suggestie? :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de jumpers wel in de juiste settings?

• dr.dunno
  • Niet online
ben er nog niet helemaal uit hoe ik de hardeschijf moet houden om de jumpers goed te zetten, maargoed, heb allebei de manieren dus maar geprobeerd, helaas zonder resultaat :(

hdd doet het overigens nog steeds na deze actie (teruggeplaatst naast andere hdd in p166)

• dr.dunno
  • Niet online
niemand ervaring met het aansluiten van oude hdd's op een relatief nieuw mobo?

ik weet verder zeer weinig van linux enzo, maar ik heb begrepen dat het hiermee wel kan doordat linux de bios kan omzeilen; probleem is echter dat ik win98 wil draaien ;)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Maybe is je ide controller niet goed ?
Dat zou ook de lage prijs van het mobo verklaren.
Check dat dus eerst ff met een cd-rom speler op dezelfde ide controller of probeer de disk op de 2de ide poort op het bord

• dr.dunno
  • Niet online
o da's een goeie, ff proberen...

• dr.dunno
  • Niet online
inderdaad, de 1ste IDE ist kaputt :z

maar lekker boeien, 2de werkt gewoon, thnx Dreamstar! :Y)

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Op dinsdag 30 april 2002 13:37 schreef dr.dunno het volgende:
niemand ervaring met het aansluiten van oude hdd's op een relatief nieuw mobo?

ik weet verder zeer weinig van linux enzo, maar ik heb begrepen dat het hiermee wel kan doordat linux de bios kan omzeilen; probleem is echter dat ik win98 wil draaien ;)
[mosterd]
Oud Hdd nieuwe MB geeft zelden problemen.
Een grote hd op een oud mb daarintegen wel.
[/mosterd]

1+1+1 = 1

Verwijderd

ik heb op mijn oude com.(1.5 jaar oud) een oudere hardeschijf gezet van 500mb en hij werkt prima maar wel langzamer

is een p3 650mhz met 128mb ram

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38
ff over die netwerkboot, ik heb ook een compex kaartje met realtec chip, daar is ook plaats op voor een bootrommetje

dot.blaat

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op dinsdag 30 april 2002 14:28 schreef Joto het volgende:

[..]

[mosterd]
Oud Hdd nieuwe MB geeft zelden problemen.
Een grote hd op een oud mb daarintegen wel.
[/mosterd]
Hehe, da's niet altijd waar hoor.. :) Ik heb een keertje voor de grap 2 x 120 MB aan m'n Highpoint HPT370 RAID gehangen, en die herkende ie dus als zijnde 20 GB schijven, oftewel, ik had een raid0 partitie van 40 GB.

Maar damn, topicstarter, op wat voor beurs was dat waar je dat vandaan had ?? Want op die Benelux computer-beurzen vind je vrijwel nooit van dit soort leuke dingen.
Pagina: 1