Originele Game-CD kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00
Hoi,

Ik ben één van de twee cd's van Train Simulator kwijt. Kleine kans dat ik hem hier nog vind, en daarom wil ik Microsoft hierover bellen.

Het is dus absoluut niet zo dat ik een illegale kopie heb, maar weet iemand hoe je dit op kunt lossen zodat je weer die cd terug kunt krijgen. Hoe regelt Microsoft dat :?

Ik heb nog de 2e cd, de verpakking, geen aankoopbewijs ( :'( ) en nog wat licentieovereenkomsten.

Ik kan het spel nu nog gewoon spelen want je hebt geen cd nodig, maar overnieuw installeren zal dus niet gaan, dus ik moet gewoon die cd weer hebben.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:09
Ik denk dat je dit NIET kan oplossen. Als je geen bon ofzo hebt krijg je geen vervangende en je kan trouwens ook niet bewijzen dat ie kwijt is. Dus je kan wel fluiten naar je CD.

The devil is in the details.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op dinsdag 30 april 2002 12:56 schreef ddc het volgende:
Hoi,

Ik ben één van de twee cd's van Train Simulator kwijt. Kleine kans dat ik hem hier nog vind, en daarom wil ik Microsoft hierover bellen.

Het is dus absoluut niet zo dat ik een illegale kopie heb, maar weet iemand hoe je dit op kunt lossen zodat je weer die cd terug kunt krijgen. Hoe regelt Microsoft dat :?

Ik heb nog de 2e cd, de verpakking, geen aankoopbewijs ( :'( ) en nog wat licentieovereenkomsten.

Ik kan het spel nu nog gewoon spelen want je hebt geen cd nodig, maar overnieuw installeren zal dus niet gaan, dus ik moet gewoon die cd weer hebben.
Zoals je zelf al zei, contact opnemen met MS, anders eerst even vragen wat je moet doen (wat voor info hun nodig hebben).

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik zou zeggen, neem gewoon contact op met Microsoft. In principe moet het kunnen, je kan immers de licenties laten zien en dus bewijzen dat jij het spel in je bezit hebt. En kan het niet, dan zeggen ze het wel :+

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een orginele zul je niet krijgen.
Stel nou dat jij naar MS toestapt en je laat die ene CD zien, en je krijgt die andere.
Dan kun je even later er weer heen gaan, en krijg probeer je die 1e CD te krijgen, zodat je een heel spel gratis hebt. Dus dat zal niet gaan lijkt me.
Je kunt het best gewoon de bestanden die je op je hdd hebt staan backuppen, plus eventuele reg-keys, zodat je het altijd nog opnieuw erop kan zetten.

Of anders gewoon weer het spel 'kopen'. :)

🌞🍃

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-01 20:59
Dit lijkt me totaal zinloos :)

Als ik me fiets kwijt ben, dan ga ik toch ook niet naar de fietshandel om een nieuwe te vragen, of als me zadel eraf is gejat een nieuw zadel vragen ??

|:(

Kwijt is kwijt lijkt mij..

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 13:02 schreef SandeR het volgende:
Dit lijkt me totaal zinloos :)

Als ik me fiets kwijt ben, dan ga ik toch ook niet naar de fietshandel om een nieuwe te vragen, of als me zadel eraf is gejat een nieuw zadel vragen ??

|:(

Kwijt is kwijt lijkt mij..
Vergelijking gaat niet geheel op.

Aangezien bij fietsen de verkoopprijs meestal niet meer dan 100 keer zo hoog is als de productiekosten... bij games betaal je voor de inhoud. Bij fietsen betaal je voor het materiaal :)

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Gewoon bellen of emailen en je niet laten afschepen door een mailbot. Als dat niet werkt de voorwaarden eens goed doorlezen en op hoge poten vervolgens een echte brief schrijven.

Nooit geschoten is altijd mis...

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op dinsdag 30 april 2002 13:00 schreef DataBeest het volgende:
Een orginele zul je niet krijgen.
Stel nou dat jij naar MS toestapt en je laat die ene CD zien, en je krijgt die andere.
Dan kun je even later er weer heen gaan, en krijg probeer je die 1e CD te krijgen, zodat je een heel spel gratis hebt. Dus dat zal niet gaan lijkt me.
Het gaat om de licenties die je hebt. Theoretisch zou je best 10 originele cd's kunnen regelen bij Microsoft, maar dat houdt niet in dat je het dus ook op 10 pc's mag spelen. Dat is immers het verschil tussen de datadrager en de licenties. Oftewel als je beide cd's bijbesteld heb je níet een heel spel gratis. Je hebt immers de licentie voor het 2e exemplaar niet.
Ik weet nog uit handleidingen van spellen die ik heb dat daar in stond hoe je nieuwe diskettes of cd's kon krijgen. Er wordt natuurlijk een financiele vergoeding gevraagd maar het kán zeker wel!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Pagina: 1