Toon posts:

MSI KT3 Ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,heb sinds 3 dagen een msi kt3 ultra aru,erg mooi bordje maar jammer genoeg alles andere dan stabiel. :(
Wat ik ook probeer ,ik krijg hem maar niet stabiel,v core op1.75-dram core op 2.6,anders wil ie niet eens gaan booten.Dus alle instellingen qua bio's al geprobeerd en ook al verscheidende 4in 1 drivers,het maakt er allemaal nix uit.Ben begonnen met een schone install van win-xp met maxtor 60gb,samsung512mb,sb liveplayer 5.1,netwerkkaart,en een radeon 8500 retail.Ook heel vaag,is,dat ie geen enkele benchmark zonder fouten laat zien.3dmark 2000 2001 2001se-ze lopen allemaal vast.Heb ook al de agp size in het bios verhoogd naar 256,maar ook dat helpt niet.Het geheugen loopt wel op333,maar als ik probeer om de proc een setje te geven (athlon xp 2100)naar 2200+ wil ie ook niet booten,CPU=133,gaa ik naar 135geeftie al aan dat het een 2200+ is (bios)nu wil ik gaan boote en ja hoor, je gaat echt nat ,gebeurd dus helemaal nix. :( Iemand met soortgelijke config?en dus ook deze prob's?Of is het gewoon een driverprobleem ,bordje is natuurlijk nog maar net op de markt.?Wat wel foutloos loopt is sisoft sandra2002 pro,heb de burn in wizzard gebruikt om geheugen lekker hard te laten werken(fout?)geeft een lage score aan =1958+1829 dit is meer iets voor pc 2100 lijkt mij? Graag wat hulp of tips,ik weet het denk ik niet meer.Ik kan ook niet meer info uit het boekje van het mobo halen. greetings Hotty :)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
probeer een je geheugen op 266 te laten lopen synchroon met de proc. FSB misschien word je dan iets wijzer :?

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Ten eerste gebruik alinea's en spatie's achter de komma.

Wil hij wel goed lopen op 133 mhz. En wat voor DDR timings heb je

Verwijderd

wat is niet stabiel, loopt ie alleen vast tijdens het benchen en andere zware graphics tools en welke biosversie draai je nu??

Verwijderd

Topicstarter
Scherpe settings 1t enab. en dan 2/5/2 en ik zou het ff proberen om hem op 133 te laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Bios versie is nu 5.30 de laatste dus en ja , hij loopt idd vast bij zware graphyktools, maar soms ook bij een installatie van en programma.

Verwijderd

dan ligt het aan de combinatie met je radeon, die heb ik ook en na wat gepruts met drivers en settings draaid ie nu stabiel, je moet iig geen extra functie in bios aanzetten hier ligt het probleem niet. Je kunt wel eens die vcore opschroeven naar 1,775 oid. Het kan zijn dat 't voeding met je voeding te maken heeft, welke heb je??

Verwijderd

Topicstarter
Voeding =noname 250 watt-is ie te zwak? zit te denken aan een enermax low noise 350. Lijkt mij wel beter?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het geheugen op 133 laat lopen dan kan ik nog niet de CPU frequenze aanpassen, blijft nog steeds hangen en als ie wel gaat booten dan ben je en 2a3 minuten bezig met het vergroten verkleinen van windows.Net slowmotion :) Dus ook niet de bedoeling.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 11:24
Op dinsdag 30 april 2002 13:19 schreef Hotty het volgende:
Voeding =noname 250 watt-is ie te zwak? zit te denken aan een enermax low noise 350. Lijkt mij wel beter?
AMD recommended was 300 toch? Kan dus best daar aan liggen maar weet niet zeker, heb zelf maar een PIII 450MHz met (volgens mij) ook 250 (of 230 :P). Hoop dat je hem stabiel krijgt.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:57
We hebben ook een aantal KT3 Ultra's en op géén van de borden werkt die scherpe timeing. Zet die eens uit, en draai je timing wat omlaag.

(Ongetwijfeld krijg ik hier weer commentaar op)
DDR 333 is een nieuwe technologie, de standaard staat net 2 weken vast. Als je die borden en dimmen dus op zijn hoogst zet, dan werkt het vaak niet. Kijk maar naar het gezeur met de verschillende dimm-sloten. Wel in 1 en dan 2, of in 1 en dan 3, het is altijd gezeik. We hebben maar één bord waar 3 333 Dimmen ingaan en dan ook werken. En dan nog niet met die 1T enabled. (Van de 12 die we er hebben.)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie meedenken en tips, ik gaa eerst ma ff voor een andere voeding en dan ma es een verscheidenheid aan drivers probeeren.Misschien dat dat dan een suc6 wordt.CIAO Hotty :7
Pagina: 1