Toon posts:

Hercules G2 MX f369,- iemand beter/goedkoper?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou?

ps. met de mijne bedoel ik die van Funprice..
ps.2 en dan bedoel ik natuurlijk een andere plaats om een G2 MX te kopen of/en een andere G2 MX kaart om te kopen! :P

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-08 10:06

Thorne

Forrester

Is dat een retail of een OEM

>specs<

Verwijderd

die van funprice is oem

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

informeer eens wat voor SDRAM erop zit .. 7 ns of 5.5 ns. Dat scheelt nogal als je van plan bent te gaan overklokken...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:04
Aangezien karaya al schreef dat 't om een oem-versie gaat zit er dus 7 ns geheugen op. (retail: 5.5 ns)

Greetz,
Overspeed

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 08:27

Daytona

Autoracen is voor watjes

Als je niet veel uit wil geven voor een MX kaartje, kun je beter de MSI Starforce 817(zonder TV-uitgang) kopen. Deze heeft i.t.t. de Hercules OEM namelijk wel 6ns ram (Samsung) en kost maar 349,- bij Comptechworld.

Ik heb d'r ook eentje, en hij draait zonder problemen op 190/190, hoger ga ik zo proberen.

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Is die hercules geforce 2 mx oem ook niet lager geclocked?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
de hercules MX is zelfs al overgeclocked. er zit 7 ns sd ram op maar als jem koopt staat de mem op 166 mhz ipv 140 mhz. de retail moet je niet nemen het verschil is minimaal nl omdat je dat geheugen op de OEM erg geod kan overklokken de meesten halen 200 mhz makkelijk sommigen zelfs 220. reken maar na op 200 mhz heb je 5 ns werkend sdram met 220 heb je dus 4.5 ns. ik vraag mee af of het retail geheugen van standaard 5.5 ns zoveel hoger komt

Verwijderd

Topicstarter
Dus? Die Hercules of die andere goedkopere (MSI Starforce 817)?

Verwijderd

Topicstarter
Nou? plz, laatste oordeel?

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met dat dual monitor support? Zit er daar een extra kabeltje voor bij en is dat alleen bij de retail versie?

Verwijderd

Daar moet je nog even op wachten. Asus komt snel met de Twinview variant van de MX waarmee het met een converter mogelijk is om de 2e monitor aan te sluiten op de DVI uitgang. Hercules zou inmiddels ook klaar staan met een twinview uitvoering

Verwijderd

Topicstarter
Jongens? Wat wordt 't nou?

Hercules G2 MX oem met 7ns geheugen (maar overklokbaar t/m 200/210/(220)?? of heb ik dat verkeerd gebrepen?)

Of de MSI Starforce 817 die dus zowiezo overklokbaar is t/m min. 190/200 Mhz. ??

Ps. hoe gaat dit overklokken in z'n werk? Is dit nog afhankelijk van andere componenten van je pc (bv. je mobo? want de mijne zuigt dus hard (sis chipset):()???

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Hoi,

Nog even een update over de overclockbaarheid van de MSI Starforce 817, verder als 195/195 kom ik niet zonder extra koeling. Weet nog niet wat ie doet als ik een flinke fan op de heatsink en de ram-chips richt, dat moet ik nog proberen.

Wat betreft de Hercules OEM, als deze echt eenvoudig richting de 200 gaan, is er uiteraard geen reden om de duurdere retail versie te kopen. Het zou leuk zijn als iemand deze resultaten kan bevestigen.

De Hercules OEM versie kun trouwens al voor 349,- bij Grafi-Call kopen, en voor 359,- bij Comptechworld. CTW rekent bovendien maar een tientje voor franko verzending, en levert (als ik girotel gebruik) binnen 2 dagen.

Verwijderd

Neem een Hercules 3D Prophet II MX retail. Waarom? Om meerdere redenen:

Het geheugen op de retail is 5.5 ns, t.o.v. 6 of 7 ns van de meeste andere kaarten. Geheugen kan werken tot aan een bepaalde snelheid. Kom je te ver boven die snelheid, dan gaat het eerst visuele problemen geven (strepen en vlekken op het beeld), en ga je nog hoger, dan doet-ie gewoon niet meer.

7 ns geheugen is gespecificeerd om te werken op 143 Mhz. Meestal zit er wel wat marge in, 10 tot 15 procent is normaal. Daardoor kan geheugen vrijwel altijd iets hoger presteren dan de specificaties. 7 ns RAM werkt vaak wel op 166 Mhz, goede kwaliteit 6 ns RAM kan soms wel tot 210 Mhz gaan. Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat 7 ns geheugen hoger kan dan 175 Mhz, en >200 daarmee is vrijwel uitgesloten.

Op de Hercules retail heeft dus 5,5 ns RAM, dat standaard op 183 Mhz kan lopen. En dat loopt het dus ook al van de fabriek af, terwijl vrijwel alle GF2 MX kaarten een geheugen-klok hebben van 166 Mhz. Daarom komt die Hercules er tijdens benchmarks vaak ook net iets sneller uit dan de concurrentie. En hoger gespecificeerd geheugen betekent ook kans op hogere snelheden. Mijn eigen 3D Prophet II MX loopt momenteel op een RAM-klok van 225 Mhz, 15 Mhz hoger dan vrijwel alle andere GeForce2 MX kaarten. Core-klok is 205.

Je kunt je nVidia videokaart op verschillende manieren overklokken. maar het makkelijkst gaat dat via CoolBits. Dat is een register-trucje waardoor je in het Additional Properties van je videokaart menu er een extra optie bijkrijgt: Hardware Options. En daarmee kun je dus de snelheid van zowel core als RAM instellen. Je vind het bestandje coolbits.reg op www.guru3d.com

De rest van je hardware is op zich niet zo belangrijk als je je videokaart wilt overklokken. Wel geldt de gouden regel: goede koeling. En in dit geval kan dat betekenen: goede airflow. Ik heb zelf een 80mm fan uit een oude AT-voeding gesloopt, de voedingsdraadjes met een kroonsteentje aan een 12V kabel geknoopt, en hem óp de modem gezet. Waarom een CardCooler als je het zo kunt?

Trouwens nog een voordeeltje voor de Hercules: de blauwe printplaat is veel mooier dan het standaard groen of bruin/beige....... :)

Conclusie: Hercules retail is misschien wel iets duurder, maar de prestaties zijn er dan ook naar.

mARCO

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Wederom effe een update over m'n MSI 817:

Met een 80mm fan gericht op de heatsink en ram-chips gaat ie zonder problemen naar 200/200, daarboven (205) krijgt het geheugen last van texture corruption. De GPU boven de 200 klokken geeft bij mij alleen lagere scores in 3Dmark, dus dat heeft geen zin.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, waar is die Hercules G2 MX 't goedkoopst?

Verwijderd

Topicstarter
Aha, 400 gulden bij Memo..

mm.... das scheelt maar 30 gulden... dat kan ik wel doen, héél erg bedankt voor jullie hulp!! :)

ps. weet iemand waar ik mijn Viper V770 TNT2 32MB dan kwijt kan? (voor +- 175 piek, of moet ik meer vragen?) ik heb 'em al te koop aangeboden bij de 'kleine marge' van de Computer Totaal site!

Verwijderd

Topicstarter
Shit net de Memo gebeld, ze hebben de Hercules Retail niet op voorraad en hij was erg moeilijk leverbaar, enz. Dus daar zit ie er voorlopig niet in... Iemand suggesties, andere plekken, enz.?

ps. ik woon in Nijmegen, dus als 't niet in de buurt is dan moet ie verzonden worden en moet ik dus ook met verzendkosten rekening houden... :P

OF zal ik toch maar gewoon die OEM versie bij Funprice gaan halen voor 369 piek? Das wel zo makkelijk, of is dat 'dom', omdat ik beter voor 3 tientjes meer de retail kan halen bij Memo (over paar weken:()??

• Overspeed
Ik heb de Hercules GF2 MX Retail afgelopen weekend besteld bij Comptechworld, maar heb nog niks ontvangen. FF gebeld: komen eind deze week/begin volgende week binnen...

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Topicstarter
mm... denk dat ik morgen maar eens ga kijken OF ze uberhaupt die OEM versie bij Funprice in Arnhem nog wel hebben...

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Ja daar ga ik ook naar kijken of ze nog die hercules mx hier in arnhem hebben. Ik laat het anders nog wel weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel ze morgen, dus als je 't daarvoor weet, replay dan ff (ik check hier vaak zat) of mail me ff!

Verwijderd

Ik werk zelf in een winkel waar ook computers verkocht worden, en wij kopen dus behoorlijk veel in bij de groothandel ECL in Hoofddorp. Daar hebben ze de Hercules 3D Prophet II MX retail in het assortiment zitten (vorige week nog wil in ieder geval).

Dus heb ik net even op de site van ECL gekeken, en daar bleek dat de ECL Quality Partner in Arnhem PLC Computers is (www.plccomputers.nl). Toen even die site uit gecheckt, maar daar staat hij niet in de prijslijst. Maar wellicht kunnen ze hem voor je bestellen?

mARCO

Verwijderd

Ik wilde eerst ook de MSI 8816 (is zelfde als 8817 aleen met TV-out),alleen die verrekte kaart is echt NERGENS meer te krijgen!
Gisteren een Hercules 3D Prophet II MX Retail besteld bij SWW computers (was op voorraad zeiden ze),en krijg hem vandaag binnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb vanochtend Funprice in Arnhem gebeld en ze wisten zo niet of ze hem nog op voorraad hadden (?), MAAR als dat niet het geval was zouden ze hem zowiezo weer vanmiddag binnen krijgen, dus zo gauw ik me TNT2 uit de deur heb, ga ik 'em halen (is wel de OEM, maar ja, beter dan nix he:))

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:13

Zorro

Z

Heeft die Hercules ook een TV-out of niet? Dit is me nog niet duidelijk, ik dacht in elk geval van niet en dan koop ik liever een Asus of - als ik hem ergens kan vinden - een MSI, maar als de mensen hier gaan roepen dat ze een Hercules kopen ipv. de MSI met TV-out, begin ik toch te twijfelen :? .

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Overspeed
Hercules heeft geen TV-out.

Verwijderd

klopt,maar hoeft van mij ook niet.
Ik koop een GF omdat ik ermee wil gamen,en als er toevallig een TV-out opzit ok,maar dat is niet het voornaamste toch ?!?
Ik durf te wedden van 8 v/d 10 mensen die een tv-out op hun vga kaart hebben,er (na verloop van tijd)nix meer mee doen.

Verwijderd

reaper dat laatste ben ik het niet mee eens:
TV out betekend DivX op je veel grotere TV dat is toch wel een piek of 30 waard. Van e hercules komt overigens ook een TV out versie uit ergens in october.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Als deze topic nou lekker lang doorzingt, wordt die Hercules G2 MX vanzelf goedkoper....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, goedkoper, JAAAAAAAAA

:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P

<maak ik hem nog wat aantrekkelijker voor modemgebruikers :):):):):):):):):):):):))
Pagina: 1