PHP tekstbewerk sciptje -> file 0KB

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een gastenboek gemaakt in PHP die alle reacties wegschrijft in een tekstfile. Om het wat makkelijker te maken om reacties te wijzigen etc. heb ik een scriptje gemaakt dat de tekstfile opent in een (html) tekstveld. Hierin kun je dan dingen wijzigen en als je submit wordt de tekstfile opgeslagen. (hoef je niet eerst met ftp de reacties.html file te downloaden, bewerken en weer uploaden)

Ok, dat werkt tot nu toe allemaal goed. Ik heb het even getest met een test-versie met testberichten. Nu heb ik dit 'bewerk programmaatje' toegepast op mn bestaande gastenboek, maar als ik dan submit is het bestand met reacties 0 KB ?!? Alles weg dus (gelukkig wel backup).

Volgens mij komt dit omdat het bestand met reacties te groot is. Kan dit de oorzaal zijn? En hoe is dit op te lossen?

ik gebruik de volgende php codes:

textveld:
code:
1
2
3
4
5
6
<textarea name="textfield" cols="80" rows="16"><? 
include ("reacties.html");
$fp = fopen('reacties.html', 'a+');  
fclose($fp); 
?> 
</textarea>

write.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php 
  $fp = fopen('reacties.html', 'w+'); 
  fwrite($fp, $textfield); 
  fclose($fp); 

Header("Location: index.php");
    exit;
?>

en als reacties.html dus te groot is wordt ie automagisch 0KB gemaakt :?

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

zowiezo is het werken met textfiles niet echt netjes, het kan wel, tot het massaal gebruikt wordt.

Ook als er tegelijk iets weggeschreven wordt, wil het nog wel eens zijn dat de text file 'gereset' wordt.

Je kan beter een database gebruiken, handig, makkenlijke simpel.

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 12:50 schreef rolandketel het volgende:
zowiezo is het werken met textfiles niet echt netjes, het kan wel, tot het massaal gebruikt wordt.

Ook als er tegelijk iets weggeschreven wordt, wil het nog wel eens zijn dat de text file 'gereset' wordt.

Je kan beter een database gebruiken, handig, makkenlijke simpel.
dr wordt hier niks tegelijk weggeschreven.. het heeft echt te maken met een bepaalde grootte van het bestand.. als ik in het edit-veld de file helemaal opvul met x-jes wil dat tot een bepaald aantal.. dan is het bestand ineens 0KB.. en dat aantal is niet eens zo erg groot hoor..

• Palomar
  • Niet online
ok, heb nog ff wat getest. Dit keer met apache+php die ik op mn eigen pc heb staan, en nu werkt het WEL :? Nu kan ik wel hele lange teksten erin zetten..
Net heb ik het getest op mn Freesco Server (daar draait het gastenboek nu ook op). Is dit misschien een bekend probleem bij freesco? En wat zou ik hier aan kunnen doen?

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Op dinsdag 30 april 2002 13:00 schreef rick_h het volgende:
ok, heb nog ff wat getest. Dit keer met apache+php die ik op mn eigen pc heb staan, en nu werkt het WEL :? Nu kan ik wel hele lange teksten erin zetten..
Net heb ik het getest op mn Freesco Server (daar draait het gastenboek nu ook op). Is dit misschien een bekend probleem bij freesco? En wat zou ik hier aan kunnen doen?
Chmod mischien?

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 13:02 schreef rolandketel het volgende:

[..]

Chmod mischien?
nee.. het is echt alleen als het bestand reacties.html te groot is.. als ik "test test test" invul doet ie het gewoon. Maar als ik dat 1000x achter elkaar zet wordt het bestand 0KB.. op mn eigen pc doet ie het wel gewoon, en als ik hem host bij een provider werkt het ook gewoon..

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

code:
1
2
3
4
5
6
<textarea name="textfield" cols="80" rows="16"><? 
include ("reacties.html");
$fp = fopen('reacties.html', 'a+');  
fclose($fp); 
?> 
</textarea>

waarom include je de file, en open/sluit je hem daarna :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 13:21 schreef chem het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
<textarea name="textfield" cols="80" rows="16"><? 
include ("reacties.html");
$fp = fopen('reacties.html', 'a+');  
fclose($fp); 
?> 
</textarea>

waarom include je de file, en open/sluit je hem daarna :?
hmja.. best wel nutteloos idd :D heb het maar ff weggegaald.. alleen include staat er nu nog.
Ik had er eerst nog iets anders bij staan, en dit is per ongeluk blijven staan..

het probleem met lange invoer is er alleen nog niet mee opgelost..
Pagina: 1