ik heb een gastenboek gemaakt in PHP die alle reacties wegschrijft in een tekstfile. Om het wat makkelijker te maken om reacties te wijzigen etc. heb ik een scriptje gemaakt dat de tekstfile opent in een (html) tekstveld. Hierin kun je dan dingen wijzigen en als je submit wordt de tekstfile opgeslagen. (hoef je niet eerst met ftp de reacties.html file te downloaden, bewerken en weer uploaden)
Ok, dat werkt tot nu toe allemaal goed. Ik heb het even getest met een test-versie met testberichten. Nu heb ik dit 'bewerk programmaatje' toegepast op mn bestaande gastenboek, maar als ik dan submit is het bestand met reacties 0 KB ?!? Alles weg dus (gelukkig wel backup).
Volgens mij komt dit omdat het bestand met reacties te groot is. Kan dit de oorzaal zijn? En hoe is dit op te lossen?
ik gebruik de volgende php codes:
textveld:
write.php
en als reacties.html dus te groot is wordt ie automagisch 0KB gemaakt
Ok, dat werkt tot nu toe allemaal goed. Ik heb het even getest met een test-versie met testberichten. Nu heb ik dit 'bewerk programmaatje' toegepast op mn bestaande gastenboek, maar als ik dan submit is het bestand met reacties 0 KB ?!? Alles weg dus (gelukkig wel backup).
Volgens mij komt dit omdat het bestand met reacties te groot is. Kan dit de oorzaal zijn? En hoe is dit op te lossen?
ik gebruik de volgende php codes:
textveld:
code:
1
2
3
4
5
6
| <textarea name="textfield" cols="80" rows="16"><?
include ("reacties.html");
$fp = fopen('reacties.html', 'a+');
fclose($fp);
?>
</textarea> |
write.php
code:
1
2
3
4
5