Toon posts:

Dilemma: Ixus 300, Ixus V of een Powershot A40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de search al wel gebruikt maar niet kunnen vinden waar ik nu eigenlijk naar zoek. Ik wil graag een digitale camera aanschaffen voor ik Nederland verloopt voor 4 weken :)

Min probleem is nu dat ik moet kussen tussen de volgende camera's:

Canon PowerShot A 40
Canon Digital Ixus V
Canon Digital Ixus 300

De prijzen zijn niet belangrijk. Het gaat mij erom welke camera ik het beste kan aanschaffen. Ik zou graag de ervaring van gebruikers willen horen.

Een beetje advies is overigens ook niet verkeerd. :) Ik kan namelijk geen keuze maken :'(

Verwijderd

http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=ixus&DB=news

hier misschien

't ligt er dus aan wat je er mee gaat doen en hoeveel geld je er voor over hebt B-)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Laat iig eerst even weten WAT je met je camera wilt gaan doen en wat voor jou het belangrijkste is.

Formaat, zoomfactor, instellingen, accesoires.

ALs je dat niet allemaal even op tafel legt dan kan je niet echt geholpen worden. Elke camera dat je noemt kent z'n fans hier. Ik zweer bij de Ixus, maar anderen vinden de 300 juist weer perfect.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Je moet idd ff je wensen op tafel gooien.. Wil je hem op vakantie mee nemen en gewone huis tuin .. foto's maken en niet al te moeilijk doen is in mijn ogen de Ixus V een topper (heb hem zelf ook :9~ ) Met die andere schieten de mogelijkheden (en formaat!) omhoog...
dus wat wil je?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
mm moeilijk kiezen >:)

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
ixus 330!!!

de mooiste van het stel...

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ixus 330: klein, veel mogelijkheden
A40: iets groter, veel mogelijkheden
ixus 300: klein, minder mogelijkheden
ixus V: nog kleiner, nog minder mogelijkheden

Verwijderd

Topicstarter
Hij is bedoeld om gewoon goede foto's te maken die ook in goede kwaliteit afgedrukt kunnen worden. :)

Verwijderd

tja, :'( :'( :'(

Nog iets specifieker graag

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Op dinsdag 30 april 2002 16:02 schreef GuidoHuis het volgende:
ixus 330!!!

de mooiste van het stel...
onderbouwing: lees het review via deze url eens, als ik nog geen camera had [casio 4000] had ik het wel geweten, en canon is gewoon kwaliteit...

http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus330/page14.asp

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op dinsdag 30 april 2002 17:26 schreef Verbrugge het volgende:
Hij is bedoeld om gewoon goede foto's te maken die ook in goede kwaliteit afgedrukt kunnen worden. :)
dat doen ze alle vier....

Verwijderd

De Powershot A40 werkt met batterijen, de Ixus serie heeft een accu !

Verwijderd

Ik denk dat je niet naar de ixus v en 300 moet kijken maar naar hun opvolgers de v2 en de 330. Deze hebben meer instelmogelijkheden en worden als het goed is goedkoper.

Verschil tussen de v2 en 330 is alleen de optische zoom, respectievelijk 2x en 3x.

Ik heb zelf voor de A40 gekozen vanwege de gunstige prijs en omdat ie gewone penlites slikt ipv van dure kleine capaciteit accu's bij de ixussen. Verder kun je de A40 beter vasthouden dan de ixus.

Je moet bij jezelf nagaan of het ultra compacte design van de ixus de meerprijs waard is tov de A40, die verder vrijwel identiek is aan de 330 qua mogelijkheden.

Verwijderd

Ik zou de Ixus330 nemen. Die doet ook wat langer met z'n accu. Reken er trouwens op dat je een paar honderd piek extra kwijt bent, omdat een extra accu en een 128Mb CF bijna een must is...
Pagina: 1