MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Geef iets meer uit, en haal een XP ofzo, dan schiet je er echt wat mee op....
Verwijderd
Dat heeft wel nut, ja.
Een Duron 1.4 is misschien zelfs iets sneller dan een Athlon 1.4 in bepaalde toepassingen.
Athlon 1.4: Grotere cache dan de Duron. Maar de Duron 1.4 heeft een SSE1 core. Ik weet niet welke van deze twee het belangrijkste is voor jou gebruik.
Een Duron 1.4 is misschien zelfs iets sneller dan een Athlon 1.4 in bepaalde toepassingen.
Athlon 1.4: Grotere cache dan de Duron. Maar de Duron 1.4 heeft een SSE1 core. Ik weet niet welke van deze twee het belangrijkste is voor jou gebruik.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:48
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je gaat er op vooruit, maar ik zoals al gezegd is, iets meer geld uitgeven en dan een XP
volgens mij past een xp niet op een a7vOp dinsdag 30 april 2002 12:21 schreef We Are Borg het volgende:
Je gaat er op vooruit, maar ik zoals al gezegd is, iets meer geld uitgeven en dan een XP
en een xp draait op 2x133 en de a7v op 2x100.
dus ik zou voor een duron gaan
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Zou ik doen ja. Een XP is wel errug duur lijkt me of je moet $$ te veel hebben oid
Mjoa, een duron 1,4 is toch procentueel een behoorlijke upgrade. 1,4 GHz is waarschijnlijk ook het hoogst haalbare voor je moederbord, dus ik zou het gewoon doen. Kost 100 euro ofzo, voor 500 MHz erbij (dat merk je dus wel!!) (en die athlon kan je misschien via V&A ook nog weer kwijt ook).
Dan moet je wel eerst ff kijken of de A7V de Morgan core slikt. Op z'n minst zal hier een BIOS upgrade voor nodig zijn.Op dinsdag 30 april 2002 12:34 schreef m-m het volgende:
Mjoa, een duron 1,4 is toch procentueel een behoorlijke upgrade. 1,4 GHz is waarschijnlijk ook het hoogst haalbare voor je moederbord, dus ik zou het gewoon doen. Kost 100 euro ofzo, voor 500 MHz erbij (dat merk je dus wel!!) (en die athlon kan je misschien via V&A ook nog weer kwijt ook).
Allicht dat je beste optie op deze plank nog zal zijn een Tbird 1400B (dus met 100MHz FSB, niet 133)
Oslik blyat! Oslik!
Klopt een XP is nie mogelijk om mijn mobo vanwege zijn limiet van 200fsb. Maar is de Duron beetje snel met Photoshop of andere toepassingen die veel rekenwerk vragen.
Bios versie is 3 weken oud 1010A
Bios versie is 3 weken oud 1010A
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
In de basis is een Duron nauwelijks langzamer dan een Athlon op dezelfde snelheid, zeker de Morgan niet.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Zoals altijd een ingewikkeld verhaaltje, overall klopt dit, maar er zijn verschillen:Op dinsdag 30 april 2002 15:22 schreef Chakotay het volgende:
In de basis is een Duron nauwelijks langzamer dan een Athlon op dezelfde snelheid, zeker de Morgan niet.
- Rauwe FPU is vrijwel identiek (UT!)
- Fotosoep draait beter met de Morgan omdat het P3 (SSE) geoptimaliseerd is, en die heeft Morgan wel en Tbird niet.
- Server-achtige dingen zullen op de Tbird beter draaien omdat het meer cache heeft.
CS en DFLW zou ik niet weten (ik ken de engines niet goed genoeg)
Het is eigenlijk een vergelijkbaar verhaal met Mendocino vs. Deschutes destijds- globaal vergelijkbaar met hier en daar uitschieters (maar de Mendocino was en de Morgan is goedkoper)
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Welk mobo heb je nou. Je zegt zelf een A7V.
Maar in je specs staat A7v133.
Dat laatste mobo kan met een biosupdate gewoon een XP slikken. Dus gewoon een XP kopen.
Dat laatste mobo kan met een biosupdate gewoon een XP slikken. Dus gewoon een XP kopen.
Verwijderd
Dat valt wel mee hoor, de amd xp 1600+ worden nu alweer tweedehands aangeboden voor zo'n 130 euro......Op dinsdag 30 april 2002 12:25 schreef kutkip het volgende:
Zou ik doen ja. Een XP is wel errug duur lijkt me of je moet $$ te veel hebben oid
Ik heb mijn 1800+ unlockte amd xp gekocht voor 140 euro
tweedehands, met nog 9 maanden garantie, zo doet ___Joey___ zijn handel
Verwijderd
als je geen nieuw mobo wilt (ik weet niet tot hoever dit mobotje kan
)
maar ik zou zowieso geen duron nemen maar een athlon
Dit moet ff herhaald worden- stom dat ik niet zelf in die specs keek :0Op dinsdag 30 april 2002 18:54 schreef Reficul het volgende:
Welk mobo heb je nou. Je zegt zelf een A7V.
Ga ff een paar benckmarks opzoeken van Morgan vs. Tbird en tot die tijd niet meer blatenX_Treme>GR<
als je geen nieuw mobo wilt (ik weet niet tot hoever dit mobotje kan )
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb zelf een upgrade gedaan van een Tunderbird 1200 (1200mhz) naar een XP 1900+ (1600mhz).
Ik moet eerlijk zeggen: zo'n performance verschil had ik niet verwacht... bijvoorbeeld een filmpje inpakken gaat nu 50% sneller.
Ik moet eerlijk zeggen: zo'n performance verschil had ik niet verwacht... bijvoorbeeld een filmpje inpakken gaat nu 50% sneller.
Verwijderd
ik zelf heb nu een duron 1300
en ben zelf wel te vreden er over
hiervoor had ik een thunderbird met een asus a7v bord
spellen divx kijken gaat hier veel beter mee dan de thunderbird
ik doe met mijn pc
films kijken dvd en divx en mpg
muziek
branden
soms spellen
en vind deze proc ruim voldoende
ps
thunderbird liep op 1000@1200
duron nu 1300@1390 (107bus)
en ben zelf wel te vreden er over
hiervoor had ik een thunderbird met een asus a7v bord
spellen divx kijken gaat hier veel beter mee dan de thunderbird
ik doe met mijn pc
films kijken dvd en divx en mpg
muziek
branden
soms spellen
en vind deze proc ruim voldoende
ps
thunderbird liep op 1000@1200
duron nu 1300@1390 (107bus)
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:48
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
+ mobo danOp dinsdag 30 april 2002 12:24 schreef chucky666 het volgende:
[..]
volgens mij past een xp niet op een a7v
en een xp draait op 2x133 en de a7v op 2x100.
dus ik zou voor een duron gaan
Pagina: 1