Toon posts:

Cached Non-Cached ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kep net mijn hdd's gebenched (2x maxtor d740x 40 gig in raid 0).
Ik haal in allerlij verschillende benche redelijk vreemde scoores :r .

Nu viel me dit op in een bench.

Cached -- Non-Cached
Sequential Write: 409600 kb/sec 40960 kb/sec
Sequential Read: 546133 kb/sec 31447 kb/sec
Random Write: 546133 kb/sec 12208 kb/sec
Random Read: 819200 kb/sec 4661 kb/sec

Ik weet dat cached veel lager is maar kijk eens naar die laaste Radomread :? is dat verschil niet een beetje TE groot :?
Of is dit normaal??

Verwijderd

idd, beeetje vreemd
heb je de test al meerdere keren uitgevoerd??

Verwijderd

Topicstarter
yep meerdere keeren geprobeerd en ook met verschillende tests, komt overal een wazige uitslag uit.
Vind ook dat mijn hdd's ver onder de maat presteren (voor mijn gevoel)

Verwijderd

welke bios(versie) draai je

Verwijderd

Topicstarter
de laatse officiele (weet ff niet meer welke) van de EPoX site (dus niet de laatste beta)

Verwijderd

vaag, je hebt in bios raid functie goed staan en ook hd auto staan? heb je alleen snelheidsproblemen of loopt ie ook af en toe vast?

Verwijderd

Topicstarter
hmmjah in bios staat alles auto, en hij vind mijn raid config wel enzo, hij loopt wel eens vast, maar dat schijnt niet zo uitzonderlijk te zijn met deze 8k3a :( (w88 op bios update)

ff ter info...

Het gaat dus om een highpoint 3.72 v.2.32 (nieuw)controller onboard.
heb vanaf het begin al trage hdd's (ook het opstarten gaat traag).
haal met sisof sandra bv average 29000 a 30000 kb/s
Ook met hdtach haal ik deze scoores met een accestime van ong 14 sec.
Kep al allerlij patches geprobeerd maar dat mocht niet baten (zoals via latency en raidpreformence patch)
Ook de laaste 4in 1 drivers staan erop.
Ik draai win XP pro.
:)

Verwijderd

krijg je deze melding wel eens in windows: INACCESSIBLE_BOOT_DECVICE

Verwijderd

Topicstarter
nope die krijg ik nooit :)

wat ik wel eens krijg is :

IRQ_L_OR_LESS_EQUAL oid :?

Verwijderd

ik heb wat voor je nagezocht maar ik heb niet echt iets gevonden hierover, het schijnt wel dat er wat problemen zijn met raidfunctie en 8k3a :?

Wat betreft IRQ_L_OR_LESS_EQUAL deze melding krijg je in winXP als het systeem instabiel raakt; te veel overklocken (zo te zien ken je dat niet :)), irq conflct, en misschien iets met raid (maar dat weet ik niet zeker). iig succes

Verwijderd

Topicstarter
annywayz thnxs zover ;)

Verwijderd

Topicstarter
niemand nog wat suggestie's????

* Kick * ;)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 17:24 schreef PorscheS2 het volgende:
nope die krijg ik nooit :)

wat ik wel eens krijg is :

IRQ_L_OR_LESS_EQUAL oid :?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Grootste oorzaak is corrupt geheugen. Oorzaak nr. 2 is Hardware conflict of driver conflict.

Als je de BSOD hebt moet je eens kijken in de module stack dump die je op je scherm ziet. Je krijgt namelijk het adres waar het probleem optrad en een overzicht van modules in het geheugen.

Nu kan het voorkomen dat het adres ergens binnen de driver is van een onderdeel van je systeem, bijvoorbeeld raid-controller, video kaart o.i.d.

Als je weet welke driver het is kunnen er twee zaken aan de hand zijn.

a) driver is buggie,
b) hardware is buggie.

Laatste moet je even vergeten, kan altijd nog het geval zijn.

Voorbeeld: je kijgt zo af en toe een IRQ_... in je raid driver, en af en toe in de USB driver of alleen in je Raid driver. Wat je dan moet controleren is of je raid controller niet op 1 irq geshared is met een ander device (bijvoorbeeld Video). Is dit wel het geval dan moet je je kaart naar een ander PCI slot verplaatsen.

Ondanks dat PCI shared-irq's support is de afhandeling ervan niet altijd 100% in de driver.

Een stukje theorie:
De NT core detecteerd of er een driver is geïnstalleerd. Is dat niet gedaan dan wordt er een IRQ mapper geïnstalleerd welke de IRQ afhandeld, interrupt controller in de juiste staat zet en gewoon verder gaat.
Is er wel een driver geinstalleerd dan wordt er een andere routine gebruikt. Dit gaat doormiddel van een IRQ-handling chain. IRQ-->driver A IRQ-handler-->driver B IRQ-handler-->Kernal handler.

Stel, je hebt op IRQ 9 een Raid controller en de video controller. Je krijgt nu op IRQ 9 een interrupt.

Driver A ziet de IRQ, kijkt op bijbehorende kaart of IRQ daar afkomstig van is. Is die daarvan afkomstig dan voert de driver bijbehorende acties uit. Is die niet van zijn hardware dan geeft hij de IRQ door aan de volgende driver, die doet het zelfde. Op het laatst komt ie bij de kernel uit en dan is het IRQ_LESS_OR_EQUAL BSOD.
Dus een fout in driver A zou kunnen opduiken in driver B.

WB

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 07:27 schreef WeeBee het volgende:

[..]

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Grootste oorzaak is corrupt geheugen. Oorzaak nr. 2 is Hardware conflict of driver conflict.

Als je de BSOD hebt moet je eens kijken in de module stack dump die je op je scherm ziet. Je krijgt namelijk het adres waar het probleem optrad en een overzicht van modules in het geheugen.

WB
dat is een uitgebreide post zo op de vroege morgen ;) :)

Maar als ik zo'n BSOD krijg, dan heb ik veel te weinig tijd om te lezen wat er nou werkelijk allemaal staat (ongv 3 a 4 sec .)en dan start hij automatiche opnieuw op.
Als ik me niet vergis worden deze foutmeldingen ergens geloged....maar waar:?
Kep al lopen zoeken, maar kan geen log files vinden.
weet iemand hoe of waar ik dat kan terug vinden ??

bdw...mijn mem staat op normale timings, op turbo settings is hij heel onstabiel :'(

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 10:52 schreef PorscheS2 het volgende:

[..]

dat is een uitgebreide post zo op de vroege morgen ;) :)

Maar als ik zo'n BSOD krijg, dan heb ik veel te weinig tijd om te lezen wat er nou werkelijk allemaal staat (ongv 3 a 4 sec .)en dan start hij automatiche opnieuw op.
Als ik me niet vergis worden deze foutmeldingen ergens geloged....maar waar:?
Kep al lopen zoeken, maar kan geen log files vinden.
weet iemand hoe of waar ik dat kan terug vinden ??

bdw...mijn mem staat op normale timings, op turbo settings is hij heel onstabiel :'(
In de event viewer.

Je kan ook reboot uitzetten. "Automatticly restart" in Startup en recovery onder Advanced settings.
Pagina: 1