Toon posts:

Geluid hapert,pc coaxiaal aangesloten op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc coaxiaal (digitaal) aangesloten op mijn dvd-speler (pioneer dvd dts-setje met boxen). Er komt wel geluid uit mijn boxen alleen er zitten onderbrekingen in.
Hoe kan ik dit verhelpen? :?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kabel wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor gloednieuw

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Jag

Op dinsdag 30 april 2002 11:47 schreef weasel1972 het volgende:
Ik heb mijn pc coaxiaal (digitaal) aangesloten op mijn dvd-speler (pioneer dvd dts-setje met boxen). Er komt wel geluid uit mijn boxen alleen er zitten onderbrekingen in.
Hoe kan ik dit verhelpen? :?
Je bedoelt niet je DVD speler maar je versterker, maar goed.
Wat voor uitgang van je pc gebruik je precies?

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08-2025

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Op dinsdag 30 april 2002 17:45 schreef Jag het volgende:

[..]

Je bedoelt niet je DVD speler maar je versterker, maar goed.
Wat voor uitgang van je pc gebruik je precies?
Nee dat bedoelt hij niet hij typt meschin wat moeilijk net als ik maar hij bedoelt dat hij een DVD setje heeft met digitale ingang NS-DV55 / 77 / 88 van Pioneer.

maar ver tel eens wat is b.v. de afstand. en wat voor een geuid is het AC3/DTS?

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

• Jag

Jag

Op woensdag 01 mei 2002 17:46 schreef Venkmen het volgende:

[..]

Nee dat bedoelt hij niet hij typt meschin wat moeilijk net als ik maar hij bedoelt dat hij een DVD setje heeft met digitale ingang NS-DV55 / 77 / 88 van Pioneer.

maar ver tel eens wat is b.v. de afstand. en wat voor een geuid is het AC3/DTS?
Hij bedoelt wel versterker :P. Je pc aansluiten op je DVD speler is namelijk nogal nutteloos :).

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

weet je welk signaal je geluidskaart afgeeft en welke je setje verwacht? Digitale uitgangen van geluidskaarten zijn niet altijd 100% volgens de norm.

- SPDIF (tussen de -.05v en +.05v)
- TTL (tussen 0v en +5v)

dusse, zet s een multimeter op je uitgang van je dvdspeler en van je geluidskaart.

Ik denk (zelfde probleem gehad) dat je geluidskaart SPDIF afgeeft, maar met een iets hogere waarde dan .5V.
Daardoor ziet je versterker hem wel; maar als hij onder de 0v duikelt klapt ie weg; onderbrekingen/haperen. Zou je dus bij zachte scenes/muziek er waarschijnlijk ook meer last van hebben dan bij harde muziek.

In dat geval zou je er een hexinverter tussen moeten zetten (die SPDIF omzet in TTL).

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Jag

Jag

Op donderdag 02 mei 2002 07:29 schreef Willem2 het volgende:
weet je welk signaal je geluidskaart afgeeft en welke je setje verwacht? Digitale uitgangen van geluidskaarten zijn niet altijd 100% volgens de norm.

- SPDIF (tussen de -.05v en +.05v)
- TTL (tussen 0v en +5v)

dusse, zet s een multimeter op je uitgang van je dvdspeler en van je geluidskaart.

Ik denk (zelfde probleem gehad) dat je geluidskaart SPDIF afgeeft, maar met een iets hogere waarde dan .5V.
Daardoor ziet je versterker hem wel; maar als hij onder de 0v duikelt klapt ie weg; onderbrekingen/haperen. Zou je dus bij zachte scenes/muziek er waarschijnlijk ook meer last van hebben dan bij harde muziek.

In dat geval zou je er een hexinverter tussen moeten zetten (die SPDIF omzet in TTL).
Hier doelde ik ook op.

Hier een pagina met alles over SPDIF en converters enzo.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Onderbrekingen die niet optreden bij een analoge uitgang? Ik doe maar een gooi... nadat ik mijn SBLive eruit knikkerde voor een el cheapo terratec met SPDIF uit hoor je mij nergens meer over klagen.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

en dat komt omdat de meeste SBlive kaarten een SPDIF signaal afgeven dat hoog genoeg is om als TLL herkent te worden.... ;-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Pagina: 1