Toon posts:

MSN & Nat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem: Ik heb een Belkin wireless router en een ADSL eicon 2430Se. Het probleem is dat beiden gebruik maken van NAT en ik dus in mijn xp via messenger wel instant messages kan sturen maar geen voice of video-chat starten. Dit werkt tevens ook niet met enkel mijn modem zonder de wireless AP.

HELP ;(

Verwijderd

heb ik ook ik kan wel expres berichten versturen maar geen foto`s en geen video of geluid gesprek gebruiken, en netmeeting werkt alleen als ik met ip adresen werk ik deel mijn inet via windows me met een usb modem en 1 netwerkaart

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Volgens mij staat ergens boven aan bij GoT, onder de Banner een plaatje "search".

Als je daar ff op had gedrukt en MSN en NAT had ingevoerd had je kunnen weten dat het niet kan wat je wilt, en in mijn vorige stukjes kunnen lezen waarom het niet kan.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat dit niet werkt is omdat voor het delen van je internetverbinding je gebruik maakt van NAT en messenger dit niet ondersteund(e) maar het nu wel zou doen, maar toch werkt het nog niet. Je moet hiervoor een Upnp gateway hebben en die heb ik (denk ik) maar mijn prob is de modem, alhoewel ik dit met een alcatel modem (zonder NAT) nog niet aan de praat krijg.

Verwijderd

msn kijkt naar je niet genatte adres. dus je intern ip 192.168.xx.xxx (of zo). Msn wil dus gaan communiceren met 192.168.xxx.xxx Dit nummer is niet rerouterbaar over internet. Daarom zal file transfer e.d niet werken.

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 08:43
toch zou er 1 ding wel moeten kunnen werken, als DMZ functie heb op je router. dan moet je wel elke pc met firewall installeren, maar je kan dus alle incoming verkeer naar 1 ip adres (1 pc) in je netwerk doorverbinden, Hope this will work met msn..

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

zijn idd al zo veel topics over :)

bij mij werkte DNZ ook niet alleen firware upgrade van router hielp :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Tja mijn probleem is vooral de Eicon modem want ik heb DMZ op firewall maar als ik modem alleen gebruik werkt msn ook niet. Bij eion krijg ik als antwoord please contact m$ - is ons probleem niet. Dus is er ook geen firmware upgrade voor dit prob.

Regs

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Volgens mij is er pas een update verschenen voor MSN dat NAT ondersteunt wordt.

Ik heb zelf een Alcatel geval MX stream.
Als je de desbetreffende poorten openzet kan je wel file transfers starten ed.

Zoek eens op Technet voor je probleem.
Pagina: 1