Toon posts:

[raid] Jumperinstelling a7v133 (spoed aub, Pic)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding staat deze tekening:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~skyfire/gotpics/raid.jpg

Klopt deze tekening?
De jumpers worden hier vanaf rechts geteld... 1 zit rechts dus. In de rest van de handleiding is 1 altijd aan de linkerkant. (Dus klopt het, dat de onderste jumper links zit en de bovenste rechts... of is dit een fout in de handleiding?)

Ik heb ook hier op het forum ergens gelezen dat beide jumpers naar rechts moeten voor ATA100, en BEIDE naar links voor RAID. Dat staat dus niet zo in de handleiding. Heeft iemand RAID draaien op de a7v133 die mij dan kan zeggen hoe de jumpers moeten staan?

Er is wat spoed bij. Ik ben bijna klaar met mijn backups, en dan ga ik de 60 gb 7200rpm schijf halen die ik gisteren heb gereserveerd. Nee, de winkel is niet dicht op Koninginnedag. Ik haal hem in Duitsland. >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Bij mijn A7V133 klopt die beschrijving zoals in de handleiding staat..

Dus alleen die ene jumper op 2-3..

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:42

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Volgens mij was het minder werk geweest (als dat verhaal tikken) om het gewoon uit te proberen.. iets slopen ermee kun je niet en een backup had je al.

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 schreef Twynn het volgende:
Bij mijn A7V133 klopt die beschrijving zoals in de handleiding staat..
Dus alleen die ene jumper op 2-3..
Dus de handleiding klopt. Okee...
Dan nu nog 1 vraag: ik heb de Promise Fasttrak driver geïnstalleerd onder Windows 2000. Het OS geeft aan dat het apparaat correct werkt. (Fasttrak 100 Lite, versie 2.00.18 van de Asus site). Kan ik nu een Ghost maken van mijn C:, de array definiëren, een partitie maken op de array en de Ghost terugzetten? De driver is tenslotte al geïnstalleerd in Windows.

Ik meen mij te herinneren dat jij dit pasgeleden ook hebt gedaan op deze manier... Het zou mooi zijn als ik niet alles opnieuw zou hoeven installeren.
Op dinsdag 30 april 2002 12:08 schreef LiGHtNiNG! het volgende:
Volgens mij was het minder werk geweest (als dat verhaal tikken) om het gewoon uit te proberen.. iets slopen ermee kun je niet en een backup had je al.
Een backup ben ik mee bezig...
De harde schijf heb ik nog niet :)
Daarbij: ik wil niet teveel klooien. Backups, schijf erin, alles opzetten en alles weer terugknallen. Niet teveel moeten overdoen... als er wat fout gaat, zit ik (waarschijnlijk) diep in de shit, want ik heb de pc nodig voor mijn stage. :+

• Twynn
Op dinsdag 30 april 2002 12:31 schreef FirePower het volgende:
Dus de handleiding klopt. Okee...
Dan nu nog 1 vraag: ik heb de Promise Fasttrak driver geïnstalleerd onder Windows 2000. Het OS geeft aan dat het apparaat correct werkt. (Fasttrak 100 Lite, versie 2.00.18 van de Asus site). Kan ik nu een Ghost maken van mijn C:, de array definiëren, een partitie maken op de array en de Ghost terugzetten? De driver is tenslotte al geïnstalleerd in Windows.

Ik meen mij te herinneren dat jij dit pasgeleden ook hebt gedaan op deze manier... Het zou mooi zijn als ik niet alles opnieuw zou hoeven installeren.
Klopt.. Dat heb ik zo pasgeleden ook gedaan.. Partitie aanmaken hoeft nog niet eens, want dat doet ghost wel voor je..
't enige probleem wat ik had was dat XP nog een beetje moeilijk wilde doen met license-keys in de registry enzo, maar of je dat met win2k ook tegenkomt weet ik niet..

Mocht je nog wazige dingen tegenkomen met win2k, dan kun je het beste even in de knowledgebase kijken bij microsoft, daar staan vaak wel de oplossingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, Twynn.

Ik ga straks die schijf installeren. Ik heb hem nu thuis. Maar dat kan bas nadat ik 35 GB aan data op cdrw heb gebrand (4x speed) :)

Dit is de schijf die ik eerst had:
IBM ic35L060avve07 (60GXP)
(60GB, 7200 rpm, accesstime 12 mS)

In de winkel was deze niet meer in voorraad toen ik bestelde, dus zij hebben mij een andere gegeven:
IBM ic35L060avva07 (120GXP)
(60GB, 7200 rpm, accesstime ook 12 mS)

Ik neem aan dat dit geen problemen oplevert.

Alleen staan er nu twee verschillende typenummers in mijn BIOS. Dat ziet niet professioneel uit. :( >:)

Maar goed, als mijn backups klaar zijn, ga ik die schijf erin hangen en ghosten. Dan maar hopen dat ik er wat performance winst uithaal.(Wat is jouw winst geweest?)

Verwijderd

Topicstarter
Het terugzetten van de Ghost backup is zonder problemen gelukt. De RAID config draait.

• Twynn
Op dinsdag 30 april 2002 19:17 schreef FirePower het volgende:
(Wat is jouw winst geweest?)
Dat weet ik eigenlijk nog niet.. na de problemen na het ghosten was ik allang blij dat alles weer werkte.. En in iedergeval een flinke capaciteitswinst ;)
Maar ik moet nog wat nieuwe drivers enzo installen, dan ga ik es naar de performance kijken..

Verwijderd

Topicstarter
Succes ermee. Met Win2k is alles goed gegaan, ook na de Ghost geen probleem. Hier staan wat benches:

[topic=483241/1/50]

In ieder geval bedankt voor de tips.
Pagina: 1