Toon posts:

Upgrade of nieuw?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

ik heb momenteel een AMD K6-3 400MHz, op zich geen slechte bak, maar ik wil fatsoenlijk DiVXjes en SVCD's kijken, en dat doet hij dus voor geen meter. Ik gebruik mijn PC af en toe voor een spelletje, dus 3D geweld heb ik niet nodig. Ik zit voornamelijk achter Office en internet, en dus soms een filmpje kijken. Nu zit ik dus te denken om een nieuwe bak samen te stellen, maar zit nog te twijfelen wat te doen.

Ik kan kiezen tussen een compleet nieuw systeem (Athlon 1800), of een half nieuw systeem met een tweedehands Athlon 700, mobo en geheugen die ik van een vriend kan overkopen. De rest van het systeem koop ik dan wel nieuw.

Wat zouden jullie mij aanraden om te doen gezien mijn computergebruik? Is een Athlon 700 trouwens wel snel genoeg om DiVX'jes goed af te spelen?

Alvast bedankt voor de reacties!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat kan makkelijk :)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

een athlon 700 is snel genoeg voor divx maar hangt er natuurlijk vanaf of jij waarde hecht aan een snel syteem. Als jij alleen internet en office doet dan is die 400 snel zat. voor divx zou je ook zo'n kaartje met divx-decodeer processor kunnen kopen dan hoef je verder niets te upgraden.

Besef wel dat je misschien ook een andere voeding moet kopen voor die athlon (300 watt of meer).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 11:39 schreef zandpaddo het volgende:
voor divx zou je ook zo'n kaartje met divx-decodeer processor kunnen kopen dan hoef je verder niets te upgraden.
Die ken ik inderdaad, net nieuw. Het probleem is alleen dat daar ten eerste eigenlijk geen ruimte voor is in mijn huidige PC en ten tweede dat die geen DiVX 3.11 afspeelt, waarin volgens mij nog steeds veel films worden gereleased.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Als je genoeg $$$ hebt zou ik die AMD XP nemen omdat je eigenlijk van alles doet (games/video/internetten/enz) en dan is een zware cpu best wel belangerijk lijkt mij.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ligt eraan wat je er voor wil uitgeven. Ik had ongeveer jouw systeem. Een AMD 450Mhz en geforce 2 mx 200 :Z. Nu ben ik aan het wachten op mijn nieuwe systeem. Ik stond zelf ook voor de keuze om upgrade te doen of alles nieuw. Ik heb toch maar gekozen voor alles nieuw :) Die AMD 700 is snel genoeg voor internet en video. Bekijk hoe belangrijk af en toe een game spelen is. Vind je het belangrijk genoeg om daarvoor een hoop geld uit te geven :? Zo ja, dan alles nieuw en kijken hoe groot je budget is

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

Exirion

Gadgetfetisjist

De zoveelste vraag over 'wat moet ik kopen?'. Dit valt onder de categorie 'hoe is dit systeem?', en wij kunnen niet voor jou bepalen wat je nodig hebt. Bedenk goed wat je ermee wilt doen, en de juiste componenten uitzoeken kan dan echt niet zo moeilijk zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.