[FreeBSD 4.5] file system full

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Als FreeBSD-newbie snap ik dat "file system full" betekend dat mijn schijf vol, ik snap alleen niet waarom en vooral waarom zo snel. Het gaat hierbij om /usr (244mb). Dat is inderdaad niet groot, maar ik heb niet meer.
Als ik voor de tweede keer een nieuwe kernel compile, dan gaat dat al niet omdat de boel weer vol is. Wat kan ik op veilig /usr deleten, en kan ik bovengenoemde problemen voorkomen?

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 11:09 schreef Klaus_1250 het volgende:
Wat kan ik op veilig /usr deleten, en kan ik bovengenoemde problemen voorkomen?
/usr/src/sys/compile/[kernel]
/usr/games

• Klaus_1250
OK, thanx, dat scheelt weer iets, alleen nog niet genoeg denk ik :'( /usr is van 104% naar 91%

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Mijn /usr/src/sys is al 178MB, denk dat je maar eens een grotere HDD erin moet gooien, of kernel moet bakken op een andere doos..

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
alles onder /usr/obj/ weggooien, een kernel bakken zal wel kunnen, maar een make world niet, aangezien je daar +- 300 mb voor nodig hebt.

• Klaus_1250
Mijn /usr/obj is al leeg, dus daar valt niet veel te halen. Ik ga het nog eens proberen... thnx

• Klaus_1250
zijn er eigenlijk nog meer manieren om je partities "schoon" te houden? Ik heb zelf nog niet helemaal door waar FreeBSD wat zet, en wat ik wel en niet weg kan gooien.

offtopic:
Hoeveel MB heb ik eigenlijk nodig voor een goed/snel werkende FreeBSD install met email, browser, desktop, office-pakket, xhtml-editor en webbrowser?

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 13:11 schreef Klaus_1250 het volgende:
Mijn /usr/obj is al leeg, dus daar valt niet veel te halen. Ik ga het nog eens proberen... thnx
/usr/ports kun je ook probleemloos verwijderen.

Verwijderd

wel erg klein idd /usr/src kun je ook weggooien samen met /usr/ports heb je pas weer nodig bij het bouwen van een nieuwe wereld

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 22:26 schreef BaseFreak het volgende:
wel erg klein idd /usr/src kun je ook weggooien samen met /usr/ports heb je pas weer nodig bij het bouwen van een nieuwe wereld
/usr/src heb je ook nodig voor het compileren van een kernel. Dat is wat hij wil doen, maar wat niet lukt i.v.m. een vol filesystem. In dit geval is het dus niet handig om /usr/src in zijn geheel te verwijderen.
Pagina: 1